تحقيقات بازاريابی با نگرش کاربردی
نویسنده:
دکتر علی صنايعی
مترجم:
سال نشر:
۱۳۸۶
صفحه:
۲۸۲
نوبت چاپ:
۱

عنوان                                                                                                                    صفحه

تقدير و تشكر

مقدمه مولف

فصل اول: دامنه تحقيقات در بازار

بازاريابي................................................................................................................ ۱۵

نيازها و خواسته‌هاي انساني.................................................................................... ۱۵

مبادله................................................................................................................... ۱۵

مراحل تكامل بازاريابي.............................................................................................. ۱۶

مراحل فرايند بازاريابي.............................................................................................. ۱۸

طرح بازاريابي......................................................................................................... ۱۸

اجزاي طرح بازاريابي................................................................................................. ۱۹

نظريه‌هاي مديريت بازاريابي....................................................................................... ۲۱

تحليل موقعيت........................................................................................................ ۲۳

دريچه‌هاي راهبردي.................................................................................................. ۲۴

گزينه‌هاي راهبردي................................................................................................... ۲۴

مديريت بازاريابي..................................................................................................... ۲۶

وظايف مديريت بازاريابي............................................................................................ ۲۶

جنبه هاي اصلي مديريت بازاريابي.............................................................................. ۲۸

تعريف تحقيقات بازاريابي.......................................................................................... ۲۹

منابع تحقيقات بازاريابي از لحاظ تئوريك و تجربي........................................................... ۳۰

دامنه تحقيقات بازاريابي........................................................................................... ۳۲

قسمت هاي اصلي تحقيقات بازاريابي......................................................................... ۳۲

تحقيقات تبليغ........................................................................................................ ۳۶

پيچيدگي رفتار خريد................................................................................................. ۳۷

علمكرد شركت: ورودي هاي حياتي و روابط آنها............................................................. ۳۸

فصل دوم: روش هاي تحقيقات بازاريابي

توسعه يك طرح تحقيق............................................................................................. ۳۹

انواع طرح تحقيق..................................................................................................... ۳۹

بيان عوامل روايي و پايايي......................................................................................... ۴۱

مراحل تحقيق بازاريابي............................................................................................ ۴۲

طبقه بندي داده‌ها................................................................................................... ۴۳

حسن انتخاب داده‌ها................................................................................................ ۴۳

طبقه‌هاي اصلي تكنيك‌هاي تحقيق............................................................................. ۴۴

داده‌هاي اوليه / مشاهده ......................................................................................... ۴۴

بازرسي................................................................................................................ ۴۴

ابزارهاي ثبت.......................................................................................................... ۴۵

مشاهده رفتار خريدار............................................................................................... ۴۵

خريد پنهاني........................................................................................................... ۴۵

داده‌هاي اوليه / آزمون.............................................................................................. ۴۵

تحليل سري‌هاي زماني............................................................................................ ۴۵

طرح چند عاملي..................................................................................................... ۴۸

طرح‌هاي فاكتوريلي.................................................................................................. ۴۸

طرح‌هاي مربع لاتين................................................................................................. ۴۸

روش‌هاي سوال كردن............................................................................................... ۴۹

داده‌هاي ثانويه / داخلي............................................................................................ ۴۹

داده‌هاي ثانويه / خارجي........................................................................................... ۴۹

آمار و روايي............................................................................................................ ۵۰

بحث و نتيجه گيري................................................................................................... ۵۰

فصل سوم: نمونه گيري و انواع آن

نمونه گيري............................................................................................................ ۵۱

تئوري نمونه گيري.................................................................................................... ۵۳

ضرورياتي براي برآورد گر درست و بي عيب.................................................................... ۵۴

توزيع نرمال............................................................................................................. ۵۴

اندازه نمونه............................................................................................................ ۵۷

 محدوديت زمان....................................................................................................... ۵۸

 عامل طراحي......................................................................................................... ۶۰

چارچوب نمونه گيري................................................................................................ ۶۱

انواع نمونه گيري..................................................................................................... ۶۲

مشكلات خاص نمونه گيري قضاوتي............................................................................ ۷۰

مزيت‌هاي نمونه گيري قضاوتي................................................................................... ۷۱

كنترل‌هاي قضاوتي .................................................................................................. ۷۱

فصل چهارم: پرسشنامه

طراحي پرسشنامه ................................................................................................. ۷۵

شرايط پرسش........................................................................................................ ۷۶

غرض ورزي در سوالات.............................................................................................. ۷۹

شيوه سوال كردن.................................................................................................... ۸۱

سوالات آزاد............................................................................................................ ۸۶

سوالات بسته......................................................................................................... ۸۹

 آزمايش‌هاي مقدماتي............................................................................................. ۹۲

پرسشنامه‌هاي پستي............................................................................................. ۹۵

جوايز نقدي جزئي يا انواع جوايز.................................................................................. ۱۰۱

پرسشنامه‌هاي خود تكميلي..................................................................................... ۱۰۶

پرسشنامه‌هاي تلفني............................................................................................. ۱۰۸

توسعه تحقيقات تلفني............................................................................................ ۱۱۲

مصاحبه تلفني موقعيتي مركزي................................................................................. ۱۱۲

مصاحبه تلفني با كمك كامپيوتر.................................................................................. ۱۱۴

مصاحبه شخصي كامپيوتري CAPIو............................................................................. ۱۱۶

مصاحبه شخصي كامپيوتري CAPIو............................................................................. ۱۱۷

پست از طريق ديسك DBMو...................................................................................... ۱۱۸

تحقيق پانل كامپيوتري (CAPAR)................................................................................ ۱۱۹

تحقيق پست الكترونيكي (EMS)................................................................................ ۱۱۹

تحقيق اينترنتي...................................................................................................... ۱۲۰

مدل‌هاي رفتاري روي خط (online).............................................................................. ۱۲۵

خلاصه فصل............................................................................................................ ۱۲۵

فصل پنجم: تحقيقات بازاريابي كاربردي

اينترنت و كاربرد آن در تحقيقات................................................................................... ۱۲۷

اينترنت و كسب اطلاعات........................................................................................... ۱۲۸

اينترنت و سازماندهي اطلاعات.................................................................................. ۱۲۸

اينترنت و كاربرد اطلاعات........................................................................................... ۱۲۸

سيستم اطلاعات بازرايابي (MIS).............................................................................. ۱۲۹

فرايند تحقيقات بازار برخط......................................................................................... ۱۳۱

محتواي ابزارهاي تحقيق........................................................................................... ۱۳۱

مخاطبين هدف مورد مطالعه...................................................................................... ۱۳۱

پانل‌ها................................................................................................................... ۱۳۲

پانل‌هاي خريد مصرف كننده....................................................................................... ۱۳۵

روش‌شناسي پانل................................................................................................... ۱۳۸

پانل‌هاي آمريكايي مصرف كننده.................................................................................. ۱۴۰

پانل‌هاي مصرف كننده انگلستان................................................................................. ۱۴۱

پانل برتر تيلورنلسون سافرس.................................................................................... ۱۴۱

پانل مواد غذايي خانوار تيلورناسون سافرس................................................................. ۱۴۲

ويپر....................................................................................................................... ۱۴۲

تحقيق قاره‌اي......................................................................................................... ۱۴۳

بررسي پانلي خانوار در انگليس................................................................................. ۱۴۳

تحقيق ملي مواد غذايي........................................................................................... ۱۴۴

موسسه بين المللي تحقيق..................................................................................... ۱۴۴

موسسه تحقيق اي.سي.نيلسن: بررسي خانگي........................................................ ۱۴۵

موسسه پانل مصرف كننده ICIو.................................................................................. ۱۴۸

پانل‌هاي تلفني....................................................................................................... ۱۴۹

كاربرد پانل در پيش بيني........................................................................................... ۱۵۰

پانل‌هاي پستي...................................................................................................... ۱۵۱

ديدگاه نظارت بر خريد در تحقيقات پانلي...................................................................... ۱۵۲

ديگر خدمات اطلاعاتي مخصوص موسسه‌ اي.سي.نيلسن.............................................. ۱۵۶

موسسات نظارتي خرده پا........................................................................................ ۱۵۷

خدمات پشتيبان..................................................................................................... ۱۵۸

موسسه ام. آر. ال. تي.دي........................................................................................ ۱۵۸

علامت خوان چشمي............................................................................................... ۱۵۹

باركدگذاري............................................................................................................. ۱۶۰

كنترل پيشخوان فروش.............................................................................................. ۱۶۱

پانل‌هاي كاوشگر مصرف كننده فروشگاهي................................................................... ۱۶۲

موسسه اي.سي.نيلسن: مسير كاوش...................................................................... ۱۶۴

تحقيقات كوچك ...................................................................................................... ۱۶۴

برنامه‌هاي تكميلي كاربردي تجاري در اينترنت............................................................... ۱۶۹

خلاصه فصل............................................................................................................ ۱۶۹

فصل ششم: تحقيقات تبليغات

تئوري‌هاي نفوذ تبليغات............................................................................................ ۱۷۵

مدل‌هاي توالي خطي............................................................................................... ۱۷۸

جنبه‌هاي تحقيقات تبليغات....................................................................................... ۱۸۳

تحقيقات محتواي تبليغات......................................................................................... ۱۸۳

تحقيقات رسانه تبليغي............................................................................................ ۱۸۶

تحقيقات روزنامه اي................................................................................................. ۱۸۷

مكانيزم‌هاي درجه بندي اجتماعي.............................................................................. ۱۸۸

ارزيابي حياتي........................................................................................................ ۱۸۹

خوانندگان روزنامه‌هاي محلي.................................................................................... ۱۹۷

تحقيقات تبليغات تلويزيون......................................................................................... ۱۹۷

جمع‌آوري اطلاعات: ارزيابي مخاطبان........................................................................... ۱۹۹

پانل عقايد تلويزيوني................................................................................................ ۲۰۲

ارزيابي تبليغات تلويزيوني......................................................................................... ۲۰۳

ارزيابي مخاطبان راديو.............................................................................................. ۲۰۴

تحقيقات مخاطبان سينما......................................................................................... ۲۰۶

مطالعات پوستر....................................................................................................... ۲۰۷

تلويزيون كابلي........................................................................................................ ۲۰۸

تحقيقات اثر بخشي تبليغات...................................................................................... ۲۰۸

مطالعات رديابي...................................................................................................... ۲۱۱

مطالعات كاپون ....................................................................................................... ۲۱۴

حمايت از تحقيقات تبليغاتي خاص.............................................................................. ۲۱۵

شركتهاي ITVو....................................................................................................... ۲۱۵

ديگر خدمات حمايتي رسانه‌اي................................................................................... ۲۱۶

تحقيقات تبليغاتي در عمل........................................................................................ ۲۱۷

گالوپ و رابينسون ................................................................................................... ۲۱۸

BMRB بين المللي................................................................................................... ۲۲۰

چاپخانه‌ها.............................................................................................................. ۲۲۲

راه هاي تبليغ كنندگان.............................................................................................. ۲۲۲

رجيستر................................................................................................................. ۲۲۲

انجمن روزنامه......................................................................................................... ۲۲۲

ABC...................................................................................................................... ۲۲۳

آمارهاي تبليغاتي.................................................................................................... ۲۲۳

مطالعه سبك زندگي ............................................................................................... ۲۲۳

نظارت روند اجتماعي ـ فرهنگي.................................................................................. ۲۲۶

طبقه بندي اجتماعي ـ اقتصادي آمارهاي ملي.............................................................. ۲۲۹

تحليل‌هاي جغرافياي جمعيت شناختي........................................................................ ۲۲۹

سيستم جغرافيايي جمعيت شناختي ACRONو............................................................. ۲۳۱

سبك‌هاي زندگي انگلستان....................................................................................... ۲۳۴

موزائيك................................................................................................................. ۲۳۶

سيستم‌هاي اطلاعاتي جغرافيايي.............................................................................. ۲۳۷

بخش‌بندي ساگاسيتي............................................................................................ ۲۳۸

خلاصه فصل............................................................................................................ ۲۴۲

فصل هفتم: بخش بندي بازار و جايگاه يابي محصول

ماتريس SWOTو...................................................................................................... ۲۴۳

ماتريس SPACEو..................................................................................................... ۲۴۴

(تحقيقات بازاريابي) SPACE , SWOTو......................................................................... ۲۴۵

مورد مطالعه فولاد تجزيه و تحليل تحقيق براي محصولات، محيط، بازار و صنعت..................... ۲۵۰

متغيرهاي تحقيق و روش تجزيه و تحليل آنه.................................................................. ۲۵۱

روش ارزيابي ميزان ثبات يا تلاطم در محيط صنعت فولاد آلياژي.......................................... ۲۵۲

ثبات با تلاطم در اقتصاد كلان...................................................................................... ۲۵۲

ثبات با تلاطم قانوني و سياسي................................................................................ ۲۵۳

ميزان نوسانات تقاضا در بازار محصولات آلياژي............................................................... ۲۵۳

ميزان نوسانات قيمت در بازار محصولات الياژي.............................................................. ۲۵۴

ميزان نوسانات قيمت مواد اوليه مورد استفاده در صنعت آلياژي......................................... ۲۵۴

نرخ تغييرات تكنولوژيك محصولات و فرآيندها در صنعت آلياژي............................................. ۲۵۴

شدت رقابت موجود در صنعت آلياژي............................................................................ ۲۵۵

كشش قيمتي تقاضا در صنعت آلياژي.......................................................................... ۲۵۶

روش ارزيابي ميزان جذابيت (استحكام) صنعت فولاد الياژي.............................................. ۲۵۶

پتانسيل رشد بازار محصولات آلياژي............................................................................ ۲۵۶

پتانسيل سودآوري بازار محصولات آلياژي...................................................................... ۲۵۷

ميزان (شدت) سرمايه مورد نياز براي توليد محصولات آلياژي............................................ ۲۵۷

قدرت خريداران موجود در صنعت فولاد آلياژي................................................................. ۲۵۷

سطح دانش فني و تكنولوژي محصولات و فرايندها در صنعت آلياژي.................................... ۲۵۸

نحوه استفاده از منابع موجود در صنعت آلياژي............................................................... ۲۵۸

استفاده از ظرفيت‌هاي صنعت فولادهاي آلياژي.............................................................. ۲۵۹

شدت سهولات / موانع ورود به بازار محصولات آلياژي...................................................... ۲۵۹

روش ارزيابي ميزان قدرت رقابتي شركت فولاد آلياژي ايران............................................... ۲۶۱

سهم بازار محصولات شركت فولاد آلياژي ايران............................................................... ۲۶۱

كيفيت محصولات شركت فولاد آلياژي ايران.................................................................... ۲۶۲

ميزان وفاداري به مارك محصولات شركت فولاد آلياژي ايران............................................... ۲۶۲

منحني (دوره) عمر محصولات شركت فولاد آلياژي ايران................................................... ۲۶۲

توان شركت فولاد آلياژي ايران در استفاده از ظرفيت‌هاي رقابتي........................................ ۲۶۳

ميزان پيشرفت شركت فولاد الياژي ايران در زمينه ادغام عمودي........................................ ۲۶۴

سطح دانش فني و تكنولوژي (مهارت‌هاي تكنولوژيك) شركت فولاد آلياژي ايران.................... ۲۶۴

ميزان كنترل شركت فولاد آلياژي ايران بر روي تامين كنندگان خود....................................... ۲۶۴

روش ارزيابي  ميزان قدرت مالي شركت فولاد آلياژي ايران................................................ ۲۶۵

نرخ بازده سرمايه شركت فولاد آلياژي ايران.................................................................... ۲۶۵

نحوه استفاده از بدهي‌ها (نسبت‌هاي اهرمي) شركت فولاد آلياژي ايران............................ ۲۶۶

قدرت نقدينگي شركت فولاد آلياژي ايران...................................................................... ۲۶۶

ميزان سرمايه در گردش فولاد آلياژي ايران..................................................................... ۲۶۶

ميزان جريانات نقدي شركت فولاد آلياژي ايران............................................................... ۲۶۷

ميزان انعطاف پذيري شركت فولاد آلياژي ايران در تامين منابع مالي.................................... ۲۶۷

ريسك موجود در شركت فولاد آلياژي ايران..................................................................... ۲۶۸

ميزان سهولت خروج از بازار........................................................................................ ۲۶۸

تعيين ميزان اهميت نسبي هريك از متغيرهاي اصلي و فرعي .......................................... ۲۶۸

روش وزن دهي ترجيحي........................................................................................... ۲۶۹

الگوريتم P.Wو......................................................................................................... ۲۷۰

اساس كار تجزيه و تحليل تحقيق................................................................................ ۲۷۱

توزيع پرسشنامه‌ها و اعتبار تحقيق............................................................................. ۲۷۱

نحوه امتياز بندي هريك از متغيرهاي فرعي و اصلي........................................................ ۲۷۲

ثبات اقتصادي كلان ................................................................................................. ۲۷۳

سرعت تغيير تكنولوژي صنعت.................................................................................... ۲۷۳

ميزان نوسانات تقاضا............................................................................................... ۲۷۴

ميزان نوسانات قيمت، نوسانات در قيمت‌هاي مواد اوليه، كشش قيمتي تقاضا و شدت رقابت ۲۷۴

امتياز دهي به متغيرهاي فرعي و متغير اصلي استحكام (جذابيت) صنعت........................... ۲۷۴

امتيازدهي به متغيرهاي فرعي و متغير اصلي توان رقابتي شركت..................................... ۲۷۵

توان شركت در استفاده از ظرفيت‌هاي رقابتي............................................................... ۲۷۵

ادغام عمودي......................................................................................................... ۲۷۶

كنترل روي تامين كنندگان شركت................................................................................ ۲۷۶

ريسك موجود در كار................................................................................................. ۲۷۷

سهولت خروج از بازار................................................................................................ ۲۷۷

روش ارائه استراتژي‌هاي بازار براي هريك از محصولات..................................................... ۲۷۷

منابع Referencesو.................................................................................................. ۲۸۰

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved