با هدف شناسایی پایان‌نامه‌های کاربردی و کارفرمامحور؛
سومین جشنواره ملی «امیرکبیر» در البرز برگزار می‌شود
چهار شنبه, 23 آذر,1401
سومین جشنواره ملی «امیرکبیر» در البرز برگزار می‌شود
رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از آغاز به کار سومین جشنواره ملی «امیرکبیر» با هدف شناسایی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های دانشجویی موفق که بر اساس تقاضای کارفرمایان نوشته شده باشند و به مرحله اجرا رسیده باشند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، احمدرضا فیروزی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: شکاف عمیق اهداف و برنامه‌ها و فقدان گفتمان مشترک و موثر بین دانشگاه و صنعت موجب شده که با وجود آن که هر دو به تعامل و همکاری اعتقاد دارند اما از ظرفیت‌های یکدیگر بی‌بهره بمانند. جشنواره ملی امیرکبیر با هدف ایجاد پلی ارتباطی، که این شکاف را به هم متصل کند، طراحی شده است و با همین نگاه جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی با همکاری همه‌ی ذی­نفعان، راهبرد کاربردی کردن و کارفرمایی کردن طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی را با اولویت نیازمحور بودن در جهت بهبود محیط کسب‌وکار در دستور کار قرار داده است.

این مسئول افزود: پس از برگزاری موفق دوره اول و دوم جشنواره، خوشبختانه در حال حاضر ادبیات تقاضامحوری پایان‌نامه‌های دانشجویی در حال نهادینه شدن در مجامع دانشگاهی است و وصول حدود ۳۵۰ پایان‌نامه و رساله کاربردی کارفرمامحور در دو دوره قبلی نشان از این موضوع دارد.

وی با بیان این که تجارب جهاد دانشگاهی در ارائه برنامه‌های مرتبط با ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه، برگزاری تورها و اردوهای دانشجویی صنایع‌محور، آموزش‌ها و نشست‌های تخصصی فیمابین صنعت و جامعه و دانشگاه و همچنین برگزاری جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی و دفاع سه دقیقه‌ای فرا روی مجریان طرح در پیشبرد این جشنواره است، تصریح کرد: در جشنواره امیرکبیر، استفاده از نتایج رساله‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی در بخش‌های مختلف تولید، خدمات، و کشاورزی از اهداف اصلی این جشنواره است.

فیروزی ادامه داد: طرح‌ها و پایان‌نامه‌های ارسالی به این جشنواره می‌بایست در بازه زمانی یکم مهر ماه سال ۱۳۹۹ لغایت سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۱ دفاع شده باشند و مهلت ارسال آثار نیز از ۱۰ آذرماه تا ۱۲ دی‌ماه سال جاری است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود و اختتامیه آن در بهمن‌ماه سال جاری در کرج برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: سومین جشنواره امیرکبیر با هدف جذب رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های تحقیقات کاربردی و کارفرمایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، استادان و نخبگان علمی در محورهای علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، و هنر برگزار می‌شود.

فیروزی افزود: طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در سه گروه دانشجویان برتر، استادان برتر که راهنمایی پایان‌نامه‌ها را بر عهده داشته‌اند و دانشگاه برتر پذیرش و مورد داوری قرار گرفته و معرفی می‌شوند.

گفتنی است متقاضیان برای شرکت در این جشنواره که با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز، اتاق بازرگانی البرز، بنیاد نخبگان البرز، سازمان انتشارات، و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، می­توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی payanname.alborzjde.ir   نسبت به بارگذاری مستندات مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اقدام نمایند و برای آگاهی بیشتر با شماره‌های ۰۲۶۳۴۵۰۵۱۵۱ و یا ۰۲۶۳۲۵۰۸۴۱۳ داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved