سوخت‌رسانی موتورهای بنزینی انژکتوری -
نویسنده:
حجت عاشوری
مترجم:
-
سال نشر:
1403
صفحه:
240
نوبت چاپ:
1

سیستم های سوخت رسانی مخلوط قابل اشتعال سوخت و هوا را به سیلندرهای موتور ارسال می کنند، سیستم جرقه زنی، پس از ورود مخلوط سوخت و هوا به داخل سیلندرموتور، جرقه می زند تا این مخلوط مشتعل شود. در نتیجه نیروی زیادی به پیستون وارد شده که باعث چرخش میل لنگ موتور و تولید توان می شود. پس از احتراق، پس مانده های حاصل احتراق از داخل سیلندر به سمت سیستم تخلیه دود هدایت می شوند. این فرایند در هر ثانیه بارها در هر سیلندر موتور تکرار می شود. سپس چرخش میل لنگ موتور به وسیله سیستم انتقال قدرت به چرخ های خودرو منتقل می شود. سیستم های سوخت رسانی خودروهای بنزینی در دو نوع کاربراتوری و انژکتوری وجود دارند که امروزه با توجه به مزایای سیستم سوخت رسانی انژکتوری، نوع کاربراتوری منسوخ گردیده است.

مطالب این کتاب خودآموز بوده و به زبان ساده بیان شده و در آن، سوخت مصرفی خودروهای بنزینی و خواص آن مورد بررسی قرار گرفته و همچنین نحوه عملکرد سیستم سوخت رسانی انژکتوری و انواع آن، ساختار و نحوه عملکرد سنسورها همچنین نحوه عیب یابی سنسورها در خودروهای پژو405، پژو پارس، سمند، پژو206، پراید، ریو، زانتیا و L90 با اهم متر و دستگاه دیاگ توضیح داده شده است.

کتاب نگاهی به ساختار، نحوه عملکرد و عیب یابی عملگرها داشته و ساختار و نحوه عملکرد سایر قطعات سیستم انژکتوری مثل مبدل کاتالیتیکی، سوئیچ اینرسی، سیستم برگشت دود و پمپ هوا هم در آن ارائه شده است.

 نحوه عیب یابی خودروهای انژکتوری با دستگاه دیاگ در این کتاب توضیح داده شده تا علاوه بر دانشجویان و اساتید، تعمیرکاران نیز بتوانند از دستگاه دیاگ استفاده نمایند.

 پیش‌گفتار/11

مقدمه/13

فصل اول: سوخت و خواص آن /15

فصل دوم: معرفی سیستم سوخت رسانی انژکتوری /35

فصل سوم: سنسورها /43

فصل چهارم: عملگرها /89

فصل پنجم: سایر قطعات سیستم سوخت رسانی انژکتوری /169

فصل ششم: آشنایی با دستگاه دیاگ /207

فصل هفتم: جداول ضمائم /233

منابع/237

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسي مكانيك

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved