بیولوژی سرطان
نویسنده:
راجر کینگ/مایک رابینز
مترجم:
دکتر محمد نبیونی، معصومه علیزاده نوحی، مریم کاکائی تهرانی دکتر الهه امینی، لطیفه کریم‌زاده باردئی
سال نشر:
1399
صفحه:
476
نوبت چاپ:
1

 

کتاب پیش رو شامل 13 فصل در مبحث بیولوژی سرطان است که با تصاویر ساده اما گویا به نحو آموزنده ای مطالب را برای مخاطبان خود به نمایش می‌گذارد و در ترجمه آن سعی شده است اصل امانت‌داری علمی کتاب حفظ گردد. دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته‌های مختلف علوم زیستی و پزشکی با بهره‌گیری از این کتاب، می‌توانند اهداف تخصصی خود را جهت گسترش مفاهیم زیستی و درمانی محقق سازند.

 

بررسی‌های اپیدمیلوژیک، پاتولوژیک و نیز ناهنجاری های خاص در سطح سلولی و مولکولی در شناخت و ریشه یابی سرطان نقش مهمی دارند و این به نوبه خود میتواند محققان را در راستای ساخت داروهای ضد سرطان با حداکثر اثرات مثبت و حداقل عوارض فیزیولوژیکی جانبی تواناتر سازد؛ به بیان دیگر قرابت دو علم زیست‌شناسی و داروسازی در طراحی و ساخت داروهای نوترکیب در این کتاب مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 

بنابراین مطالعه بیولوژی سرطان اطلاعات بسیار پایه‌ای و کاربردی را در مورد سازوکارهای موثر در فرایندهای سلولی در اختیار قرار می‌دهد. یقیناً چندمرحله‌ای بودن این دسته از بیماری‌ها مسیر درمان را دشوارتر و قرابت این علم را با علوم دیگر الزامی‌تر ساخته است. امید است ترجمه این کتاب تلاشی باشد در جهت گشودن درب های تحقیق و درمان بیماران مبتلا به سرطان که زندگی خود را با دشواری وصف‌ناپذیری می‌گذرانند.

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved