یکی از مهمترین راهبردهای توسعه هر کشوری بهرهمندی از اقتصاد پویا و برنامهریزی و مدیریت گردشگری است. به همین منظور اطلاعات تبیین شده این کتاب چهارچوبی کلی از مدیریت و برنامهریزی گردشگری به عنوان یکی از پیشنیازهای توسعه گردشگری ارائه میکند تا بتوان گامی کوچک در راستای توسعه گردشگری برداشت.
کتاب حاضر در چندین فصل به اراپه اطلاعاتی درباره اصول و تعاریف جهانگردی، برنامهریزی جهانگردی، گردشگری و توسعه پایدار، مدیریت منابع انسانی در صنعتی جهانگردی، مدیریت بازاریابی در صنعت جهانگردی، مدیریت بازاریابی در گردشگری، مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی، سیاستگذاری و برنامهریزی در صنعت جهانگردی با تاکید بر کشورهای در حال توسعه و ارزیابی طرحهای توسعه جهانگردی پداخته است.
پیشگفتار/ 15
فصل اول: اصول و تعاریف جهانگردی/ 17
فصل دوم: برنامه ریزی جهانگردی/ 39
فصل سوم: گردشگری و توسعه پایدار/ 59
فصل چهارم: مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی/77
فصل پنجم: مدیریت بازار/105
فصل ششم: مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی/123
فصل هفتم: سیاست گذاری و برنامه ریزی در صنعت جهانگردی با تاکید بر کشورهای در حال توسعه/159
فصل هشتم: ارزیابی طرح های توسعه جهانکردی/195
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
گردشگری
|