تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است.
شرکتها و سازمانهای ارائه دهنده کالا و خدمات همگام با سیر تحولات جهانی در زمینه تجارت الکترونیکی، در تلاش برای تفسیر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه میباشند.
تجارت الکترونیکی راه و روش جدید کسب و کار، بهصورت الکترونیکی و با استفاده از شبکهها و اینترنت است. در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای کامپیوتری و مخابراتی در اینترنت صورت میگیرد.
کتاب حاضر در 3 فصل تنظیم شده است در فصلهای ابتدایی، اصول تجارت الکترونیکی، تأثیر تجارت الکترونیکی بر رفتار مصرفکنندگان و تحقیقات بازار، تبلیغات در تجارت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی B2B و زیرساختها و شبکههای سازمانی را بررسی میکند.
در فصلهای بعدی به مباحث پرداخت الکترونیکی، سیاست غربی، استراتژی تجارت الکترونیک و پیادهسازی و استراتژی کسب و کار الکترونیکی میپردازد.
در نهایت فصلهای پایانی کتاب، به مباحث بازاریابی الکترونیکی، مدیریت تغییر، طراحی و مدلهای مختلف در زمینه موانع استقرار تجارت الکترونیکی اختصاص دارد.
کتاب حاضر بهگونهای طراحی شده تا بتواند جایگاه خود را به عنوان یکی از منابع درس تجارت الکترونیکی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشتههای مختلف پیدا کند.
مطالعه این کتاب برای اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و سایر کسانی که بهنحوی در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت دارند، مفید خواهد بود.
کتاب «تجارت الکترونیکی» در 385 صفحه و به قیمت 4200 تومان به چاپ رسیده است.
عنوان................................................................................................................. صفحه
فهرست جداول و شکلها......................................................................................... 6
پیشگفتار ناشر...................................................................................................... 11
مقدمه................................................................................................................. 12
بخش اول: اصول و مبانی تجارت الکترونیکی................................................................... 13
فصل 1: اصول تجارت الکترونیکی............................................................................... 14
فصل 2: تأثیر تجارت الکترونیکی بر رفتار مصرفکنندگان و تحقیقات بازار............................... 44
فصل 3: تبلیغات در تجارت الکترونیکی.......................................................................... 74
فصل 4: تجارت الکترونیکی B2Bو................................................................................ 83
فصل 5: زیرساختها و شبکههای سازمانی در تجارت الکترونیکی......................................... 102
فصل 6: پرداخت الکترونیکی...................................................................................... 120
فصل 7: سیاست عمومی: از موضوعات قانونی تا خصوصی........................................... .........133
فصل 8: استراتژی تجارت الکترونیکی و پیادهسازی.......................................................... 154
منابع و مراجع بخش اول........................................................................................... 169
بخش دوم: مراحل پیادهسازی تجارت الکترونیکی در سازمان........................................... ....171
فصل 9: استراتژی کسب و کار الکترونیکی..................................................................... 172
فصل 10: بازاریابی الکترونیکی................................................................................... 227
فصل 11: مدیریت تغییر............................................................................................ 256
فصل 12: طراحی.................................................................................................... 281
منابع و مراجع بخش دوم........................................................................................... 302
بخش سوم: مدلها و تحقیقات صورت گرفته در زمینه موانع و بازدارندههای استقرار تجارت
الکترونیکی........................................................................................................... 304
فصل 13: مدلهای مختلف در زمینه موانع استقرار تجارت الکترونیکی.................................... 305
منابع و مراجع بخش سوم......................................................................................... 384
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
اقتصاد
|