در عصر اطلاعات و ارتباطات، وفور رسانه ها و صنایع فرهنگی، نقش رسانه ها سهل و ممتنع است، از یک سو کمتر کسی می تواند نقش رسانه ها را انکار کند و از سوی دیگر نشان دادن کارکرد آنها پیچیدگی های خاص خود را داشته و تلاش های وافری را طلب می کند.
در این شرایط پیرامون رسانه ها و تروریسم نظرات مختلفی ابراز می شود و عمدتاً هر کدام از دیدگاه ها به بخشی از موضوع اشاره کرده و در تعامل رسانه ها و تروریسم مسائل مختلفی را طرح می کند. در این نوشتار، که گردآوری از سه اثر مختلف است، تلاش بر آن بوده تا بخشی از موضوع ارتباط رسانه ها و تروریسم با رویکردهای مختلف ارائه شود. بدین منظور مقاله اول تحت عنوان «رسانه ها و تروریسم» از کتاب «The Media At War» (2000) مقاله دوم با همین نام «رسانه ها و تروریسم» از کتاب از کتاب «Introduction To Media And politics» (2008) و همچنين مقالة سوم با عنوان «رسانههاي جمعي و مبارزه براي افکار عمومي در جنگ جهاني عليه ترور: خشونت و مشروعيت در عراق» از مجلة«Perceptions, Journal OF International Affairs» شمارة 13 (بهار و تابستان 2008). براي ارائه در اين اثر انتخاب شدهاند، اميد است اين مجموعه کوچک مورد قبول جامعه بزرگ علمي در اين حوزه واقع شود و با توجه به نقايص و كاستيهاي اثر، مترجم را از راهنمايي خويش محروم ننمايند.
این کتاب در 124 صفحه و تیراژ1000 نسخه؛ با قیمت 4500 تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.
فصل اول: رسانهها و تروريسم(سوزان ال. کاروسرز)/ /13
«همزيستي»: عقلانيت سنتي در رابطه با تروريسم و رسانهها/ /22
خويشتنداري داوطلبانه: مدل ايالات متحده/ /31
فصل دوم: رسانهها و تروريسم/ (سارا اوتس)/67
تروريسم داخلي: ايرلند شمالي و رسانههاي انگليسي/ /76
نکات مهم دربارة ايرلند شمالي، تروريسم و رسانه/ /80
شوک تروريست: 11 سپتامبر و رسانههاي امريکا/ /81
نکات مهم دربارة حادثه 11 سپتامبر و رسانهها/ /87
بمب گذاري متروي لندن و رسانههاي انگليسي/ /88
نکات مهم منتج از ارتباط حادثه بمب گذاري 2005 در لندن و رسانهها// 91
فضاسازي حملات چچن در روسيه/ /98
نکات مهم دربارة روسيه، رسانهها و تروريسم/ /98
فصل سوم: رسانههاي جمعي و مبارزه براي افکار عمومي در جنگ جهاني عليه ترور: خشونت و مشروعيت در عراق/ (گرگ سيمونز)/105
رسانههاي جمعي و تروريسم/ /110
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
رسانه
|