مقدمه ای بر مهندسی پزشکی زيستی
نویسنده:
پروفسور سيامک نجاريان - مهندس هاله مستشفی
مترجم:
-
سال نشر:
1386
صفحه:
368
نوبت چاپ:
1

مهندسی پزشکی، پل ارتباطی میان حوزه‌های مهندسی و پزشکی است که با به‌کار گرفتن اصولی و ابتکاری تکنیک‌های مهندسی، به مطالعه اصول و عملکرد سیستم‌های زنده و مدل‌سازی آنها می‌پردازد و از نتایج حاصل در جهت تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند. هم‌چنین با ایجاد آلگوریتم‌ها و ساخت دستگاه‌ها و سیستم‌های جدید، موجب پیشرفت دانش در علوم بیولوژی و پزشکی می‌شود و سطح سلامت را ارتقاء می‌دهد.

کتاب «مقدمه‌ای بر مهندسی پزشکی» ترجمه کتاب Introduction to Biomedical Engineering است که هم‌اکنون به‌عنوان یکی از مراجع اصلی درس 3 واحدی مقدمه‌ای بر مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی در سطح دانشگاه‌‌ها تدریس می‌شود.

از ویژگی‌های برجسته کتاب، تنوع موضوعات و مطابقت مطالب با دانش روز است و مترجم به‌دلیل اهمیت علمی و کاربردی کتاب، این مجموعه را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

دراین کتاب مباحثی درخصوص دورنمای مهندسی پزشکی، اصطلاحات پزشکی، بیومکانیک، بیوالکتریسیته، بیومتریال، مهندسی ارتوپدی و توانبخشی و سیستم قلبی و عروقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هم‌چنین نویسنده به مباحثی درخصوص مکانیک بیوجامدات سیستم قلبی – عروقی، همودینامیک، دریچه‌های مصنوعی قلب، قلب مصنوعی، انتقال جرم در سیستم‌های بیولوژیک، کلیه مصنوعی و ریه مصنوعی نیز می‌پردازد.

این کتاب برای دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسان و دست‌اندرکاران علم مهندسی پزشکی و رشته‌های وابسته به‌عنوان کتاب مرجع در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین مطالعه این کتاب به دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی نیز توصیه می‌شود.

کتاب «مقدمه‌ای بر مهندسی پزشکی زیستی» در 353 صفحه با ذکر منابع و فهرست راهنما و به قیمت 45 هزار ریال به چاپ رسیده است.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسي پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved