تجارت الکترونيکی
نویسنده:
دکتر پيام حنفی زاده
مترجم:
سال نشر:
۱۳۸۶
صفحه:
۳۰۵
نوبت چاپ:
۱

تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است.

شرکت‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده کالا و خدمات همگام با سیر تحولات جهانی در زمینه تجارت الکترونیکی، در تلاش برای تفسیر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه می‌باشند.

تجارت الکترونیکی راه و روش جدید کسب و کار، به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه‌ها و اینترنت است. در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و مخابراتی در اینترنت صورت می‌گیرد.

کتاب حاضر در ۳ فصل تنظیم شده است در فصل‌های ابتدایی، اصول تجارت الکترونیکی، تأثیر تجارت الکترونیکی بر رفتار مصرف‌کنندگان و تحقیقات بازار، تبلیغات در تجارت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی B۲B و زیرساخت‌‌ها و شبکه‌های سازمانی را بررسی می‌کند.

در فصل‌های بعدی به مباحث پرداخت الکترونیکی، سیاست غربی، استراتژی تجارت الکترونیک و پیاده‌سازی و استراتژی کسب و کار الکترونیکی می‌پردازد.

در نهایت فصل‌های پایانی کتاب، به مباحث بازاریابی الکترونیکی، مدیریت تغییر، طراحی و مدل‌های مختلف در زمینه موانع استقرار تجارت الکترونیکی اختصاص دارد.

کتاب حاضر به‌گونه‌ای طراحی شده تا بتواند جایگاه خود را به عنوان یکی از منابع درس تجارت الکترونیکی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مختلف پیدا کند.

مطالعه این کتاب برای اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و سایر کسانی که به‌نحوی در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت دارند، مفید خواهد بود.

کتاب «تجارت الکترونیکی» در ۳۸۵ صفحه و به قیمت ۴۲۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

عنوان................................................................................................................. صفحه

فهرست جداول و شکل‌ها......................................................................................... ۶

پیشگفتار ناشر...................................................................................................... ۱۱

مقدمه................................................................................................................. ۱۲

بخش اول: اصول و مبانی تجارت الکترونیکی................................................................... ۱۳

فصل ۱: اصول تجارت الکترونیکی............................................................................... ۱۴

فصل ۲: تأثیر تجارت الکترونیکی بر رفتار مصرف‌کنندگان و تحقیقات بازار............................... ۴۴

فصل ۳: تبلیغات در تجارت الکترونیکی.......................................................................... ۷۴

فصل ۴: تجارت الکترونیکی B۲Bو................................................................................ ۸۳

فصل ۵: زیرساخت‌ها و شبکه‌های سازمانی در تجارت الکترونیکی......................................... ۱۰۲

فصل ۶: پرداخت الکترونیکی...................................................................................... ۱۲۰

فصل ۷: سیاست عمومی: از موضوعات قانونی تا خصوصی........................................... ........,۱۳۳

فصل ۸: استراتژی تجارت الکترونیکی و پیاده‌سازی.......................................................... ۱۵۴

منابع و مراجع بخش اول........................................................................................... ۱۶۹

بخش دوم: مراحل پیاده‌سازی تجارت الکترونیکی در سازمان........................................... ...,۱۷۱

فصل ۹: استراتژی کسب و کار الکترونیکی..................................................................... ۱۷۲

فصل ۱۰: بازاریابی الکترونیکی................................................................................... ۲۲۷

فصل ۱۱: مدیریت تغییر............................................................................................ ۲۵۶

فصل ۱۲: طراحی.................................................................................................... ۲۸۱

منابع و مراجع بخش دوم........................................................................................... ۳۰۲

بخش سوم: مدل‌ها و تحقیقات صورت گرفته در زمینه موانع و بازدارنده‌های استقرار تجارت

الکترونیکی........................................................................................................... ۳۰۴

فصل ۱۳: مدل‌های مختلف در زمینه موانع استقرار تجارت الکترونیکی.................................... ۳۰۵

منابع و مراجع بخش سوم......................................................................................... ۳۸۴

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی اقتصاد

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved