شراره هاي سركش و روبه گسترش شيوه زندگي مصرفي در سراسر جهان به مثابه سريعترين و بنيادي ترين تحولي است كه زندگي روزمره گونه انسان تاكنون به خود ديده است. در طي يكي دو نسل اخير ما، يك پنجم مرفه ترين مردم جهان، اتومبيل راني، تماشا تلويزيون، خريد از فروشگاههاي بزرگ و شيوه زندگي يك بار مصرف را برگزيده ايم . دردا جامعه مصرفي در عين وارد آوردن فشارهاي خرد كننده بر محيط زيست، رضايت خاطر چنداني براي ما به ارمغان نياورده است. فريب مصرف گرايي كمبودهاي اجتماعي، روحي و رواني جامعه ما را جبران نمي كند. اگر زمين از فقر و غناي بيش از حد مردمان در گزند است، پس كره ما چه سطحي از مصرف را مي تواندتاب آورد؟ از كجا به بعد است كه ماديات بر زندگي انسان ها چيز درخوري نمي افزايند؟ و سوال اين است كه: چقدر كافيست؟ مؤلف در اين كتاب استدلال مي كند كه جامعه مصرفي، به خاطر خود ما و زيست پذيري آينده اين سياره، فقط مي تواند يك دوره گذرا در تاريخ جهان باشد.
كتاب حاضر مشتمل بر سه بخش به مباحث ارزيابي مصرف، در جستجوي قناعت و مهار مصرف گرايي مي پردازد.
كتاب «چقدر كافيست؟» در 116 صفحه و به قيمت 15 هزار ريال به چاپ رسيده است.
كتاب حاضر مشتمل بر سه بخش به مباحث ارزيابي مصرف، در جستجوي قناعت و مهار مصرف گرايي مي پردازد.
كتاب «چقدر كافيست؟» در 116 صفحه و به قيمت 15 هزار ريال به چاپ رسيده است.
ديباچه................................................................................................................ 5
Iارزيابي مصرف
1- معماري مصرف.................................................................................................. 8
2- جامعه مصرفي................................................................................................... 14
3- پاداشهاي فريبكارانه مصرف.................................................................................. 23
4- هزينه هاي زيست محيطي مصرف......................................................................... 32
II در جستجوي قناعت
5- آب و غذا........................................................................................................... 44
6- جنبش پاك........................................................................................................ 55
7- مواد، ضرورت زندگي........................................................................................... 65
III مهار مصرف گرايي
8- افسانه «مصرف يا سقوط»................................................................................... 78
9- كاشت نياز........................................................................................................ 88
10- فرهنگ تداوم................................................................................................... 105
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
جغرافیا
|