کنترل پاسخ و جداسازی لرزه ای ساختمان ها -
نویسنده:
ماساهیکو هیگاشینو - شین اوکاموتو
مترجم:
دکتر رامین جعفری - دکتر سیدعلی رضویان امرئی - دکتر سیدعلی سیدرزاقی
سال نشر:
1402
صفحه:
732
نوبت چاپ:
1

کتاب «کنترل پاسخ و جداسازی لرزه ای ساختمان ها» تألیف ماساهیکو هیگاشینو و شین اوکاموتو و به قلم رامین جعفری دکترای مهندسی عمران سازه، دکتر سیدعلی رضویان امرئی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران، دکتر سیدعلی سیدرزاقی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران در 710 صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: مطالعات بی‌شماری در زمینه کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‏ای سازه‌ها در جهان انجام گرفته و داشتن اطلاعات در مورد چگونگی استفاده از این فناوري‏ها، یکی از نیازهای واقعی مهندسین می‌باشد. در فصل اول این کتاب، تاریخچه مختصری از کاربرد سیستم‌های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‏ای ارائه گردیده است. در فصل دوم، ساختار و عملکرد تجهیزات کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای مانند جداگرها و میراگرها و همچنين تاثيرات آن‌ها در پاسخ سازه بيان می‌شود. در فصل سوم، مطالعه‏ای تطبیقی با استفاده از طراحی یک سازه نمونه، به‌وسیله آیین‏نامه‏های جداسازی لرزه‌ای کشورهای ژاپن، چین، ایالات متحده، ایتالیا و تایوان ارائه می‏شود. در فصل چهارم، عملکرد تعدادی از ساختمانهای جداسازی‌شده لرزه‎ای تحت رکوردهای مهم زلزله‌هایي در ژاپن و ایالات متحده آمریکا مورد مطالعه قرار گرفته است. در فصل پنجم، مروری بر توسعه و کاربرد فناوري‏های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای در کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، کره، نیوزلند، تایوان و ایالات متحده آمریکا، همراه با مباحثی در مورد فعالیت‏های تحقیقاتی و مثال‌های طراحی تشریح شده است. در فصل ششم، بخشی از کاربردهای فناوري جداسازی لرزه‎ای و تجهیزات استهلاک انرژی بههمراه آیین‎نامه‎های مورد استفاده در ایران بیان شده است. در بخش نتیجهگیری، وضعیت موجود در به‌کارگیری فناوري‏های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای و استفاده از این فناوري‌ها خلاصه شده است. در بخش پیوست، مشخصات تجهيزات به‌كاررفته در برخی از ساختمان‌های داراي فناوري‏های کنترل پاسخ و جداسازی لرزه‌ای ذكر شده است.

یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323 يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول: معرفی

 فصل دوم: سیستم های جداسازی لرزه ای و کنترل پاسخ

 فصل سوم: بررسی تطبیقی آیین نامه های جداسازی لرزه ای کشورهای مختلف

 فصل چهارم: پاسخ مشاهده شده ساختمان های جداسازی شده لرزه ای

 فصل پنجم: گزارشی از سراسر جهان

 فصل ششم: کاربرد تجهیزات کنترل لرزه ای در ایران

 فصل هفتم: نتیجه گیری

 

 

 

 

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved