میکروسیالات کانال باز ( مبانی و کاربردها) -
نویسنده:
ژان برتیه- اشلی ب. تبرگ- اروین برتیه
مترجم:
دکتر مرتضی بیاره- مهندس زهرا طاهری
سال نشر:
1402
صفحه:
208
نوبت چاپ:
1

کتاب « میکروسیالات کانال باز ( مبانی و کاربردها)» به قلم دکتر مرتضی بیاره عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد و مهندس زهرا طاهری در 208 صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

  در معرفی کتاب آمده است: میکروسیالات کانال باز به دلیل نیروهای بین سطحی که بر نیروهای گرانشی غالب هستند، مشابه روش ­های غیرشهودی رفتار می­ کنند. در چنین سیستم­ هایی، سطح مشترک سیالات، نسبت به مواد جامد، سیالات را محدود می­ کند و به آن­ها شکل می­ دهد. این منحصربه‌فرد بودن هم چالش‌ها و هم فرصت‌هایی را نسبت به میکروسیالات کلاسیک فراهم می‌کند، و از این رو عمل­گراها برای شناسایی و بهره‌برداری از چنین فرصت‌هایی به دانش گسترده‌ای نیاز دارند. این کتاب در خدمت آموزش جامعه میکروسیالات خواهد بود و پایه‌هایی را فراهم می‌کند که برنامه‌های کاربردی میکروسیالات کانال باز آینده بر اساس آن ظهور خواهند کرد. این رویکرد می تواند کلیدی برای آزاد کردن پتانسیل اقتصادی و اجتماعی، و دست­کاری حجم­ های کوچک سیال باشد. این کتاب می ­تواند به عنوان کتاب آموزشی در مقاطع کارشناسی­ ارشد و دکتری رشته ­های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و رشته­ های مشابه تدریس شود.

 یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

پیش­گفتار

مقدمه: میکروسیالات کانال باز و میکروسیالات باز

 فصل اول: مبانی نظریه مویینگی

 فصل دوم: شرط وقوع جریان مویین در کانال های باز

 فصل سوم: دینامیک جریان در کانال های باز

 فصل چهارم: هندسه کانال های باز

 فصل پنجم: رشته های مویین

 فصل ششم: جریان های مویین دوفازی در کانال باز

 فصل هفتم: کاربردها

 فصل هشتم: مؤخره

 مراجع

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved