کودکان و نوجوانان در هر عصری، بیشترین شایستگی را در داشتن آثار مختص و متناسب با خود دارند. آثاری که علاوه بر ایجاد حظ روحی، بتواند در بالندگی و شکوفایی این گروه از مخاطبان، موثر افتد. در ادبیات کودک و نوجوان، مخاطبشناسی به مثابه پلی است که نویسنده را به دنیای درونی مخاطبان اصلی یعنی کودک و نوجوان نزدیک میسازد. این امر تنها زمانی حاصل می شود که یک آفرینشگر، ویژگی، سلایق و نیازهای مخاطبانش را بشناسد. از تجربیات ساده و شیرین زندگی خردسالان گرفته تا تنوع و ظرافت نیازهای نوجوانانه، هر یک دایره ای منحصر به خود دارد که مستلزم دقت و توجه در آفرینش اثر است.
فصل اول :نسل نو ،نگاه نو
فصل دوم :پژوهش و رویکرد
فصل سوم :ویژگی ها و خواسته های مخاطبان در پرتو سنین مختلف
فصل چهارم :مخاطب شناسی از تئوری تا عمل در دنیای مدرن
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
ادبیات
ادبیات |