کودکان سرمایههای اصلی کشور هستند و پرورش آنها از هدفهای اصلی برنامههای توسعه اجتماعی و قتصادی میباشد.
برای دستیابی به اهداف توسعه باید تأمین بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان به عنوان ضرورت و اولویت برنامههای توسعهای مورد توجه قرار گیرد.
بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت کودک دارد. بر همین اساس میتوان گفت، آموزش و پرورش مبدأ توسعه کلان کشور است و برای توسعه باید از آموزش و پرورش شروع کرد و این خود نیازمند آن است که ما آموزش و پرورش توسعه یافتهای داشته باشیم. مسئلة آموزش نشان میدهد که بدون یک نظام آموزشی توسعه یافته نمیتوان به توسعه یافتگی نایل شد و بدون تربیت نسل آینده نیز که هم توسعه یافته باشند و هم، قطار توسعه را بر دوش ریل توانمندیهای خود حمل کنند دستیابی به توسعه میسر نمیشود.
مقدمه/۹
برنامه درسی/۱۲
سلامت و مفهوم آن/۵۳
مبانی سواد سلامت /۷۱
مدل های سواد سلامت/۱۰۶
مبانی برنامه درسی سواد سلامت /۱۳۲
برنامه درسی سواد سلامت در کشورهای مختلف/۱۷۴
برنامه درسی پیشنهادی سواد سلامت در ایران/۱۸۳
منابع/۲۱۸
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم اجتماعی
|