در دنیای امروزی، مسئولیت اجتماعی یکی از مهم ترین مباحث سازمان های صنعتی است که سرمایه گذاری برای این مهم در اولویت این سازمان ها در جهان قرار می گیرد. درک جوامع از مسئولیت اجتماعی در واحدهای صنعتی بسط یافته است و توسعه بین المللی قابل ملاحظهای در جنبش مسئولیت اجتماعی رخ داده است و در سطح جهانی توجه به حقوق انسانی، اجتماعی و محیطی بسیار مورد توجه می باشد. با توجه به اینکه مسئولیت اجتماعی لازمه موفقیت هر سازمان یا شرکتی می باشد، لازم است مدیران نگرشی صحیح و اثربخش به آن داشته باشند. در این راستا، صاحبنظران مدیریت بر این باورند که طراحی یک مدل بومی به عنوان ابزاری که بطور مستقیم در تحقق اهداف سازمان نقش دارد، باید مورد توجه هر سازمانی قرار بگیرد. طراحی مدل بومی مسئولیت اجتماعی در بخش صنعت سبب میشود بین اهداف بخش صنعت و جامعه یک ارتباط منطقی برقرار شود. بر اساس این نظر، بخش صنعت در چارچوب حاکمیت اخلاقی، اقداماتی انجام می دهد که شرایط جامعه را بهتر کرده و با تمرکز بر تصمیات و استراتژی های تجاری خود با هدف افزایش عملکرد اجتماعی و محیطی در کنار ابعاد اقتصادی، به گونهای عمل می کند که برای واحد صنعتی، جامعه و محیط مفید و سودمند باشد.
پیشگفتار/9
مفاهیم و اصول مسئولیت اجتماعی /11
نقش مسئولیت اجتماعی در صنعت /47
رویکردها و مدل های مسئولیت اجتماعی /75
مسئولیت اجتماعی در بخش صنعت و معدن/113
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم اجتماعی
|