شناسایی زیرسطحی زمین با امواج لرزه ای -
نویسنده:
دکتر سهراب میراثی- دکتر حسین رهنما
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
210
نوبت چاپ:
1

کتاب « شناسایی زیرسطحی زمین با امواج لرزه ای» توسط دکتر سهراب میراثی عضو هیئت علمی گروه فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و دکتر حسین رهنما عضو هیئت علمی گروه فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی شیراز تألیف و در 210 صفحه در قطع وزیری، تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: آگاهی از خصوصیات زیرسطحی زمين همواره مورد توجه مهندسان بوده است به‌خصوص زمانی که احتمال وجود مخاطرات ناشی از ناهنجاری‌های زیرسطحی همچون فرونشست، فروچاله (حفره)، لایه‌های ضعیف زیرسطحی، گسل، تونل و غیره مدنظر باشد. اولین گام در جهت کنترل و جلوگیری از خطرات احتمالی آن‌ها، شناسایی هر چه دقیق‌تر این ناهنجاری‌ها می‌باشد. لذا، بهره‌گیری از روش‌های جدیدی همچون روش‌های امواج لرزه‌ای، می‌تواند گام مناسبی در جهت شناسایی تغییرات و ناهنجاری زیرسطحی باشد. این روش­ ها اخیراً مورد توجه محققان مختلف قرار گرفته و کاربرد آن روزبه‌روز در حال افزایش است. در این کتاب، به منظور شناسایی ناهنجاري­هاي زیرسطحی در اعماق سطحی و نسبتاً عمیق از امواج طولي،‌ رایلی و لاو استفاده شده است در اين راستا، به‌صورت ترکیبی از برگشت امواج رایلی و انکسار امواج طولی، آشفتگي حركت ذرات و مؤلفه‌های شعاعي و قائم امواج رایلی و مؤلفه عرضي امواج لاو بهره‌گیری شده است. مخاطبان اصلی مباحث این کتاب، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در گرایش‌های مختلف رشته مهندسی عمران، ژئوفيزيك، زمين شناسي و ديگر رشته هاي مرتبط می‌باشند.

  یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

 

 

پیشگفتار                                                                                                         

 فصل اول: مقدمه

 فصل دوم: تاریخچه و کاربرد روش های امواج لرزه ای

 فصل سوم: امواج لرزه ای

 فصل چهارم: مدل سازی و صحت سنجی

 فصل پنجم: ارزیابی پارامترهای مؤثر بر وضوح نتایج

 فصل ششم: شناسایی حفرات زیرسطحی

 فصل هفتم: نتیجه گیری

 مراجع

 پیوست ها

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved