گردشگری یکی از صنایع پیشرو از نظر تجارت بین المللی بین کشورهاست. علاوه بر درآمدهای کسب شده در مقصدها، گردشگری بین المللی نیز 211 میلیارد دلار صادرات از طریق ارتباط بین المللی ایجاد کرده است. خدمات حمل و نقل گردشگری که در سال 2015 به گردشگران خارجی ارائه شد، ارزش کل صادرات گردشگری را به 1.5 تریلیون دلار یا 4 میلیارد دلار در روز رساند. گردشگری بینالمللی در حال حاضر ۷ درصد از صادرات کالاها و خدمات جهان را تشکیل میدهد که در مقایسه با سال 2014، 6 درصد افزایش یافته است، زیرا گردشگری در چهار سال گذشته سریعتر از سایر تجارت جهانی رشد کرده است (2017UNWTO, )؛ در این راستا، این کتاب دانش و درک گسترده ای از بازاریابی سفر، اقتصاد گردشگری و خدمات خطوط هوایی را ارائه می دهد.
این کتاب مدیریت استراتژیک و عملیات بخش های صنعت سفر، گردشگری و مهمان نوازی را توضیح می دهد. درعین حال، خوانندگان به یک کاربرد آموزشی قوی از تأثیرات سیاسی، اجتماعی- اقتصادی، محیطی و فناوری گردشگری و بخشهای مرتبط با آن مجهز می شوند.
محتوای درسی این کتاب دانشجویان مقطع کارشناسی و مدیران مشتاق را برای آشنایی کامل با صنعت گردشگری آماده و آخرین روندها از جمله؛ گردشگری الکترونیکی، مدیریت درآمد و بازاریابی تعاملی معاصر برای آینده را برجسته می کند.
پیشگفتار مولف/19
پیشگفتار مترجمان/23
بخش اول: مقدمه ای بر بازاریابی گردشگری/27
فصل 1: صنعت گردشگری: مرور کلی/27
فصل 2: درک نیازها و خواسته های مشتری/61
فصل 3: محیط بازاریابی/91
فصل 4: تقسیم بندی بازار، هدف گذاری و موقعیت یابی/110
فصل 5: ارتباطات یکپارچه بازار/135
فصل 6: کانال های توزیع گردشگری/161
فصل 7: برنامه ریزی استراتژیک و حسابرسی اثربخش بازاریابی/177
بخش دوم: اقتصاد گردشگری/203
فصل 8: عرضه و تقاضای گردشگری/203
فصل 9: مدیریت قیمت و درآمد/225
بخش سوم: خدمات هواپیمایی/237
فصل 10: تجارت هوایی/237
فصل 11: برنامه ریزی خطوط هوایی و توسعه مسیر/253
فصل 12: هزینه های عملیاتی هواپیما و توانایی سودآوری/269
منابع/278
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
گردشگری
|