برنامه درسي گفت مان نظريه، پژوهش و عمل برنامه درسي پيش رفت گرا
نویسنده:
پتریک اسلتری
مترجم:
مصطفی شریف
سال نشر:
۱۳۸۹
صفحه:
۳۷۵
نوبت چاپ:
۱

پيشگفتار/۷

درآمد/۹

 

بخش اول: پديدايي آموزش مدرسه اي و برنامه درسي

نكته هاي پاياني در راستاي يك نظريه آموزش مدرسه اي ديويد هملتن/ ۳۵

تاريخ آموزش شهري در آمريكا: خلق بهترين سيستم ديويد تا يك/ ۴۳

درباب ريشه هاي دو اصطلاح آموزش كلاس درس و برنامه درسي ديويد هملتن/۵۸

تاريخ برنامه درسي ديويد هملتن/ ۸۱

فهم برنامه درسي به منزله متن تاريخي: تولد و تبديل (۱۸۲۸-۱۹۲۷) پديدايي

حوزه برنامه درسي/ ۱۰۹

 

بخش دوم: نظريه پردازي برنامه درسي پيش رفت گرا

فهم برنامه درسي به منزله متن تاريخي: تولد و تبديل (۱۹۲۷-۱۸۲۷) جنبش اصلاح

پيش رفت گراي برنامه درسي/۱۴۲

ديويي و طرف داران هربارت: تكوين يك نظريه برنامه درسي هربرت كليبارد/۱۶۹

اعتقاد نامه آموزشي من جان ديويي/ ۱۸۴

كودك و برنامه درسي جان ديويي/۱۹۵

تغيير مورد نياز در رويه كميته نوسازي برنامه درسي حوزه مطالعه هاي

اختماعي هارولدراگ/۲۱۳

نقد و نظري بر بنيادهاي برنامه ريزي درسي جورج كونتز/۲۲۱

آيا مدرسه ها جسارت بناي يك نظم نوين اجتماعي را دارند؟ جورج كونتز/ ۲۴۱

 

بخش سوم: نقد نظريه برنامه درسي پيش رفت گرا

تلاش برا جاي گاهي رفيع تر: نقد و نظري بر بنيادهاي حوزه برنامه درسي دكرواكرا/۲۵۴

كودك و برنامه درسي جان ديويي: يك قرن بعد دي سي فليپس/۲۷۷

فهم برنامه درسي به منزله متن تاريخي: بحران، تبديل و بحران (۱۹۶۹- ۱۹۲۸)/ ۲۹۸

منبع ها/۳۱۳

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved