دستورالعمل انتخاب کنندگان خون بندناف
نویسنده:
مرتضی ضرابی- بهاره بیکی- مریم رادمنش- یلدا جوادی اصفهانی
مترجم:
سال نشر:
1392
صفحه:
148
نوبت چاپ:
1

از زمانی که اولین پیوند موفق خون بند ناف در سال 1988 در بیمارستان سنت تویی پاریس انجام شد، هزاران بیمار را نسبت به درمان خود امیدوار کرده است و نیز این اقدام آینده روشنی را رقم زد و راه جدیدی در درمان بیماری ها به جامعه پزشکی ارائه کرد.

تاکنون بیش از 25 هزار پیوند با استفاده از سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف در بیماری های مختلف که سر دسته آنها بیماری خونی است، انجام شده است. این نمونه ها عمدتاً از طریق اهداء کنندگان خون بندناف به بانک های عمومی و بخشی نیز نمونه های ذخیره شده در بانک های خصوصی بند ناف، تأمین شده است.

مزیت های سلول های بنیادی خون بند ناف در مقایسه با پیوند سلول های مغز استخوان سهولت دسترسی به نمونه های خون بند ناف در مقایسه با پیوند سلول های مغز استخوان و سهولت دسترسی به نمونه های خون بند ناف، موجب گسترش بانک های خون بند ناف در کشورهای مختلف گردید به نحوی که بالغ بر 400 بانک خصوصی و عمومی، تاکنون راه اندازی و بیش از ده ها هزار نمونه در آنها ذخیره شده است.

این کتاب ترجمه آخرین ویرایش (Tissue Donor Selection Guidelines Color Blood Donors) تألیف کمیته تخصصی مشکل از خدمات انتقال خون و مؤسسه استانداردها و کنترل زیستی بریتانیا می باشد.

به نظر می رسد این دستورالعمل بتواند ملاک تصمیم گیری مراکز جمع آوری خون بند ناف در بانک های خون بند ناف عمومی، خصوصی و مراکز انتقال خون قرار گیرد. 

مقدمه/ 1

پیشگفتار/ 3

توضیح واژه های کلیدی/ 4

دستورالعمل ها/ 5

پیوست/ 114

فهرست الفبایی فارسی/ 126

فهرست الفبایی انگلیسی/ 138

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه زیست شناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved