توسعه و رونق کسب و کارها،کلید توسعه یک کشور محسوب میشود.امروزهبرای سیاستگذاران ، برنامه ریزان، مدیران و پژوهشگران بیش از پیش آشکار است که توسعه و رونق کسب و کارها بدون توجه به عامل محیطی غیر ممکناست.از طرف دیگر صاحبنظران مهم و تاثیر گذار کارآفرینی اذعان دارند که کار آفرینی در نتیجه تعامل بین افراد و محیط است.
این کتاب دارای چندین ویژگی است که در منابع مشابه وجود ندارند.نخست اینکه به موضوع محیط کسب و کار بصورت چند سطحی ویکپارچه توجه کردهو تمام مباحث عمده محیطی اعم از محیط داخل سازمان ، محیط صنعت و محیط کلان توجه نموذه است.
دوم هم برای تمامی موضوعات و تئوریهای مرتبط با مباحث محیطی تکنیکها و فنون مورد استفاده را برای تحلیل ذکر کرده است.ویزگی سوم این کتاب آنست که نگاه فراکنشی و بیش فعالانه به محیط داشته و سعی در کنترل مسائل محیط دارد.ویژگی چهارم اینست که مباحث محیطی کسب و کار از پیچیدگی خاصی برخوردار است و در کتابها و مقالات مختلف این آشفتگی و پیچیده بودن را می توان دید؛ اما در این کتاب بصورت ساده و مختصر توضیح داده شده است.
این کتاب توسط محمد عزیزی ترجمه و توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با قیمت 150000ریال به چاپ رسیده است
فصل اول: بررسی سازمان در محیط
فصل دوم: سیمای سازمان
فصل سوم: بازیگران اصلی
فصل چهارم: محیط کلان
فصل پنجم: تحلیل swot
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|