مدیریت کسب و کارهای کوچک در ایران
نویسنده:
آزاده اشرفی، مایا مجرد اردکانی
مترجم:
سال نشر:
1403
صفحه:
305
نوبت چاپ:
1

مدیریت کسب‌وکارهای کوچک در ایران بیش از آنکه به مهارت‌های مدیریتی وابسته باشد، تحت تأثیر عوامل بیرونی و ناپایداری اقتصادی قرار دارد. تصمیم‌گیری‌های کلان دولتی، تورم، بی‌ثباتی نرخ ارز و عدم دسترسی به منابع مالی، باعث شده است که بسیاری از این کسب‌وکارها نتوانند برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند. علاوه بر این، ساختار پیچیده و بروکراسی اداری، رقابت نابرابر با کسب‌وکارهای بزرگ و محدودیت‌های زیرساختی، فرصت رشد را از بسیاری از آن‌ها سلب می‌کند. در چنین شرایطی، حتی بهترین استراتژی‌های مدیریتی نیز ممکن است ناکارآمد شوند و بقا به جای توسعه، اولویت اصلی مدیران این کسب‌وکارها شود.

 

فصل اول:کسب‌وکارهای کوچک و انواع آن/ 1

 فصل دوم: انواع تعاریف و دسته‌بندی‌ها از کسب‌وکارهای کوچک / 19

 فصل سوم: نقش کسب‌وکارهای کوچک در اقتصاد/  45

 فصل چهارم: نقش کسب‌وکارهای کوچک در اقتصاد ملی/  61

 فصل پنجم: نقش کسب‌وکارهای کوچک در اقتصاد جهانی/  85

 فصل ششم: چرخه حیات کسب‌وکارهای کوچک در سال آغازین رشد/  117

 فصل هفتم: نقش کارآفرین در مراحل مختلف شکل‌گیری رشد و بلوغ کسب‌وکارهای کوچک/     129

 فصل هشتم: راهکارهای تأمین منابع در کسب‌وکارهای کوچک /149

 فصل نهم: برنامه‌ریزی تخصیص منابع و برنامه‌ریزی استراتژیک در کسب‌وکارهای کوچک  /189

 فصل دهم: جذب و تخصیص سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز در کسب‌وکارهای کوچک/ 207

 فصل یازدهم: آیا همه کسب‌وکارهای کوچک باید به کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ تبدیل شوند؟/  229

 فصل دوازدهم:تأمین خدمات تخصصی ستادی نظیر آموزش، تحقیق و توسعه، تحقیقات بازار/  237

 فصل سیزدهم: هدایت و رهبری در کسب‌وکارهای کوچک /241

 فصل چهاردهم: روش‌های کنترل و نظارت در کسب‌وکارهای کوچک /257

 منابع و مأخذ / 277

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved