رسانه و روابط عمومی -
نویسنده:
محمود رضا منفرد و رقیه نعل بندانی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
158
نوبت چاپ:
1

انسان در عصر انقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات زندگی می کند، عصری که مصداق عینی دهکده‌ی جهانی مارشال مک‌لوهان بوده و بشر برای زیستن به‌حداقل اطلاعات که او را یاری می‌نماید نیاز دارد.آنچه در مؤسسات و سازمان ها، ارزش و اهمیت داشته و آنان را در نیل به اهداف عالی یاری می دهد برقراری ارتباط است، لذا هر اندازه ارتباط برای ارائه ی اطلاعات فراگیر باشد دستیابی به اهداف جوامع و سازمان ها سریع تر خواهد شد و روابط عمومی در این میان نقش عمده ای را ایفا می کند، چرا که روابط عمومی به عنوان یک علم دارای اصول منطقی، نظریه، الگو و معرفت شناسی بوده و از قدرت پیش بینی نتایج و قابلیت تکرار پذیری و ظرفیت بالا برای سازمان دهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان های اجتماعی برخوردار است. بهره گیری مناسب از روابط عمومی ها از ظرفیت ها و توانمندی های اطلاع رسانی رسانه های جمعی برای ارتباط و اثر بخشی از موضوعات مهمی است که همواره در الویت برنامه ی رسانه ای روابط عمومی های کارآمد قرار می گیرد. بدون تردید روابط عمومی ها برای تحقق این هدف ، نیازمند ایجاد برقراری ارتباطی علمی- تخصصی و منطقی با تمام رسانه های ارتباطی است. روابط عمومی در دنیای امروز از حیاتی ترین و ضروری ترین بخش سازمان ها، که هدفش ایجاد کانال های ارتباطی در درون و بیرون مجموعه هاست.

تاریخچه روابط عمومی در ایران / 20

انواع روابط عمومی از دید اثرگذاری در سازمان / 25

خبر نویسی برای رادیو و تلویزیون / 97

نقش رسانه در مدیریت بحران چیست / 129

معرفی تاریخچه اینترنت / 139

ویژگی های سایت خبری / 139

 

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved