عنوان صفحه
پيشگفتار......................................................................................................... ۱
الف-توجه......................................................................................................... ۲
ب-اضطراب و هيجان........................................................................................... ۳
پ-مهارتهاي رواني............................................................................................. ۴
ت-توجيه.......................................................................................................... ۵
ث-انگيزه واعتماد به نفس................................................................................... ۵
فصل اول-اعتماد به نفس پيشينه تحقيقات در مورد اعتماد به نفس در ورزش
مدل اوليه اعتماد به نفس.................................................................................... ۸
محدوديتهاي مدل اوليه........................................................................................ ۹
نوسازي مدل.................................................................................................... ۱۰
تاثير فرهنگ...................................................................................................... ۱۱
ريشه هاي اعتماد به نفس در ورزش..................................................................... ۱۱
منابع نه گانه اعتماد به نفس در ورزش................................................................... ۱۱
اهميت منابع براي ورزشكاران.............................................................................. ۱۳
يك مدل جامع از اعتماد به نفس........................................................................... ۱۳
ساختارهاي اصلي و فرايند مدل............................................................................ ۱۳
سه حوزه مبدا براي اعتماد نفس.......................................................................... ۱۴
اعتماد نفس و عملكرد........................................................................................ ۱۵
فرهنگ............................................................................................................ ۱۵
ويژگيهاي آماري وشخصيتي................................................................................. ۱۵
راهبردهايي جهت ارتقاء نفس ورزشكاران............................................................... ۱۶
كيفيت تمرين.................................................................................................... ۱۶
كفايت............................................................................................................. ۱۷
انتخاب هدف..................................................................................................... ۱۷
شبيه سازي..................................................................................................... ۱۷
تلقين.............................................................................................................. ۱۷
خلاصه............................................................................................................. ۱۸
فصل دوم-توجيه
مدل توجيه....................................................................................................... ۲۰
كارهاي فريتز هايدر............................................................................................ ۲۰
كارهاي برنارد واينر............................................................................................. ۲۱
كارهاي راسل و مك آولي.................................................................................... ۲۲
ملاحظات ديگر................................................................................................... ۲۳
توجيه در مسابقه.............................................................................................. ۲۴
توجيه داخلي/خارجي........................................................................................ ۲۴
توجهي و خلق.................................................................................................. ۲۵
اصل هم گرايي.................................................................................................. ۲۶
نكاتي در مورد ثبات توجهي و پيش بيني............................................................... ۲۷
نااميدي........................................................................................................... ۲۹
تفاوتهاي جنسي در ورزش.................................................................................. ۲۹
خودمحوري در توجيه.......................................................................................... ۳۰
آموزش توجيه................................................................................................... ۳۲
خلاصه............................................................................................................. ۳۴
فصل سوم-استعداديابي
تمرين.............................................................................................................. ۳۵
تفاوتهاي فردي.................................................................................................. ۳۶
پردازش اطلاعات................................................................................................ ۳۶
رويكرد نخبه-مبتدي............................................................................................ ۳۶
پردازش اطلاعات در ورزشكاران............................................................................. ۳۶
شناسايي محرك............................................................................................... ۳۷
تصميم گيري .................................................................................................... ۳۸
فصل چهارم-پرورش استعداد
تعريف استعداد.................................................................................................. ۳۹
نگرش سنتي................................................................................................... ۴۰
مدل هاي كشف استعداد.................................................................................... ۴۰
موضوعات مورد توجه در مدل هاي كشف استعداد.................................................... ۴۱
روش هاي مدرن كشف استعداد........................................................................... ۴۲
روش بلوم........................................................................................................ ۴۲
سالهاي اول (مرحله شروع)................................................................................. ۴۲
سالهاي مياني (مرحله پيشرفت)......................................................................... ۴۳
سالهاي پاياني (مرحله تكامل)............................................................................. ۴۳
مراحل............................................................................................................. ۴۳
سالهاي آزمايش................................................................................................ ۴۴
سالهاي آموزش................................................................................................ ۴۴
سالهاي بهره برداري........................................................................................... ۴۴
سالهاي تفريح.................................................................................................. ۴۵
نظريه اريكسون در مورد تمرين آگاهانه................................................................... ۴۵
نوجوانان با استعداد........................................................................................... ۴۷
ويژگيهاي رواني پرورش استعداد............................................................................ ۴۷
موضوعات حل نشده مرتبط با استعداد ورزشي........................................................ ۴۸
خلاصه............................................................................................................. ۵۰
فصل پنجم-حضور ذهن
سيستم هاي حافظه......................................................................................... ۵۲
پذيرش اطلاعات................................................................................................ ۵۲
حافظه كوتاه مدت.............................................................................................. ۵۳
حافظه دراز مدت................................................................................................ ۵۴
ارزيابي اطلاعات................................................................................................ ۵۴
توجه دلبخواه.................................................................................................... ۵۶
ظرفيت محدود پردازش اطلاعات............................................................................ ۵۸
تمركز ............................................................................................................. ۵۹
ارزيابي مركز توجه.............................................................................................. ۶۱
آموزش تمركز.................................................................................................... ۶۱
انواع مركز توجه................................................................................................. ۶۲
جمع كردن و توقف فكر........................................................................................ ۶۲
راهبردهاي تركيب گرانه و تجريه گرانه..................................................................... ۶۴
خلاصه............................................................................................................. ۶۵
فصل ششم-اضطراب و هيجان................................................................................ ۶۷
فصل هفتم-راهبردهاي تنظيم هيجان....................................................................... ۹۰
فصل هشتم-مهارتهاي رواني................................................................................. ۱۰۹
فصل نهم-ديدگاه مشترك جامعه شناسي-روان شناسي در مورد ورزش............................. ۱۲۷
فصل دهم-فيزيولوژي رواني و ورزش...................................................................... ۱۳۲
فصل يازدهم-ورزش و سلامت رواني....................................................................... ۱۳۶
فصل دوازدهم-آسيب......................................................................................... ۱۴۶
فصل سيزدهم-درمان آسيب............................................................................... ۱۵۶
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|