مولفه تغییرات در کسب و کار، فضای سازمانها، جامعه و صحنه بین المللی، ضرورت افزایش انعطافپذیری در شرکتها و سازمانها را ایجاب میکند. در نتیجه این افزایش سرعت تغییرات، با ایجاد و گسترش مفاهیمی همچون ادغامهای تکنولوژیکی، تحولات قانونی، شوک ژئوپولیتیکی، تقسیمبندی زنجیره تأمین و عدم مداخله، تغییرات ناگهانی در سلیقه مصرفکننده و انبوهی از رقبای غیر سنتی مواجه شدهایم. امروزه شرکتها به صورت فزایندهای به سمت فرایندسازی در ساختاره تا بتوی خود حرکت میکنند تا خلاقیت و نوآوریهایی با اساس و ارزش کافی ایجاد و مدیریت کنند. این شرایط آنها را قادر میسازد که تصمیم بگیرند چه بخشهایی در سازمان را تقویت و چه موقعیتهایی را رها کنند. در این میان نگاه استراتژیک به فرایند های کلیدی نیز نقش مهمی ایفا می کند؛ اگر چه استراتژي در اداره عملکردهاي روزمره تجارت تاثیر گذار نیست ولی مهیاگر زیر ساختی براي موفقیت طولانی مدت است.
بهطور کلی ادغام و اجماع شرکتها به فرآیندهای مربوط به ترکیب و اتحاد شرکتها گفته میشود. این اقدامات به نوعی یک تصمیم استراتژیک هستند؛ به همین دلیل در عالی سازمان ولی با ایجاد فرایند مشارکت در تصمیمگیری(MBO) اتخاذ میگردد. آثار ناشی از ادغام و اکتساب هم در سطح خرد یا شرکتها و هم در سطح اقتصاد کلان قابل بررسی است. بررسیها نشان دادهاند که ادغام و تحصیل بعضی مواقع نتایج مفید و مثبت و گاهی اوقات نتایج مخربی برای شرکتها و اقتصاد در پی دارند. تصمیمگیری راجع به ادغام و اکتساب، از تصمیمات استراتژیک و بسیار هنرمندانه و تخصصی مدیران ارشد تلقی میشود که بلند مدت و حرفهای هستند. در سالهای اخیر این اقدامات توانستهاند ارزشها و البته زیانهایی را برای اقتصاد جهان و بسیاری از شرکتها به ارمغان آورند که خود محل بحث و منازعه بسیاری از نظریه پردازان و نیز موضوع مطالعات و تحقیقات تجربی بسیاری از محققین مالی بوده است.
مقدمه استاد/۹
مقدمه دوم/۱۱
فصل اول: مبانی و کلیات/۱۵
شرکت خوشهای/۱۵
چایبول: (Chaebol)/۱۶
تعریف ادغام/۱۶
ادغام در حقوق ایران/۱۶
شرایط ادغام/۱۸
ادغام در تعاونیها/۱۹
مرجع صلاحیتدار برای ادغام/۱۹
مقررات مالياتي ادغام در ايران/۲۰
فصل دوم: استراتژیهای یکپارچگی/۲۳
۱ – استراتژیهای یکپارچگی یا ادغام/۲۳
الف – استراتژی یکپارچگی عمودی به بالا Forward Integration/۲۴
ب – استراتژی یکپارچگی عمودی به پایین Backward Integration/۲۶
پ – استراتژی یکپارچگی افقی Horizontal Integration/۲۸
فصل سوم: نیاز سنجی ادغام/۲۹
ملاحظات مالياتي/۲۹
خريداري داراييها کمتر از ارزش جايگزيني آنها/۳۰
متنوع سازي/۳۱
انگيزههاي شخصي مديران/۳۲
فصل چهارم: ادغام واحدهای عمودی (vertical integration)/۳۳
فصل پنجم: ادغام واحدهای افقی/۳۹
ادغام افقى/۴۲
فصل ششم: شرکای تجاری ادغام سازمانها/۴۵
نقش بانکهاي سرمايه گذاري/۴۵
۱-ترتيب دادن ادغامها/۴۵
۲- ايجاد فن دفاعي/۴۶
۳- تعيين قيمت منصفانه/۴۷
۴- تأمين مالي ادغامها/۴۸
۵- عمليات آربيتراژ/۴۸
فصل هفتم: ادغام تکنولوژی/۴۹
روند الگوی فناوری ازطریق ادغام/۵۱
مبانی کلیدی در ادغام تکنولوژیک/۵۲
تقاضا در ادغام تکنولوژیک/۵۳
سازمانهای هوشمند/۵۴
تحقیق و توسعه بین صنعتی/۵۴
فصل هشتم: ادغام مشتریان در “مدیریت پروژههای بزرگ” و پورتفولیو/۵۷
مدیریت پورتفولیوی پروژه و یکپارچهسازی مشتری/۵۹
مدیریت پورتفولیوی پروژه/۵۹
ادغام مشتری در سطح پروژه در دیگر مقالات/۶۱
یکپارچه سازی مشتری در سطح پورتفولیو/۶۳
از مشتری واحد به پورتفولیوی مشتری/۶۳
مدیریت پورتفولیوی مشتری از طریق فرآیند CRM/۶۴
یک چارچوب مفهومی برای موفقیت/۶۵
تاثیر خلق ارزش بر موفقیت پورتفولیوی پروژه/۶۶
تعریف موفقیت پورتفولیوی پروژه/۶۶
تعریف ارزش/۶۸
ارزش ارتباط برای مشتری/۶۹
ارزش ارتباط از جانب مشتری/۶۹
تأثیر "ارزش ارتباط" بر موفقیت پورتفولیو/۷۰
تأثیر یکپارچه سازی مشتری بر ارزش ارتباط/۷۰
ابعاد یکپارچه سازی مشتری/۷۰
تأثیر یکپارچه سازی مشتری بر ارزش ارتباط/۷۲
قدرت ادغام مشتری در فازهای مختلف فرآیند “مدیریت پروژههای بزرگ”/۷۳
روابط بین “مدیریت پروژههای بزرگ” و مدیریت ارتباط با مشتری/۷۳
ارتباطات یکپارچه سازی در فازهای مختلف فرآیند “مدیریت پروژههای بزرگ”/۷۵
فصل نهم: فرایند ادغام در سازمانها/۷۹
ارزش تفکيکي/۷۹
انواع ادغام شرکتها/۸۰
خريد تملكي خصمانه در مقابل خريد تملكي دوستانه//۸۰
مقررات ادغام/۸۱
تجزيه و تحليل ادغام//۸۳
ادغامهاي عملياتي در مقابل ادغامهاي مالي/۸۳
ارزش گذاري شرکت هدف/۸۴
تنظيم ساختار خريدهاي تملكي/۸۴
فصل دهم: نقش مدیران منابع انسانی در فرایند ادغام/۸۷
نقش راهبردی مدیریت منابع انسانی/۸۸
مدیریت منابع انسانی و" راهبرد(اهداف) متناسب" با پروسه ادغام/۹۰
نقشهای راهبردی منابع انسانی (مدل آلریچ)/۹۱
نقش شراکت راهبردی/۹۲
نقش عوامل تغییر/۹۳
نقش رقابت بین پرسنل/۹۴
نقش متخصصین اجرایی/۹۴
رابطه بین نقشهای مدیریت منابع انسانی و نقش کارشناسان “منابع انسانی” در پروسه
ادغام/۹۵
جذب پرسنل پس از پروسه ادغام/۹۶
انتخاب مطلوب یا انتخاب نامطلوب/۹۸
سندرم (معضل) نجات/۹۹
مسایل فرهنگی در پروسه ادغام/۱۰۰
فصل یازدهم: مدیریت ادغام و نگرش جهانی/۱۰۳
ادغام و خريد شركتها: روندهاي اخير و بحثهاي جاري/۱۰۴
كنترل بينالمللي ادغام شركتها در آمريكا/۱۰۶
ادغام و اكتسابها/۱۰۹
جهانی شدن، ادغامها و قوانین رقابتی/۱۰۹
فصل دوازدهم: تجربه ادغام/۱۱۱
منابع/۱۱۹
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
اقتصاد
|