کتاب «جان بی‌آرامِ صبح» رونمایی شد/ تدوین کتب شهدای جهاددانشگاهی برای گروه سنی دبستان و دبیرستان
دوشنبه, 26 دی,1401
کتاب «جان بی‌آرامِ صبح» رونمایی شد/ تدوین کتب شهدای جهاددانشگاهی برای گروه سنی دبستان و دبیرستان
در مراسم رونمایی کتاب «جان بی‌آرامِ صبح» رییس جهاددانشگاهی بر تدوین کتبی از شهدای جهاددانشگاهی برای گروه سنی دبستان و دبیرستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، کتاب «جان بی‌آرام صبح» که توسط انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسیده است امروز، 26 دی ماه با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، حجت الاسلام و المسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر حسن قدسی پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علی اکبر مراتی سرپرست جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی و دکتر حسن فارسی سرپرستان معاونت فرهنگی و هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، دکتر حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی و دیگر مسئولان این نهاد در واحد صنعتی امیرکبیر رونمایی شد.

کتاب «جان بی‌آرام صبح» مجموعه‌ای از روایت‌های همکاران، دوستان و نزدیکان شهید علی صبوری قمی درباره زندگی، شخصیت، فعالیت‌های و خدمات علمی و فرهنگی اوست که به همت ناصر ملایی جمع آوری و به رشته تحریر درآمده است. 

شهید علی صبوری قمی از اعضای جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر بود که علاوه بر خدمات فرهنگی و نقش‌آفرینی در ماجرای لانه جاسوسی، در هنگام شهادت مسئولیت مهندسی رزمی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را بر عهده داشت.

تدوین کتب شهدای جهاددانشگاهی برای گروه سنی دبستان و دبیرستان

دکتر مسلمی نائینی در این مراسم با بیان این که الگوگیری و الگوبرداری از افراد خوب، شایسته است، گفت: کاری که انتشارات جهاددانشگاهی شروع کرده است کار بزرگ و خوبی است و  از آن قدردانی می کنم.

وی افزود: باید این کتاب ها برای سطح دبستان و دبیرستان هم منتشر شود، زیرا بهترین سن یادگیری خردسالی است که بتوانند این افراد را برای خود الگو کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شکری نیز در این مراسم اظهار کرد: آخرت نگری گاهی به عنوان آخرت و گاهی به عنوان قیامت از ضرورت های دین ما است. آخرت نگری یکی از معناهایش این است که از تنگناها به وسعت ها برسیم و از سطح به عمق برویم.

 7 شهید در جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر

دکتر مراتی نیز در این مراسم اظهار کرد: این مراسم به مناسبت 27 دی ماه سالروز شهدای جهاددانشگاهی برگزار شد تا مقام این بزرگواران را گرامی بداریم.

وی افزود: از بین شهدای جهاددانشگاهی 7 شهید متعلق به جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر است؛ شهید احمدی، شهید استکی، شهید بسطامی، شهید رئیس زاده، شهید شرفی، شهید سحرخیز و شهید صبوری قمی اسامی این شهیدان است.

 توجه به کتاب و کتابخوانی از ویژگی های شخصیتی شهید صبوری است

در ادامه دکتر کلانتر مهرجردی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که متاثر از رخداد انقلاب اسلامی برای تغییر و تحول در فضای دانشگاه تاسیس شده است و در طول این سال ها خدمات شایسته ای را حوزه علم، فناوری و فرهنگ انجام داده که یکی از آن‌ها انتشار خاطراتی درباره زیست جهادی شهید علی صبوری قمی است. شهید صبوری قمی از موثرینی بود که در تاسیس این نهاد مبارک نقش و جایگاه مبارکی داشت.

وی با اشاره به ویژگی ها و شاخص های مهم این شهید افزود: از ویژگی های این شهید می توان به سبک و سیاق مدیریتی وی، اهمیت به مطالعه و خواندن کتاب، اهمیت دادن به مردم و مخاطبان در امر خدمت و توجه به پرورش نیروهای مستعد و توانمند و جانشین پروری اشاره کرد.

پرداختن به تاریخ شفاهی جهاددانشگاهی در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی

دکتر اکبرزاده اظهار کرد: مجموعه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و تمام شعب آن در کشور یکی از مجموعه هایی است که در حوزه نشر کار می کند و بزرگترین ناشر دانشگاهی کشور از جهات مختلف است.

وی تصریح کرد: از دو سال گذشته تولید کارهایی را آغاز کرده ایم که زمینه فرهنگی داشتند که یکی از آن ها پرداختن به تاریخ شفاهی جهاددانشگاهی است که در آن دستاوردهای علمی، فرهنگی و انسانی را روایت می کنیم. که یکی از آنها نیز پرداختن به شهدای جهاددانشگاهی به عنوان یک دستاورد انسانی است که در این حوزه کتاب مربوط به دکتر کاظمی آشتیانی، شهید امیر مهرداد و شهید علی صبوری قمی منتشر شد و کتاب شهید علی اکبر همتی و شهید تقوی نیز در دست اقدام است.

دکتر قدسی پور نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از جهاددانشگاهی برای انجام این کار به بیان خاطراتی از شهید علی صبوری قمی و شهید وزوایی پرداخت.

تاکید بر تداوم راه شهدا و اسم و رسم آن ها

در ادامه دکتر منتظری بیان کرد: اگر توانسته ایم تا الان انقلاب را برپا نگهداریم به برکت خون شهدا است. پیام این جلسات این است که اگر به انقلاب دلبستگی دارید این راه را باید بروید و این راه است که باقی خواهد ماند و باقی راه ها مانند کف آب دریا رفتنی است.

وی افزود: امیدواریم این جلسات درسی برای ما باشد تا این راه را ادامه دهیم و امیدواریم کاری که جهاددانشگاهی برای این مسیر آغاز کرده است تداوم داشته باشد.

ناصر ملائی نویسنده کتاب نیز با اشاره به این که امیدواریم بتوانیم پیرو واقعی شهدا باشیم، اظهار کرد: برای نوشتن این کتاب با 52 نفر ار همکاران، دوستان و نزدیکان شهید صبوری تماس گرفتم که تعدادی از آن ها فوت کرده بودند.

وی افزود: از آن جایی که بخش بزرگی از شخصیت شهید در کوران حوادث و رخدادها ساخته شده و به کمال رسیده در این نوشتار سعی شده است فعالیت های شهید و شخصیت وی در لابه لای حوادث روایت شود.

در این مراسم همچنین از کتاب صوتی «بالای آسمان‌ها»، روایت‌هایی از زندگی جهادگر شهید امیر مهرداد رونمایی شد.

گفتنی است، این سومین اثری است که توسط سازمان انتشارات جهاد‌دانشگاهی در راستای پروژه ثبت تاریخ شفاهی جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی و همچنین ثبت دستاوردها و پیشرفت‌های ایرانِ پس از انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved