اصول علم اقتصاد 2(اقتصاد کلان )
نویسنده:
دکتر سمیرا متقی
مترجم:
سال نشر:
1397
صفحه:
213
نوبت چاپ:
1

 بر این اساس، پژوهشگران و محققان بسیاری به بحث و بررسی پیرامون این حوزه پرداخته و بالتبع، کتب و تحقیقات بسیاری نیز در این راستا، به نگارش درآمده است. اما مسئله حایز اهمیت در این راستا، نثر ثقیل این کتب برای دانشجویان و دوستداران علم اقتصاد می‌باشد؛ به صورتی که فهم مباحث اصلی را برای ایشان دشوار نموده و در برخی موارد، آنها را با کج‌فهمی‌هایی مواجه کرده است. همین امر محقق کتاب حاضر را بر آن داشته تا با استفاده از مثال‌های ساده و روان و بر مبنای تجربیات سالها تدریس ، تحلیل و تفحص، مباحثه با دانشجویان و اظهار نظر آنها، مجموعه متفاوتی از مباحث اقتصاد کلان را به رشته تحریر درآورد تا با رویکردی توصیفی، ریاضی و نموداری، مطالب را مورد واکاوی قرار داده و به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل‌های نظری به کار گیرد.

از این رو،این نگاشته می‌تواند منبع کامل و جامعی برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد، حسابداری و مدیریت و سایر رشته‌های مرتبط با رشته اقتصاد بوده و پیش زمینه بسیار مطلوبی برای دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته اقتصاد و یا سایر علاقه‌مندان به مطالعه در این حوزه، محسوب شود.

سرفصل‌هایی که در این کتاب بحث شده است به ترتیب شامل رویکردی بر علم اقتصاد، حسابداری درآمد ملی، پول و بانکداری، نظریه تعیین درآمد ملی، نظریات مصرف و سرمایه‌گذاری، بودجه دولت و اقتصاد و اقتصاد باز می‌باشد که هر کدام در فصلی جداگانه، مورد بررسی قرار گرفته است

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی اقتصاد

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved