پیشگفتار / 5
مقدمه / 9
فصل اول: کلیات پژوهش و مدل مفهومی / 19
پیشینه پژوهش و تعریف مفاهیم / 19
چارچوب نظری پژوهش / 28
فصل دوم: روش پژوهش / 47
روش پژوهش / 47
جامعه آماری / 48
نمونه گیری طرح / 48
اجرای پرسشنامه نهایی و گردآوری اطلاعات / 50
بازبینی / 50
کنترل آمری / 51
روش تجزیه و تحلیل دادههای مطالعه / 51
فصل سوم: شایستگیهای نقش اخلاق و تعهد اجتماعی / 53
مشخصات پاسخگویان / 53
یافتههای تحقیق / 62
نتیجهگیری / 143
فصل چهارم: شایستگیهای نقش عبادی در مناسک /153
محور اول: اهتمام به ایجاد عبادت خالصانه و رابطه عاشقانه با خدا / 153
محور دوم: اهتمام به انس با قرآن و بهرهگیری مداوم از آن از طریق تدبر در قرآن / 166
محور سوم: اهتمام به عامل بودن نسبت احکام شریعت / 172
محور چهارم: اهتمام به حفظ ارزشها و حدود الهی و دفاع از آن (غیرت دینی) / 189
محور پنجم: اهتمام به توسعه بصیرت دینی خود و اطرافیان / 198
محور ششم: اهتمام به تعظیم شعائر الهی در جامعه / 213
محور هفتم: اهتمام به مودت نسبت به معصومین و تقویت پیوند روحی با آن حضرات از طریق زیارت و توسل / 220
بررسی رابطه همبستگی میان شاخصهای شایستگیهای نقش عبادی و مناسکی / 225
نتیجهگیری / 227
فصل پنجم: شایستگیهای نقش اشتغال دانش بنیان / 233
یافتههای توصیفی تحقیق / 223
یافتههای استنباطی تحقیق / 243
بحث و نتیجه گیری / 246
فصل ششم: شایستگیهای نقش خانواده / 249
سیمای پاسخگویان / 249
یافته های توصیفی تحقیق / 257
یافته های استنباطی تحقیق / 267
بحث و نتیجه گیری / 204
فصل هفتم: شایستگیهای نقش سیاسی اجتماعی / 309
یافتههای توصیفی تحقیق / 309
یافتههای تحلیلی /329
نتیجه گیری / 351
فصل هشتم: شایستگیهای نقش محیط زیست / 355
یافتههای توصیفی تحقیق / 355
یافتههای استنباطی تحقیق / 366
بحث و نتیجه گیری / 371
فصل نهم: شایستگی نقش رشد فردی / 375
یافتههای توصیفی تحقیق / 375
یافته های استنباطی / 381
نتیجه گیری / 381
منابع و مأخذ / 383
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
|