پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز و بررسی بتن‌های سه‌بعدی جلد 1 -
نویسنده:
محمدصادق خواجوئی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
208
نوبت چاپ:
1

در این کتاب تلاش‌های بسیاری برای بهبود کیفیت و سرعت پرینترهای سه بعدی انجام شده است. از تحقیقات و آزمایش‌های آزمایشگاهی گرفته تا تئوری‌های پیشرفته، و ساخت مدل ها در این زمینه انجام شده است.که درنتیجه باعث، بهبود قابل توجهی در فناوری پرینترهای سه بعدی به همراه داشته است. از این رو، این کتاب که حاصل تلاش‌های بسیاری در این زمینه است، قطعاً می‌تواند در ارتقاء کیفیت و سرعت پرینترهای سه بعدی و همچنین در بهبود فرایندهای مرتبط با آن موثر باشد.

در این کتاب، سعی شده است تا اطلاعات جامعی درباره پرینترهای سه بعدی و فناوری‌های مرتبط با آن، ارائه شود. این کتاب شامل مباحث متنوعی از جمله اصول طراحی و ساخت پرینترهای سه بعدی، مواد و ترکیبات استفاده شده در فرایند چاپ، نرم‌افزارهای مورد استفاده و تکنیک‌های پیشرفته در این زمینه می‌باشد همچنین در خلال این مطالب طرح های ثبت اختراع و شیوه های کسب و کار های نوین و روش های جدید طراحی نیز ارائه شده است.

در جلد اول این کتاب که به عنوان یک کتاب پژوهشی، بصورت کاملاً علمی و با استفاده از روش‌های آزمایشی و تئوری‌های مناسب، تهیه شده است. پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید، ( مرتبط با رشته های عمران ، مهندسی مواد ، معماری، مکانیک ،الکترونیک ،برق  و سایر کار های غیر دانشگاهی و دانشگاهی مرتبط با این حیطه )این کتاب را به عنوان یک منبع بسیار مفید برای گسترش دانش خود در زمینه پرینترهای سه بعدی می‌توانند بهره‌مند شوند.

همچنین، در این کتاب، به بررسی تاریخچه پرینترهای سه بعدی پرداخته شده است. از آغاز این فناوری تا امروز، پرینترهای سه بعدی همیشه مورد توجه و تحقیق قرار گرفته‌اند. این کتاب، در عین حال که به مباحث جدید و پیشرفته در این زمینه پرداخته است، به بررسی تاریخچه آن نیز می‌پردازد تا خواننده‌ها را با پیشینه و تکامل این فناوری آشنا کند.

پیشگفتار/19

مقدمه/21

فصل اول: آشنایی با پرینتر‌های سه‌بعدی/23

فصل دوم: پرینتر سه‌بعدی در ساخت و سا/47

فصل سوم: مزایا و معایب چاپ سه‌بعدی در ساخت و ساز/65

فصل چهارم: چالش‌های چاپ سه‌بعدی در ساخت و ساز/73

فصل پنجم: مدیریت ساخت و‌ساز و چالش‌های مرتبط با آن /83

فصل ششم: مواد و افزودنی/93

فصل هفتم : طراحی، نرم‌افزار و انواع پرینتر‌ها/105

فصل هشتم : اجر/115

فصل نهم:  ساخت چاپگ/129

فصل دهم: اکسترودر‌های بتنی/153

فصل یازدهم: اکسترودر بتن با قابلیت چاپ بتن‌های با روانی پایی/183

فصل دوازدهم: پرینتر سه‌بعدی بتن با رویکرد تولید بتن با پیوند القایی لایه‌ای و نفوذناپذیر با نازل‌های چندگانه/193

مراجع/208

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی عمران

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved