شرکتهای نوپایی که بهسرعت در حال رشد هستند، زمانی در اکوسیستم کارآفرینی قرار میگیرند که به دلیل توسعه کسبوکار و نوآوریشان تشویق شوند؛ این عمل باعث میشود فرصتهای موفقیت خود را بهبود بخشند؛ برای مثال دره سیلیکون نمونه موفق در توسعه کارآفرینی است که تنها در مدت یک سال، توانسته است به موفقیت دست یابد و نسبت به سایر کشورهایی که در مدت سالها یا دههها، در این حوزه فعالیت میکنند، بسیار سریع به موفقیت رسیده و تشویق شود. هرچند شیوه عمل آنها با یکدیگر تفاوت دارد و به نظر میرسد دره سیلیکون، ترکیبی از متغیرها را در اکوسیستم خود دارد که مشوق رونق و شکوفایی کارآفرینی است؛ درنتیجه قابل توجیه است که بپذیریم ملل مختلف هرچند در بافتهای متفاوتی زندگی میکنند، قادر هستند تا اکوسیستمهای کارآفرینی مختص به خود را که میتواند به آشکار شدن عوامل کسبوکارهای موفق منجر شود، ایجاد کنند. به همین دلیل، نقاط قوت و ضعف مخصوص به هر اجتماع یا کشور، به درک آنها از توسعه اکوسیستم کارآفرینی خود هماهنگ با نیازهایی که ماهیتهای محلی به نمایش میگذارند بستگی دارد. هایزنبرگ (۲۰۱۰) فرض را بر این گرفت که هیچ فرمول دقیقی برای ایجاد اقتصاد کارآفرینی وجود ندارد؛ تنها در راه عمل است که میتوان به نقشههای کاربردی دست یافت. البته، اگر ناقص نباشند؛ برای مثال نمیتوان با به کار گرفتن همان ویژگیهای اکوسیستم کارآفرینی، دره سیلیکون جدیدی را در اجتماع یا کشوری دیگر ایجاد کرد؛ در عوض تعیین عناصر معیاری که باید بر اساس ماهیت خاص هر کشوری تحلیل و توسعه داده شود، اجراشدنی است.
فصل 1: اکوسیستم کارآفرینی در شرکتهای برزیل
فصل 2: مکانیزمهای مالی برای ایجاد نوآوری در کشور برزیل
فصل 3: کارآفرینی و ایجاد کسبوکار در برزیل
فصل 4: فاکتورهای کلیدی اکوسیستم کارآفرینانه برای ساده کردن رشد کارآفرینان آیسیتی در روسیه
فصل 5: کارآفرینی و خلق کسبوکار جدید در چین؛ تمرکز بر بخشهای آیسیتی
فصل 6: درک اکوسیستم کارآفرینی در هند
فصل 7: کارآفرینی و خلق کسبوکار جدید در ایتالیا
فصل 8: نوآوری در مدل کسبوکار در اقتصادهای نوظهور
فصل 9: کارآفرینی در روسینها
فصل 10: مروری بر ادبیات کارآفرینی الکترونیکی در اقتصادهای نوظهور
فصل 11: مطالعه در مورد محیطهای حمایت از کارآفرینی در مؤسسات آموزشی
فصل 12: وقف منابع از سازمان مادر به اسپینآف علمی موردی
فصل 13: توسعه، فعالیت کارآفرینی و توسعه صنعتی
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
کارآفرینی
مديريت کارآفرینی |