يكي از مهمترين مشكلات در حوزه افكارسنجي اين است كه بخشي از جامعه و حتي مسؤولان به نتايج نظرسنجي ها اعتماد ندارند و معتقدند اين نوع انعكاس افكار عمومي در مقايسه با راهپيمايي ها، همه پرسي و حضور مردم در انتخابات، وسيله اي قابل قبول به شمار نمي آيد كه اين مسئله حاكي از فقدان اعتبار صنعت افكارسنجي در جامعه است.
بنابراين به نظر مي رسد رويكرد تخصصي به مقوله نظرسنجي در ميان مؤسسات فعال و سفارش دهندگان، استفاده از فنون و روش هاي جديد ارائه شده در داخل و خارج از كشور و تعامل بيش از پيش ميان صاحب نظران علوم اجتماعي و مؤسسات متولي امر نظرسنجي، درحال اين مشكلات مؤثر است.
كتاب حاضر با هدف نقد و بررسي مشكلات و چالش هاي صنعت نظرسنجي تدوين شده است و به ارائه مقالاتي با عناوين نظرسنجي و تحقيقات اجتماعي در ايران از دكتر تقي آزاد ارمكي، توسعه نظرسنجي در ايران: چالش ها و راهكارها از دكتر حسام الدين آشنا، اعتبار نظرسنجي هاي عمومي از دكتر هوشنگ نايبي، نگاهي از بيرون به مراكز نظرسنجي از دكتر حميدرضا جلائي پور و نظرسنجي درخصوص نظرسنجي ها از عقيل دغاقله و علي جنادله مي پردازد.
كتاب حاضر در 88 صفحه و با قيمت 1250 تومان دراختيار علاقه مندان قرار دارد.
عنوان صفحه
مقدمه ناشر .................................................................................................. 7
نظرسنجی و تحقیقات اجتماعی در ایران/دکتر تقی آزاد ارمکی............................. 9
توسعه نظرسنجی در ایران: چالشها و راهکارها/دکترحسام الدین آشنا .............. 23
اعتبارنظرسنجیهای عمومی/دکتر هوشنگ نایبی ............................................. 33
نگاهی از بیرون به مراکز نظرسنجی/ دکتر حمیدرضا جلائیپور.............................. 49
نظرسنجی درخصوص نظرسنجیها/عقیل دغاقله ، علی جنادله.......................... 55
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم اجتماعی
|