‫تأملی بر شناخت مخاطب‬ ‫در ادبیات کودک و نوجوان‬ -
نویسنده:
دکتر مریم جلالی
مترجم:
سال نشر:
1403
صفحه:
166
نوبت چاپ:
1

کودکان و نوجوانان در هر عصری، بیشترین شایستگی را در داشتن آثار مختص و متناسب با خود دارند. آثاری که علاوه بر ایجاد حظ روحی، بتواند در بالندگی و شکوفایی این گروه از مخاطبان، موثر افتد. در ادبیات کودک و نوجوان، مخاطب‌شناسی به مثابه پلی است که نویسنده را به دنیای درونی مخاطبان اصلی یعنی کودک و نوجوان نزدیک می‌سازد. این امر تنها زمانی حاصل می شود که یک آفرینشگر، ویژگی، سلایق و نیازهای مخاطبانش را بشناسد. از تجربیات ساده و شیرین زندگی خردسالان گرفته تا تنوع و ظرافت نیازهای نوجوانانه، هر یک دایره ای منحصر به خود دارد که مستلزم دقت و توجه در آفرینش اثر است. 

‫فصل اول‪ :‬نسل نو‪ ،‬نگاه نو‬

‫فصل دوم‪ :‬پژوهش و رویکرد‬

‫فصل سوم‪ :‬ویژگی ها و خواسته های مخاطبان در پرتو سنین مختلف‬

‫فصل چهارم‪ :‬مخاطب شناسی از تئوری تا عمل در دنیای مدرن‬

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی ادبیات
ادبیات

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved