طبیعت درمانگر و نعمتهای شفابخش: دایره‌المعارف گیاهان دارویی به انضام اسامی محلی
نویسنده:
محمود خروشی،ماهرخ سپهوند، اصغر پورحسن؛ ویراستار مهران محمدی
مترجم:
-
سال نشر:
1395
صفحه:
312
نوبت چاپ:
1

خداوند رحمن الرحیم را سجده­ی شکر می­گزاریم که بر ما صبر عطا فرمود تا پیشکش و هدیه­ای هر چند نا­چیز را توانستیم به یاری اساتیدمان به محضر طالبان علم و سروران خدادوست و راهنمایان سلامت بشری تقدیم داریم.

 

اکنون جامعه­ی پزشکی جهان به اهمیت روش­های درمان طبیعی و مکاتب طب سنتی و مکمل پی برده است، و دانشکده­ها و مراکز تحقیقاتی بسیاری در غرب و شرق جهان به پژوهش برای به کارگیری روش­های مختلف طبّی که سابقه علمی و تاریخی دارند مشغول می­باشند. در کشور ما نیز امروزه این بخش از طب مورد توجه علما، پزشکان و حتی عموم مردم قرار گرفته است. به همین منوال ما نیز پس از سال­ها تلاش، تحقیق و بهره­گیری از علم اساتید بزرگوار عرصه­ی علم طب سنتی و گیاهان دارویی توانستیم این اثر را به رشته­ی تحریر درآوردیم که هم از لحاظ طب سنتی اسلامی در برگیرنده مطالبی مفید باشد و هم از نظر علمی و عملی دارای سخنانی کابردی، که گام به گام علم پزشکی نوین به خصوص طب سنتی و طبیعت درمانی به پیش رفته باشد.

 

 

 

 

در کتاب حاضر سعی بر آن شد که به تشریح گیاهان دارویی و نعمت­های خداوندی به تفکیک نام علمی، ترکیبات شیمیایی و آلی، خواص دارویی و عوارض جانبی آنها جهت استفاده­ی بهتر و آگاهانه­تر از گیاهان دارویی و علم طب سنتی پرداخته شود. 

 

 

 

 

 

لذا هرچه در توان داشتیم پیش گذاشتیم تا کتاب حاضر تا جای ممکن عاری از اشتباه باشد اما بر حسب ادای حق شاگردی در محضر اساتید، طلب ارائه­ی ایرادات و مشکلات احتمالی برای رفع موارد مذکور در چاپ­های بعدی هستیم.

بر خود واجب می­دانیم، از زحمات استادید عالی­قدرمان، از آنهایی که از دوران کودکی روش زیستن را به ما آموختند تا آنهایی که پشتوانه­مان بودند در جهت نیل به اهداف و آرزوهایمان و نهایت بزرگواری را در حق ما به عمل آوردند، نهایت تشکر و سپاس­گذاری را بنماییم.

نیز امید داریم دوستان، اساتید و همکاران عزیزمان در جای جای میهن عزیزمان که شاید نام بردن از این بزرگواران در این چند خط نوشته، نگنجد و یا اسامی گهروارشان از قلم بیافتد به خصوص سروران گرامی در مرکز رشد فناوری فراورده­های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سپاس ما را به پاس زحمات واصله به ایشان پذیرا باشند.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
كشاورزي و منابع طبیعی گیاهان دارویی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved