1-2-1 نمونه هایی از سیگنال ها/
1-5-4 ریشه میانگین مجذور یا مقدار موثر سیگنال/
1-5-5 اندازه مطلق و نسبی سیگنال/
1-6 تابع چگالی احتمال برای سیگنال معین/
1-7 تابع چگالی احتمال برای سیگنال تصادفی/
1-10 ارتباط بین تابع توزیع احتمال و تابع چگالی احتمال/
1-11ارتباط متوسط و واریانس سیگنال با تابع چگالی احتمال/
1-13محاسبه ی پارامتر های مختلف یک سیگنال مرتبه ی nام/
1-14-1 تبدیل فوریه گسسته (DFT)/
1-14-7 تبدیل فوریه سریع( FFT )/
1-16 مثال هایی در نرم افزار متلب/
کلیات و مفاهیم مهندسی آکوستیک/
2-7 میانگین تراز فشار صوت به صورت تقریبی/
2-13-2 کالیبراسیون دستگاه سنجش صوت/
2-14-2 پاسخ فرکانسی میکروفن ها/
2-16 دوربین آکوستیک(Acoustic Camera)/
2-18 انتشار صدا در یک محیط بسته/
2-20 زمان باز آوایی(reverberation time)/
2-20-1 مقادیر استاندارد زمان باز آوایی/
2-20-3 زمان اولین فرو پاشی (Early Decay Time)/
2-21 فاصله تأخیر زمانی نخستینITDG))/
2-22-7 شاخص کاهش صدای یک ماده/
2-23 پارامتر تقویت اولیه صدا ()/
2-23-1 کمترین تغییرات قابل درک (JND )/
2-26 منحنی های توزین سر و صدا/
2-26-2 منحنی معیار سروصدا (NC)/
2- 27-2 آستانه درک گفتار(SRT)/
2-27-3 عوامل موثر بر وضوح گفتار/
2-29-1 مكانيزم جذب در مواد متخلخل/
2-29-2 مكانيزم جذب در جاذب هاي رزونانسي/
2-29-3 انواع مواد جاذب متخلخل/
2-29-4 انواع جاذب هاي رزوناتوری/
تئوری انتشار امواج آکوستیکی در محیط هوا/
3-1 تئوری انتشار امواج آکوستیکی در محیط/
3-2 استخراج معادله انتشار موج آکوستیکی یک بعدی در دستگاه کارتزین/
3-2-1 حل معادله انتشار موج آکوستیکی یک بعدی در دستگاه کارتزین/
3-3 استخراج معادله انتشار موج آکوستیکی تک بعدی در دستگاه استوانه ای/
3-4 استخراج معادله انتشار موج آکوستیکی یک بعدی در دستگاه کروی/
3-5 تحليل مودال آکوستيکی محفظه سه بعدی مکعب مستطيلی/
3-6 تحليل مودال آکوستيکی محفظه سه بعدی استوانه اي/
3-7 تحليل مودال آکوستيکی محفظه سه بعدی كروي/
3-8 محاسبه فشار آکوستيکی داخل محفظه سه بعدی مکعب مستطيلی شکل در اثر تحريک توسط منبع خارجی/
3-9 میدان های صوتی انتشار یافته از منابع ساده/
3-9-1 انتشار صوت از یک منبع نقطه ای تک قطبی/
3-9-2 انتشار صوت از یک منبع نقطه ای دو قطبی/
3-9-3 انتشار صوت از یک منبع نقطه ای چهار قطبی عرضی/
3-9-4 انتشار صوت از یک منبع نقطه ای چهار قطبی خطی/
3-10 محاسبه میدان فشار آکوستیکی دراطراف منبع نقطه ای تک قطبی و دوقطبي/
3-11محاسبه میدان فشار آکوستیکی دراطراف منبع چهار قطبي نقطه اي عرضی و طولی/
3-12 تحلیل تجربی مودال آکوستیکی کابین خودرو/
تئوری حاکم بر صدای ناشی از ارتعاش/
4-1 اهمیت صدای ناشی از ارتعاش/
4-2 معرفی معادلات حاکم برمنبع ساده حجمي/
4-3 انتشار صوت از طریق یک جفت منبع سطحی/
4-5 انتشار صوت توسط مود های موجی صفحات مرتعش/
4-6 فشار آکوستيکي ناشي از ارتعاشات ورق حلقوي همراه با جاذب مکانیکی/
4-6-1 معادله ديفرانسيل حاکم بر مسئله و حل آن تحت نيروي هارمونيک/
4-6-2 معادله ديفرانسيل حاکم و حل آن تحت نيروي متحرک/
4-8 ميدان آکوستيکي ورق حلقوي شکل/
4-8-1 نتايج عددي ورق فولادي با جاذب، تحت بارگذاري هارمونيک/
4-8-2 نتايج عددي ورق فولادي با جاذب، تحت بارگذاري متحرک/
4-9 تحلیل میدان آکوستیکی در اطراف پل بر اثر عبور بار متحرک/
مدل های پیش بینی صدا و نویز در راه آهن/
5-1 اهمیت سر و صدا در راه آهن/
5-2 مدل پیش بینی نویز راه آهن در کشورايالات متحده آمريكا(DOT 1978)/
5-2-1 محاسبه ی صداي ناشي از عبور واگن قطار/
5-2-2 محاسبه ی صداي ناشي از عبور یک لوكوموتيو/
5-2-3 محاسبه میزان صدای كل ناشي از عبور یک قطار کامل/
5-3 مدل پیش بینی نویز راه آهن بر اساس مدل کشور فرانسه(SNCF)/
5-4 مدل پیش بینی نویز راه آهن براساس کشور انگلستان(U.K DOT 1995)/
5-5 مدل پیش بینی نویز راه آهن بر اساس کشورآمریکا(DOT-FRA 2012)/
5-6 مدل پیش بینی نویز قطارهای شهری/
استاندارد های محیط زیستی صدا در راه آهن/
6-1 اهمیت استاندارد های محیط زیستی در راه آهن/
6-2 استاندارد مربوط به صدای منتشر شده از واگن به محیط اطراف/
6-2-1 استاندارد مربوط به صدای منتشر شده از واگن های باری/
6-2-2 حدود مجاز صدای ناشی از عبور و مرور واگن قطار های باری/
6-2-3 حدود مجاز صدای ناشی از وضعیت سکون واگن قطار های باری/
6-2-4 استاندارد مربوط به صدای منتشر شده از لوکوموتیو ها و قطار های مسافربری/
6-2-5 حدود مجاز صدای ناشی از وضعیت سکون لوکوموتیو ها و قطار های چند واحدی/
6-2-6 حدود مجاز صدای ناشی از شروع به حرکت لوکوموتیو ها و قطار های چند واحدی/
6-2-7 حدود مجاز صدای ناشی از عبور و مرور لوکوموتیو ها و قطار های چند واحدی/
6-3 الزامات مربوط به صدا در ایستگاه راه آهن/
6-4 استاندارد مربوط به داخل کابین لکوموتیو و واگن/
6-4-1 استاندارد مربوط به کنترل فعال نویز در کابین لوکوموتیو/
6-4-2 استاندارد مربوط به صدای داخل کابین واگن/
6-5 استاندارد مربوط به آسایش ساکنین در محل عبور و مرور قطارها/
6-5-1 استاندارد مربوط به مقادیر برانگيزنده صدای منتقل شده توسط هوا در راه آهن/
6-5-2 استاندارد مربوط به مقادیر برانگيزنده صدای منتقل شده از طریق زمین در راه آهن/
6-6 استاندارد های عمومی محیط زیستی صدا/
عوامل موثر در انتشار نویز راه آهن و روش های کاهش نویز ریلی/
7-1 عوامل موثر در انتشار نویز ریلی/
7-2 اهداف بلند مدت عمومی 2030 انجمن بین المللی راه آهن (UIC)/
7-2-1 برنامه ی کاهش نویز در کشور انگلستان/
7-3 تاثیر زِبری و ناهمواری های چرخ بر نویز غلتشی/
7-3-1 مقادیر مجاز زبری چرخ بر اساس استاندارد TSI/
7-3-3 هزینه ی تعویض و نگهداری ترمز های کفشکی جهت بهبود ترمزگیری/
7-3-4 انواع دیگر از ترمز های کفشکی برای واگن های باری/
7-3-5 برنامه های عملی UIC جهت بهبود سیستم ترمز قطار/
7-4 تاثیر زِبری و ناهمواری های ریل بر نویز غلتشی/
7-4-1 مقادیر مجاز زِبری برای ریل بر اساس استانداردهای TSI و ISO/
7-4-2 جلوگیری از ایجاد ناهمواری و موج بر روی سطح ریل/
7-5 اثر تماس چرخ و ریل بر نویز غلتشی/
7-5-1 روابط مربوط به تماس هرتز حاکم بر اندرکنش چرخ و ریل/
7-5-2 تغییرات اندرکنش چرخ و ریل/
7-6-3 چرخ هاي ساخته شده از مواد چندگانه/
7-6-7 عملیات نصب میراکننده ریل/
7-7 نتایج مطالعاتی اقدامات پیشگیرانه نویز ریلی/
8-3 روش محاسباتي تاثير موانع صوتي/
8-4 ديواره هاي صوتي در فضاي باز/
8-4-4 ديواره صوتي با طول محدود/
8-4-5 اثر سطوح جذب در ديواره هاي صوتي/
8-5 شبيه سازي افت صوت ناشي از موانع صوتي با استفاده از روش المان مرزي/
8-6 محاسبات مربوط به کاهش تراز صوت در اثر طراحي مانع صوتي/
8-6-1 اثر تغيير فاصله منبع بر ميزان کاهش تراز صوت در مانع 2 متري/
8-6-2 اثر تغيير فرکانس در ميزان کاهش تراز صوت در مانعي با ارتفاع 2 متر/
8-7 محاسبات مربوط به کاهش تراز صوت در اثر طراحی مانع صوتي مایل/
8-7-1 محاسبه زاویه بهینه دیواره مانع/
8-7-2 اندازه گیری نویز قطار و تعیین زاویه بهینه دیواره/
9-1 اهمیت طراحی آکوستیکی اماکن/
9-3-2 ارتباط بین جذب صدا و افت انتقال صدا/
9-4 طراحی آکوستیکی اماکن با فرض قرار گرفتن گیرنده و منبع در داخل آن/
9-4-1 روش زمان باز آوایی و حجم اتاق/
9-5 طراحی آکوستیکی اماکن با فرض قرار گرفتن گیرنده در داخل مکان بسته و منبع صوت بیرون از آن/
9-6 طراحی آکوستیکی اماکن با فرض قرار گرفتن منبع در داخل مکان بسته و گیرنده بیرون از آن
10-1 كميت هاي اندازه گيري صداي عبور قطار/
10-1-3 سطح تراز مواجهه صدا (SEL)/
10-1-7 سطح فشار صوت اندازه گیری شده/
10-1-8 بیشترین سطح فشار صوت اندازه گیری شده/
10-1-9 سطح فشار صوت پیوسته معادل اندازه گیری شده/
10-1-10 سطح فشار صوت پیوسته معادل کوتاه مدت اندازه گیری شده/
10-1-11 سطح فشار صوت پیوسته معادل اندازه گیری شده در طول زمان عبور قطار/
10-1-12 سطح فشار صوت معادل ضربه ای اندازه گیری شده/
10-1-14 مدت زمان اندازه گیری T و زمان عبور قطار/
10-2 استانداردهای اندازه گیری آکوستیکی قطار/
10-2-1 استاندارد ISO 3095-1975/
10-2-2 استاندارد ISO 3095-2005/
10-2-3 استاندارد TSI 2002 برای قطار های پر سرعت/
10-2-4 استاندارد TSI 2004 برای وسایل حمل و نقل ریلی متعارف/
10-2-6 استاندارد های کاربردی در TSI برای جنبه های مختلف صدای وسایل حمل ونقل ریلی متعارف/
10-3 معرفی استاندارد ISO 3381:2005 در اندازه گیری آکوستیکی قطار/
10-3-4 شرایط محیط پیرامون آزمایش/
10-3-5 محل های قرار گیری میکروفن/
10-3-6 شرایط وسیله نقلیه ریلی/
10-4 معرفی استاندارد EN ISO 3095:2005 در اندازه گیری آکوستیکی قطار/
10-4-4 شرایط محیط پیرامون آزمایش/
10-4-5 محل های قرار گیری میکروفن/
10-4-6 شرایط وسیله نقلیه ریلی/
11-2 روش های مبتنی بر آکوستیک هندسی/
11-2-5 روش ردیابی مخروطی یا هرمی/
11-2-7 نرم افزار های آکوستیک هندسی/
11-3-1 تئوری تحلیل انرژی آماری(SEA)/
11-3-2 فرضیات روش انرژی آماری/
11-3-4 معادلات روش تحلیل انرژی آماری/
11-3-5 کاربردهای روش تحلیل انرژی آماری/
11-4-2 روش تحلیل المان محدود در آکوستیک/
11-4-4 نرم افزارهای المان محدود/
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
فنی و مهندسی |
مهندسي مكانيك
|