سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از نحوه ارائه خدمات دستگاه های اجرایی استان سیستان و بلوچستان
نویسنده:
جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان
مترجم:
سال نشر:
۱۳۹۱
صفحه:
۲۲۸
نوبت چاپ:
۱

کرامت انسانی یکی از آموزه های مکاتب الهی می باشد که آیات، روایات و نظرات متعددی بر آن دلالت می کند و صیانت از کرامت انسان را محور تعالیم و معارف می داند. به همین خاطر است که بسیاری از مفاهیم اخلاقی به کمک این واژه کلیدی معنا پیدا می کند. این کرامت انسان است که باعث برتری وی بر سایر پدیده های طبیعت می گردد واز سوی خداوند متعال به انسان اعطا شده است؛ هر چند کرامت، عطیه ای ذاتی است اما باید از آن محافظت کرد و آن را رشد داد تا در معرض زوال و فنا قرار نگیرد.

رضایت ارباب رجوع از جمله موضوعاتی است که در قالب اهداف و کارایی سازمان ها می توان به آن توجه نمود. یکی از برنامه های اصلی سازمان تلاش در جهت افزایش رفاه و ارائه خدمات مطلوب به مردم می باشد. در ایران توجه به ارباب رجوع از ابتدای سال ۱۳۸۱ در پی تصویب برنامه هفتگانه تحول نظام اداری کشور در برنامه سازمان های دولتی قرار گرفته است که یکی از آنها تحت عنوان برنامه ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری می باشد. به این منظور سازمان ها و دستگاه های دولتی موظف به نظرسنجی از مردم در ارتباط با رضایت مندی ایشان از دستگاه های دولتی در ارائه خدمات هستند.

این کتاب نیز گزارشی است از طرحی که با هدف تشخیص دیدگاه و میزان رضایت مراجعین دستگاه های اجرایی استان سیستان و بلوچستان از بهمن ماه ۱۳۹۰ آغاز و در اسفند ماه ۱۳۹۰ پایان یافت.

فصل اول: کلیات تحقیق/ ۱

۱-۱- بیان مسئله/۲

۱-۲- سوالات تحقیق/ ۳

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق/ ۳

۱-۴- اهداف تحقیق/ ۵

۱-۶- فرضیات تحقیق/ ۶

۱-۷- متغیرهای تحقیق/۶

۱-۸- روش تحقیق/ ۶

۱-۹- قلمرو تحقیق/ ۷

۱-۱۰- تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصلاحات/ ۷

 

فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق/ ۹

۲-۱- مقدمه/ ۱۰

۲-۲- تعاریف رضایتمندی/ ۱۱

۲-۳- رضایت مشتری/ ۱۲

۲-۵- تکریم در کلام وحی/ ۱۲

۲-۶- تکریم در سخنان ائمه (ع) و احادیث/ ۱۳

۲-۷- پیام تکریم در کلام امام خمینی (ره)/ ۱۴

۲-۸- تکریم در کلام مقام معظم رهبری/ ۱۵

۲-۹- ادبیات نظری/ ۱۵

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق/ ۲۲

۳-۱- مقدمه/ ۲۳

۳-۲- روش و هدف تحقیق/ ۲۳

۳-۳- تحقیق از نظر زمانی/ ۲۳

۳-۴- واحد تجزیه و تحلیل/ ۲۳

۳-۵- روش گردآوری داده های تحقیق/ ۲۳

۳-۶- مدل مفهومی تحقیق/ ۲۴

۳-۷- متغیرهای تحقیق/ ۲۴

۳-۸- پرسشنامه/ ۲۶

۳-۹- روایی و پایایی پرسشنامه/ ۲۶

۳-۱۰- تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون های آماری مورد استفاده/ ۲۸

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها/ ۳۱

۴-۱- مقدمه/ ۳۲

۴-۲- بخش اول: آمار توصیفی- در سطح استان/ ۳۲

۴-۳-بخش دوم: آمار توصیفی- به تفکیک دستگاه های اجرایی استان/ ۴۶

۴-۴- بخش دوم آمار استنباطی/ ۱۵۴

 

فصل پنجم: نتیجه گیری/ ۲۰۵

۵-۱- سیمای کلی طرح در استان/ ۲۰۶

 

منابع و مأخذ/ ۲۱۵

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved