عنوان صفحه
مقدمه
بخش اول: مفاهيم بنيادي گروه
فصل اول: گروه
تعريف گروه....................................................................................................... ۹
فرق تيم و گروه.................................................................................................. ۱۰
مفاهيم مرتبط با گروه......................................................................................... ۱۱
انواع گروهها..................................................................................................... ۱۴
مراحل تكامل گروه.............................................................................................. ۱۵
فصل دوم: گروه غيررسمي
علل تشكيل گروههاي غيررسمي......................................................................... ۱۹
مطلوب بودن يا نبودن گروههاي غير رسمي............................................................ ۲۱
فصل سوم: گروه موثر
تاثير گروه بر اثر بخشي فرد و سازمان.................................................................... ۲۳
گروه موثر ........................................................................................................ ۲۰
مدلي از معيارهاي اثر بخشي گروه....................................................................... ۲۴
رهنمودهايي براي ايجاد يك گروه موثر.................................................................... ۲۶
تركيب گروه....................................................................................................... ۲۷
اندازه گروه........................................................................................................ ۳۰
اتلاف وقت اجتماعي........................................................................................... ۳۱
انسجام گروه.................................................................................................... ۳۳
نقشهاي افراد در گروه......................................................................................... ۳۴
مدل تاثير حضور ديگران بر عملكرد فرد.................................................................... ۳۶
بخش دوم: مهارتهاي بين فردي براي اداره گروه
فصل چهارم: ارتباطات
تعريف ارتباطات................................................................................................. ۴۱
طرح دقت......................................................................................................... ۴۲
فرآيند متقاعد كردن ديگران................................................................................... ۴۴
خصوصيات فرستنده پيام..................................................................................... ۴۵
چگونگي ارائه پيام............................................................................................. ۴۶
خصوصيات گيرنده پيام........................................................................................ ۵۰
ايجاد اعتماد در روابط بين فردي............................................................................. ۵۰
چگونگي ايجاد اعتماد......................................................................................... ۵۱
فصل پنجم: مديريت تعارض
تعريف تعارض.................................................................................................... ۵۳
نگرشهاي مختلف نسبت به تعارض....................................................................... ۵۳
تعارض كاركردي و غيركاركردي............................................................................... ۵۴
سطح مطلوب تعارض.......................................................................................... ۵۵
شرايطي كه نياز به ايجاد تعارض دارد..................................................................... ۵۷
چگونگي ايجاد تعارض......................................................................................... ۵۸
چگونگي كاهش تعارض...................................................................................... ۵۸
سبكهاي مديريت تعارض..................................................................................... ۵۸
فصل ششم: انتقاد و انتقاد سازنده در سازمان
انتقاد سازنده و مخرب........................................................................................ ۶۴
پيشنياز انتقاد از ديگران...................................................................................... ۶۵
بايدها و نبايدها انتقاد از ديگران............................................................................ ۶۶
اقدامات لازم بعد از دريافت انتقاد........................................................................... ۶۹
توان پوزش و عذرخواهي..................................................................................... ۷۰
بخش سوم: تصميم گيري گروهي و برقرار جلسات در سازمان
فصل هفتم: تصميم گيري
تعريف تصميم گيري............................................................................................ ۷۳
فرآيند تصميم گيري............................................................................................ ۷۴
اقدامات لازم قبل از حل مساله ............................................................................ ۷۶
تصميمهاي برنامه ريزي شده و نشده..................................................................... ۷۷
مدل كلي تصميم گيري....................................................................................... ۷۸
تصميم گيري گروهي.......................................................................................... ۸۰
مزايا و معايب تصميم گيري گروهي........................................................................ ۸۰
مواقع استفاده از تصميم گيري گروهي................................................................... ۸۱
تغيير ميزان خطرپذيري در گروه.............................................................................. ۸۳
انواع تصميم گيري گروهي................................................................................... ۸۴
تعريف مشورت.................................................................................................. ۸۶
فوايد مشورت................................................................................................... ۸۶
مهارتهاي نياز جهت مشورت موثر......................................................................... ۸۷
فصل هشتم: برقراري جلسات موثر در سازمان
تعريف جلسه.................................................................................................... ۹۰
اركان يك جلسه................................................................................................ ۹۰
وظايف رئيس جلسه قبل از برگزاري جلسه............................................................. ۹۱
وظائف منشي جلسه قبل از برگزاري جلسه........................................................... ۹۴
وظايف اعضاء جلسه قبل از برگزاري جلسه............................................................. ۹۴
وظايف رئيس جلسه در طول برگزاري جلسه........................................................... ۹۵
وظايف منشي جلسه در خلال جلسه................................................................... ۹۷
وظايف اعضاء در حين جلسه................................................................................ ۹۷
وظايف منشي بعد از برگزاري جلسه..................................................................... ۹۷
وظايف اعضاء جلسه بعد از برگزاري جلسه.............................................................. ۹۸
بحث و گفتگو.................................................................................................... ۹۸
رهنمودهايي براي ايجاد بحث و گفتگوي موثر.......................................................... ۹۹
دامهاي بحث و گفتگو.......................................................................................... ۱۰۰
فصل نهم: همرنگي گروهي وتصميم گيري گروهي
تعريف همرنگي گروهي....................................................................................... ۱۰۲
دلايل فرد با هنجارهاي گروهي............................................................................. ۱۰۳
انواع همرنگي................................................................................................... ۱۰۵
مزايا و معايب همرنگي با گروه.............................................................................. ۱۰۷
همرنگي در تصميم گيري گروهي.......................................................................... ۱۰۸
نظر اسلام در مورد همرنگي................................................................................ ۱۱۲
فصل دهم: خلاقيت و نوآوري
تعريف خلاقيت و نوآوري....................................................................................... ۱۱۳
ويژگيهاي افراد خلاق........................................................................................... ۱۱۴
محركهاي خلاقيت نوآوري در سازمان..................................................................... ۱۱۵
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|