کتاب« اصول و راهکارهای بهینه هتلداری و میهمان نوازی» در راستای ضرورت تالیف منبع علمی و کاربردی برای دانشجویان و فعالان هتلداری و مراکز اقامتی و نیز جهت آشنایی با مشخصات و ملزومات مدیریت اماکن اقامتی برای فعالان گردشگری نگارش یافته است.
در این اثر هتلداری به عنوان یکی از مهم ترین متغیرهای سیستم پویای گردشگری و بخش های دارای ارزش افزوده اقتصاد خدمات گردشگری ذکر شده است که موفقیت گردشگری تا حدود زیادی به در دسترس بودن و کیفیت تسهیلات اقامتی و رضایت میهمانان بستگی دارد، این موضوع با توجه به تغییر سبک زندگی و شیوه گذران اوقات فراغت و آگاهی گردشگران حائزاهمیت می باشد.
در این کتاب تاکید شده است که هتل های امروزی بایستی قدرت تلفیق صنعت( علم)، نوآوری و فناوری را داشته باشند تا بتوانند خدمات و تسهیلان مشتریان را پیش بینی، بسته بندی و ارائه نمایند.
در کتاب « اصول و راهکارهای بهینه هتلداری و میهمان نوازی» سعی شده است، مبانی و ساز و کارهای ایجاد فضایی دلنشین برای مشتریان با سلایق و ذائقه های گوناگون و هوشمندی در میزبانی و میهمان نوازی بصورت کاربردی تبیین و راهکارهای مفیدی ارائه گردد، در نتیجه بهترین و موثرترین راه کسب مزیت رقابتی در شرایط فعلی، کارآمدکردن سازمان ها و به عبارتی به کارگیری افراد ماهر، خلاق و علاقه مند می باشد و این مهم بدون درنظر گرفتن مدیریت استراتژیک منابع انسانی و نگرش سیستمی به بازاریابی و پیشبرد سازمان هتل، مقدور نخواهد بود.
کتاب « اصول و راهکارهای بهینه هتلداری و میهمان نوازی» 168 صفحه ای، در 10 فصل گردآوری شده است و به قیمت 1000000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.
پیش گفتار/11
فصل اول / صنعت گردشگری و ارتباط متقابلبا هتلداری/13
فصل دوم / سازمان هتل و مفاهیم رایج در آن/27
فصل سوم / طراحی، توسعه و تجاری سازی هتل ها/41
فصل چهارم / امنیت،ایمنی و بهداشت در هتل/51
فصل پنجم / نقش بازاریابی و منابع انسانی در مدیریت هتل/69
فصل ششم / اخلاق حرفه ای و عملکردی در هتل/85
فصل هفتم / نظام بهره وری و مدیریت خانه داری در هتل/97
فصل هشتم / معیارهای درجه بندی و مولفه های کیفیت در هتل/113
فصل نهم / اصول سرپرستی و ویژگی های مدیریت اثربخش هتلداری/127
فصل دهم / مدیریت راهبردی منابع انسانی در صنعت میهمان نوازی و هتلداری/143
منابع/163
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
گردشگری
گردشگری |