مقدمه ای بر روانشناسی ورزشی
نویسنده:
دکتر فرشاد نجفی پور
مترجم:
سال نشر:
۱۳۸۴
صفحه:
۱۶۷
نوبت چاپ:
۱

عنوان                    صفحه

پيشگفتار......................................................................................................... ۱

الف-توجه......................................................................................................... ۲

ب-اضطراب و هيجان........................................................................................... ۳

پ-مهارتهاي رواني............................................................................................. ۴

ت-توجيه.......................................................................................................... ۵

ث-انگيزه واعتماد به نفس................................................................................... ۵

 

فصل اول-اعتماد به نفس پيشينه تحقيقات در مورد اعتماد به نفس در ورزش

مدل اوليه اعتماد به نفس.................................................................................... ۸

محدوديتهاي مدل اوليه........................................................................................ ۹

نوسازي مدل.................................................................................................... ۱۰

تاثير فرهنگ...................................................................................................... ۱۱

ريشه هاي اعتماد به نفس در ورزش..................................................................... ۱۱

منابع نه گانه اعتماد به نفس در ورزش................................................................... ۱۱

اهميت منابع براي ورزشكاران.............................................................................. ۱۳

يك مدل جامع از اعتماد به نفس........................................................................... ۱۳

ساختارهاي اصلي و فرايند مدل............................................................................ ۱۳

سه حوزه مبدا براي اعتماد نفس.......................................................................... ۱۴

اعتماد نفس و عملكرد........................................................................................ ۱۵

فرهنگ............................................................................................................ ۱۵

ويژگيهاي آماري وشخصيتي................................................................................. ۱۵

راهبردهايي جهت ارتقاء نفس ورزشكاران............................................................... ۱۶

كيفيت تمرين.................................................................................................... ۱۶

كفايت............................................................................................................. ۱۷

انتخاب هدف..................................................................................................... ۱۷

شبيه سازي..................................................................................................... ۱۷

تلقين.............................................................................................................. ۱۷

خلاصه............................................................................................................. ۱۸

فصل دوم-توجيه

مدل توجيه....................................................................................................... ۲۰

كارهاي فريتز هايدر............................................................................................ ۲۰

كارهاي برنارد واينر............................................................................................. ۲۱

كارهاي راسل و مك آولي.................................................................................... ۲۲

ملاحظات ديگر................................................................................................... ۲۳

توجيه در مسابقه.............................................................................................. ۲۴

توجيه داخلي/خارجي........................................................................................ ۲۴

توجهي و خلق.................................................................................................. ۲۵

اصل هم گرايي.................................................................................................. ۲۶

نكاتي در مورد ثبات توجهي و پيش بيني............................................................... ۲۷

نااميدي........................................................................................................... ۲۹

تفاوتهاي جنسي در ورزش.................................................................................. ۲۹

خودمحوري در توجيه.......................................................................................... ۳۰

آموزش توجيه................................................................................................... ۳۲

خلاصه............................................................................................................. ۳۴

فصل سوم-استعداديابي

تمرين.............................................................................................................. ۳۵

تفاوتهاي فردي.................................................................................................. ۳۶

پردازش اطلاعات................................................................................................ ۳۶

رويكرد نخبه-مبتدي............................................................................................ ۳۶

پردازش اطلاعات در ورزشكاران............................................................................. ۳۶

شناسايي محرك............................................................................................... ۳۷

تصميم گيري .................................................................................................... ۳۸

فصل چهارم-پرورش استعداد

تعريف استعداد.................................................................................................. ۳۹

نگرش سنتي................................................................................................... ۴۰

مدل هاي كشف استعداد.................................................................................... ۴۰

موضوعات مورد توجه در مدل هاي كشف استعداد.................................................... ۴۱

روش هاي مدرن كشف استعداد........................................................................... ۴۲

روش بلوم........................................................................................................ ۴۲

سالهاي اول (مرحله شروع)................................................................................. ۴۲

سالهاي مياني (مرحله پيشرفت)......................................................................... ۴۳

سالهاي پاياني (مرحله تكامل)............................................................................. ۴۳

مراحل............................................................................................................. ۴۳

سالهاي آزمايش................................................................................................ ۴۴

سالهاي آموزش................................................................................................ ۴۴

سالهاي بهره برداري........................................................................................... ۴۴

سالهاي تفريح.................................................................................................. ۴۵

نظريه اريكسون در مورد تمرين آگاهانه................................................................... ۴۵

نوجوانان با استعداد........................................................................................... ۴۷

ويژگيهاي رواني پرورش استعداد............................................................................ ۴۷

موضوعات حل نشده مرتبط با استعداد ورزشي........................................................ ۴۸

خلاصه............................................................................................................. ۵۰

فصل پنجم-حضور ذهن

سيستم هاي حافظه......................................................................................... ۵۲

پذيرش اطلاعات................................................................................................ ۵۲

حافظه كوتاه مدت.............................................................................................. ۵۳

حافظه دراز مدت................................................................................................ ۵۴

ارزيابي اطلاعات................................................................................................ ۵۴

توجه دلبخواه.................................................................................................... ۵۶

ظرفيت محدود پردازش اطلاعات............................................................................ ۵۸

تمركز ............................................................................................................. ۵۹

ارزيابي مركز توجه.............................................................................................. ۶۱

آموزش تمركز.................................................................................................... ۶۱

انواع مركز توجه................................................................................................. ۶۲

جمع كردن و توقف فكر........................................................................................ ۶۲

راهبردهاي تركيب گرانه و تجريه گرانه..................................................................... ۶۴

خلاصه............................................................................................................. ۶۵

فصل ششم-اضطراب و هيجان................................................................................ ۶۷

فصل هفتم-راهبردهاي تنظيم هيجان....................................................................... ۹۰

فصل هشتم-مهارتهاي رواني................................................................................. ۱۰۹

فصل نهم-ديدگاه مشترك جامعه شناسي-روان شناسي در مورد ورزش............................. ۱۲۷

فصل دهم-فيزيولوژي رواني و ورزش...................................................................... ۱۳۲

فصل يازدهم-ورزش و سلامت رواني....................................................................... ۱۳۶

فصل دوازدهم-آسيب......................................................................................... ۱۴۶

فصل سيزدهم-درمان آسيب............................................................................... ۱۵۶

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved