بازاندیشی و تغییر در فعالیت جسمانی تطبیقی (غلبه بر غرور) -
نویسنده:
دونا گودوین- مورین کانلی
مترجم:
دکتر نگار آرازشی- دکتر کیوان ملانوروزی- فاطمه اکبری
سال نشر:
1402
صفحه:
323
نوبت چاپ:
1

کتاب «بازاندیشی و تغییر در فعالیت جسمانی تطبیقی (غلبه بر غرور)» تألیف دونا گودوین و مورین کانلی و به قلم دکتر نگار آرازشی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دکتر کیوان ملا نوروزی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و فاطمه اکبری در 323صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: نقطه شروع بی چون و چرای شما چیست؟ سوال سختی است. لازم است که کارشناسان با مقدمات اعمال خیر خواهانه خود رو به رو شوند. شاید این روشی است که با استفاده از آن دانش آموزان را در کلاس های خود ارزیابی می کنند. و یا روشی است که با آن به برگزاری جلسات،  تحقیق یا بررسی اخلاقی می پردازند. شاید هم روشی است که آنها مراکز آموزشی، امکانات، یا دفاتر خود را سازماندهی می کنند. می تواند روشی باشد که با آن همکاران، همراهان، و مشتریان خود را مشغول، اخراج، یا تربیت می کنند و یا عذاب می دهند. شاید این راهی است که با آن تصمیم می گیرند که به چه کسی احترام بگذارند و چه کسی را تحمل كنند. و شاید هم روشی است که آنها برای پذیرش چیزهای غیرقابل قبول یاد گرفته اند.

 این کتاب به دنبال یافتن پاسخ این سوال سخت است...

 یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

 

تواناگرایی پنهان شده از دید همگان

 مقدمه ای بر چهار قانون

قانون اول: تواناگرایی کوسه نیست... آب است

 قانون دوم: غریبه بودن با خودمان

 جولیا کریستوا

 مجاز چیست؟

 قانون چهارم: ابزار و وسایل صاحب خونه نمی تواند خانه خودش را از بین ببرد

 بخش اول

 راحت را ناراحت کردن

 فصل اول

 برهم زدن تواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی از طریق تحقیق و تمرین ضد توانایی

 تکامل فعالیت جسمانی تطبیقی

 مدل اقلیت اجتماعی در حال تحول

 تواناگرایی تحصیلی و آموزشی

 نظرات پایانی

 فصل دوم

 10 چیزی که از آن در مورد شمولیت در تربیت بدنی متنفرم

 10 چیزی که در مورد شمول دوست ندارم

 تجزیه و تحلیل شعر

 فصل سوم

 ناتوانی، توان اگرایی و توانا گرایی آگاه در اقتباس معاصر کتاب های درسی فعالیت جسمانی

 تمرین آنچه آموزش دادیم؟

 ناتوانی، توان اگرایی و توانا گرایی آگاه

 روش ها

 نتایج و بحث و گفتمان

 تبعیض نسبت به معلولین/ ناتوانی

 تواناگرایی

 تواناگرایی روشنفکرانه

 جمع بندی عقاید: فراخوانی برای ضدتواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی و تربیت بدنی تطبیقی

 یادداشت

 فصل چهارم

 اخلاق جهل عامدانه

 بخش دوم

 تواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی

 قدر چیزی را ندانستن

 فصل پنجم

تمرینات فعالیت جسمانی تطبیقی که می تواند منجر به تروما و پریشانی روانی و یا باعث تداومشان شود

 ضرر بیشتر از مزیت؟

 تروما و آسیب نگرانی های مقطعی هستند

 فصل ششم

 داستان های مخالف آموزش خدمات اجتماعی

 روابط

 بازاندیشی

همکاری متقابل

 بازگشت به اصول اولیه

 فصل هفتم

 تقلید از معلولیت

 اختلال در یک رویه بدیهی

 تجزیه و تحلیل شبیه سازی

 بخش سوم

 عدالت اجتماعی و آموزش انتقادی

 فصل هشتم

 خودبازاندیشی انتقادی در آموزش دانش پژوهان فعالیت فیزیکی تطبیقی

 فصل نهم

 به سوی گفتمان انتقادی از سواد بدنی در فعالیت فیزیکی تطبیقی

 سواد بدنی چیست؟

 مفهوم و تصور کلی از طریق یک لنز انتقادی

 سواد بدنی روشنفکرانه

 فصل دهم

 تقاطع باوری، ناتوانی، عدالت و آموزش انتقادی

 عدالت اجتماعی و فعالیت جسمانی تطبیقی

 تعریف عدالت اجتماعی

 تقاطع باوری

 فصل یازدهم

 مشارکت در نوشتن بازاندیشی در فعالیت جسمانی تطبیقی

 یک شروع داستانی

 چه ارزشی در نوشتن بازاندیشی نهفته است؟

 تحقیق روایتی به عنوان چهارچوبی برای تفکر بازتابی

 تکلیف نوشتن بازاندیشی خود زیستنامه ای

 بخش چهارم

 فضاهای سازمانی که محروم هستند

 فصل دوازدهم

 تواناگرایی در آموزش معلمان تربیت بدنی تطبیقی

 مفاهیم و دستاوردها برای تمرین

 فصل سیزدهم

 حرفه گرایی واگرا در تربیت بدنی فراگیر

 غفلت از همکاری در آماده سازی، توسعه حرفه ای و تمرین

 مقدمه

 واگرایی

 محتوای آموزشی ناکافی

 فصل چهاردهم

 ورزش معلولان و توانایی در ورزش برای همه

 رویای نهایی

 مقدمه

 ورزش برای همه

 ورزش به عنوان حقوق بشر

 بخش پنجم

 بازاندیشی

 یک الزام اخلاقی برای تغییر و خوش بینی

 فصل پانزدهم

 تأملاتی در مورد ورزش، معلولیت و نیاز به فعالیت فیزیکی تطبیقی برای تکامل بزرگ شدن

 فصل شانزدهم

 یادگیری خدمات محور انتقادی و تأمل در قدرت و تفکر فرضی

 مقدمه

 درک یادگیری خدمات محور

 یادگیری خدمات محور انتقادی چیست؟

 تغییر اجتماعی

 توزیع قدرت

 روابط معتبر

 تفکر و بارتاب انتقادی

 حرکت به سوی تحول اجتماعی

 فصل هفدهم

 به تصویر کشیدن معلولین برای الهام بخشیدن به افراد غیرمعلول و ورزش معلولیت

 مقدمه

 فصل هجدهم

 چگومه تعامل انتقادی با تجسم، عاملیت و امید به آموزش معتبر در فعالیت جسمانی تطبیقی کمک می کند

 سیر اولیه

 چرا انجام یک کار خوب خیلی سخت است؟

 قطع ارتباط

 سناریو1: افراد شما نمی توانند از آن فضا استفاده کنند

 سناریو 2: مشکل او چیست؟

 پرسش های انعکاسی برای دانش پژوهان و معلمان و مربیان

 نتیجه

 عصر نوظهور برای فعالیت جسمانی تطبیقی

 بازاندیشی

 موضع گیری

 اخلاق رابطه ای

 منابع

 

 

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved