انگیزه اصلی برگزاری کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر، گرد هم آوردن دامنه وسیعی از آثار پژوهشی فاخر در زمینه مطالعات و پژوهشهای نشر با رویکردهای تکرشتهای و میانرشتهای است. در این راستا این رویداد علمی میکوشد اهداف ذیل را محقق سازد:
- ایجاد شناخت عالمانه و پژوهشمحور و تولید دانش کاربردی در حوزه نشر و کتاب
- بسترسازی و ایجاد انگیزه برای انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه نشر
- بررسی فرصتها و چالشها و آسیبشناسی تولید محتوا در نشر دانشگاهی
- بررسی تازهترین فناوریهای نرم و سخت در حوزه کتاب و نشر
- بهرهگیری از ظرفیتهای ملی و بینالمللی برای تولید ادبیات علمی، تخصصی و روزآمد در حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی
- واکاوی عرصههای جدید در حوزه نشر نظیر نشر الکترونیک
پذیرش و ارائه مقالات در این کنفرانس به زبان فارسی یا انگلیسی خواهد بود و چکیده مقالات در محدوده 200 تا 250 واژه قابل دریافت است. پژوهشگران ارجمند میتوانند( با اعلام فراخوان ) چکیده مقالات خود را به همراه عنوان مقاله، مشخصات نویسنده، اطلاعات تماس و بیوگرافی کوتاه (حدود 50 کلمه) نویسنده از طریق سامانه آنلاین کنفرانس ارسال فرمایند. ارسال مقالات مستلزم ثبتنام در این سامانه است.
شرکت در کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر و ارائه مقاله در این کنفرانس بدون هزینه ثبتنام است. برگزارکنندگان در قبال سایر خدمات و هزینههای شرکتکنندگان نظیر اسکان، سفر و غیره تعهدی نخواهند داشت.
کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر از کلیه مقالات مرتبط با نشر در موضوعات و حوزههای پژوهشی مختلف استقبال میکند. در هر دوره برگزاری کنفرانس محورهای مطالعاتی برای مقالات ارسالی، در دو بخش اصلی و ویژه اعلام می شود.