گردشگری یکی از صنایع پیشرو از نظر تجارت بین المللی بین کشورهاست. علاوه بر درآمدهای کسب شده در مقصدها، گردشگری بین المللی نیز ۲۱۱ میلیارد دلار صادرات از طریق ارتباط بین المللی ایجاد کرده است. خدمات حمل و نقل گردشگری که در سال ۲۰۱۵ به گردشگران خارجی ارائه شد، ارزش کل صادرات گردشگری را به ۱,۵ تریلیون دلار یا ۴ میلیارد دلار در روز رساند. گردشگری بینالمللی در حال حاضر ۷ درصد از صادرات کالاها و خدمات جهان را تشکیل میدهد که در مقایسه با سال ۲۰۱۴، ۶ درصد افزایش یافته است، زیرا گردشگری در چهار سال گذشته سریعتر از سایر تجارت جهانی رشد کرده است (۲۰۱۷UNWTO, )؛ در این راستا، این کتاب دانش و درک گسترده ای از بازاریابی سفر، اقتصاد گردشگری و خدمات خطوط هوایی را ارائه می دهد.
این کتاب مدیریت استراتژیک و عملیات بخش های صنعت سفر، گردشگری و مهمان نوازی را توضیح می دهد. درعین حال، خوانندگان به یک کاربرد آموزشی قوی از تأثیرات سیاسی، اجتماعی- اقتصادی، محیطی و فناوری گردشگری و بخشهای مرتبط با آن مجهز می شوند.
محتوای درسی این کتاب دانشجویان مقطع کارشناسی و مدیران مشتاق را برای آشنایی کامل با صنعت گردشگری آماده و آخرین روندها از جمله؛ گردشگری الکترونیکی، مدیریت درآمد و بازاریابی تعاملی معاصر برای آینده را برجسته می کند.
پیشگفتار مولف/۱۹
پیشگفتار مترجمان/۲۳
بخش اول: مقدمه ای بر بازاریابی گردشگری/۲۷
فصل ۱: صنعت گردشگری: مرور کلی/۲۷
فصل ۲: درک نیازها و خواسته های مشتری/۶۱
فصل ۳: محیط بازاریابی/۹۱
فصل ۴: تقسیم بندی بازار، هدف گذاری و موقعیت یابی/۱۱۰
فصل ۵: ارتباطات یکپارچه بازار/۱۳۵
فصل ۶: کانال های توزیع گردشگری/۱۶۱
فصل ۷: برنامه ریزی استراتژیک و حسابرسی اثربخش بازاریابی/۱۷۷
بخش دوم: اقتصاد گردشگری/۲۰۳
فصل ۸: عرضه و تقاضای گردشگری/۲۰۳
فصل ۹: مدیریت قیمت و درآمد/۲۲۵
بخش سوم: خدمات هواپیمایی/۲۳۷
فصل ۱۰: تجارت هوایی/۲۳۷
فصل ۱۱: برنامه ریزی خطوط هوایی و توسعه مسیر/۲۵۳
فصل ۱۲: هزینه های عملیاتی هواپیما و توانایی سودآوری/۲۶۹
منابع/۲۷۸
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
گردشگری
|