بیومکانیک و تحلیل راه رفتن -
نویسنده:
نیک استرجو
مترجم:
دکتر علی فتاحیی - محبوبه دهنوی- روژین مولویان- مریم علی مددی- کامبیز ناصری- نازفر نیکجو- مهرانگیز صالحی و راضیه علیزاده
سال نشر:
1401
صفحه:
576
نوبت چاپ:
1

کتاب « بیومکانیک و تحلیل راه رفتن » که تألیف " نیک استرجو " است، توسط دکتر علی فتاحی عضو هیئت علمی گروه بیومکانیک ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و محبوبه دهنوی، روژین مولویان، مریم علی مددی، کامبیز ناصری، نازفر نیکجو، مهرانگیز صالحی و راضیه علیزاده دانشجویان دوره دکترای بیومکانیک ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در 576 صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی کتاب آمده است: امروزه مبحث اصلی پژوهشگران حوزه­ های مختلف برقراری ارتباط میان علوم بین رشته ای یا توسعه پزوهش های میان رشته ای است. بیومکانیک به عنوان علم مطالعه قوانین فیزیک بر بدن موجودات زنده، تعاملات متعددی را با عملکردهای انسان دارد که از این جمله می توان به مهارت راه رفتن، یک مهارت بنیادین، اشاره نمود.  نگاهی علمی به رویدادهای راه رفتن از منظر بیومکانیک نقش عمده ای را در بهینه‌سازی اجرای این عملکرد خواهد داشت و علاوه بر این موجبات توسعه و گسترش بیومکانیک بنیادین را نیز فراهم می آورد.

هدف از نگارش این کتاب تقویت ارتباط میان بیومکانیک و یکی از اصلی­ترین کاربردهای آن، یعنی تجزیه و تحلیل راه رفتن است. بسیاری از اوقات، وقتی از تئوری و آموزش به سمت عمل حرکت می­کنیم، اطلاعات منحرف می­شوند. این کتاب تلاش می‌کند تا هم‌زمان به تازه‌کارها و متخصصان تجزیه‌وتحلیل راه رفتن کمک کند که به درک بهتری از حوزه علمی خود، پیرامون بیومکانیک، دست یابند. هم‌چنین منابعی از ابزارهای علمی را فراهم سازد تا در نهایت، به بهبود فعالیتهای ارزشمند آن‌ها منجر شود. از این‌رو، هر فصل شامل مثال‌های متعددی می‌شود که شناخت را به کاربرد تجزیه‌و‌تحلیل راه رفتن تبدیل می‌کند.

 

یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

فصل اول: مقدمه ای بر بیومکانیک

فصل دوم: مبانی بیومکانیک

فصل سوم: بیومکانیک پیشرفته

فصل چهارم: چرا و چگونه حرکت می کنیم؟

فصل پنجم: طیف قدرت و فیلتر کردن

فصل ششم: مرور مجدد: عضلات رفلکس ها و حرکت توسط مک ماهون

فصل هفتم: مبانی تجزیه و تحلیل راه رفتن

فصل هشتم: تغییر پذیری راه رفتن: یک چارچوب نظری برای تجزیه و تحلیل راه رفتن

فصل نهم: هماهنگی و کنترل، رویکرد سیستم های پویا در تجزیه و تحلیل حرکات انسان

فصل دهم: آموزش آنالیز فراکتال حرکات انسان

فصل یازدهم: مسیرهای آینده در بیومکانیک: چاپ سه بعدی

 

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی تربیت بدنی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved