راهنمای روش تحقیق با رویکرد تدوین پروپوزال ، پایان نامه و مقاله علمی .
نویسنده:
عسکری اصغری گنجی
مترجم:
.
سال نشر:
۱۴۰۴
صفحه:
۲۴۸
نوبت چاپ:
۱

مقدمه/ ۱۵

فصل ۱ | مفاهیم و مبانی پژوهش/ ۱۷

اهداف آموزشی/ ۱۷

۱-۱. ماهیت علم/ ۱۸

۲-۱. ماهیت روش علمی/ ۱۹

۳-۱. مراحل روش علمی/ ۲۰

۴-۱. تعریف نظریه/ ۲۱

۵-۱. تعریف تحقیق/ ۲۱

۶-۱. تعریف طرح تحقیق/ ۲۲

۷-۱. اهمیت و ضرورت طرح تحقیق/ ۲۳

۸-۱. اهداف پژوهش علمی/ ۲۴

۹-۱. مراحل طرح تحقیق علمی /۲۹

۱۰-۱. تمرین‌های عملی/ ۳۱

۱۱-۱. خود آزمایی/ ۳۳

فصل ۲ | مراحل اجرای طرح تحقیق علمی/ ۳۵

اهداف آموزشی/ ۳۵

۱-۲. مرحلۀ اول: انتخاب موضوع تحقیق و شیوۀ نگارش‌آن /۳۶

۱-۱-۲. عوامل مؤثر در انتخاب موضوع تحقیق/ ۳۷

۲-۱-۲. ویژگی‌های موضوع تحقیق /۳۸

۳-۱-۲. قواعد تنظیم موضوع تحقیق /۳۸

۴-۱-۲. اشتباهات رایج در انتخاب و تنظیم موضوع تحقیق/ ۴۰

۵-۱-۲. ملاکهای ارزشیابی موضوع تحقیق/ ۴۱

۶-۱-۲. منابع انتخاب موضوع تحقیق /۴۲

۷-۱-۲. نمونه نگارش عنوان پژوهش/ ۴۲

۸-۱-۲. تمرین‌های عملی/ ۴۳

۹-۱-۲. خودآزمایی/ ۴۴

۲-۲. مرحلۀ دوم: بیان مسئله/ ۴۵

۱-۲-۲. تعریف و تشریح مسئله تحقیق/ ۴۶

۲-۲-۲. اهمیت بیان مسئله تحقیق/ ۴۶

۳-۲-۲. دلایل انتخاب موضوع تحقیق/ ۴۷

۴-۲-۲. بیان چارچوب نظری/ ۴۸

۵-۲-۲. هدف نهایی و کاربردی تحقیق/ ۴۹

۶-۲-۲. نمونه نگارش بیان مسئله/ ۴۹

۷-۲-۲. تمرین‌های عملی/ ۵۷

۸-۲-۲. خود‌آزمایی/ ۶۰

۳-۲. مرحلۀ سوم: پیشینۀ تحقیق/ ۶۱

۱-۳-۲. اهمیت بررسی پیشینۀ تحقیق/ ۶۱

۲-۳-۲. اهداف بررسی پیشینۀ تحقیق /۶۲

۳-۳-۲. منابع اطلاعاتی برای برررسی پیشینۀ تحقیق/ ۶۳

۴-۳-۲. فرایند و نحوۀ نگارش پیشینۀ تحقیق/ ۶۴

۵-۳-۲. نمونه نگارش پیشینۀ پژوهش/ ۶۵

۶-۳-۲. تمرین‌های عملی/ ۷۴

۷-۳-۲. خودآزمایی/ ۷۵

۴-۲. مرحلۀ چهارم: اهمیت و ضرورت پژوهش /۷۶

۱-۴-۲. ارائه دلایل متقن و ضروری از انجام این پژوهش/ ۷۶

۲-۴-۲. نمونه نگارش اهمیت و ضرورت انجام پژوهش/ ۷۶

۳-۴-۲. تمرین‌های عملی /۷۹

۴-۴-۲.خود‌آزمایی/ ۷۹

۵-۲. مرحلۀ پنجم: اهداف تحقیق/ ۸۰

۱-۵-۲. اهداف کلی/ ۸۰

۲-۵-۲. اهداف اختصاصی /۸۱

۳-۵-۲. نمونه نگارش هدف کلی/ ۸۲

۴-۵-۲. نمونه نگارش اهداف اختصاصی/ ۸۳

۵-۵-۲. تمرین‌های عملی/ ۸۴

۶-۵-۲. خود‌آزمایی/ ۸۵

۶-۲. مرحلۀ ششم: سئوال‌ها یا فرضیههای تحقیق/ ۸۶

۱-۶-۲. سؤال‌های تحقیق /۸۷

۱-۱-۶-۲. سؤالات توصیفی /۸۷

۲-۱-۶-۲. سؤالات رابطه‌ای/ ۸۷

۳-۱-۶-۲. سؤالات تفاوتی:/ ۸۷

۲-۶-۲. فرضیه‌های تحقیق/ ۸۸

۱-۲-۶-۲. تفاوت فرضیه با نظریه/ ۸۹

۳-۲-۶-۲. ویژگیهای فرضیه/ ۹۰

۴-۲-۶-۲. انواع فرضیه/ ۹۲

۵-۲-۶-۲. چگونگی بیان فرضیه‌ها/ ۹۳

۶-۲-۶-۲. اهمیت فرضیه ها/ ۹۵

۳-۶-۲. نمونه نگارش سؤال پژوهشی/ ۹۷

۴-۶-۲. نمونه نگارش فرضیه‌های پژوهش/ ۹۷

۵-۶-۲. تمرین‌های عملی/ ۹۸

۶-۶-۲. خود‌آزمایی/ ۹۹

۷-۲. مرحۀ هفتم: متغیرهای تحقیق/ ۱۰۰

۱-۷-۲. تعریف مفهوم، سازه و متغیر/ ۱۰۰

۲-۷-۲. متغیرهای کمّی و کیفی/ ۱۰۰

۳-۷-۲. متغیرهای دو ارزشی و چند ارزشی /۱۰۱

۴-۷-۲. تشخیص و تعیین متغیرها در تحقیق /۱۰۲

۱-۴-۷-۲. متغیرمستقل/ ۱۰۲

۲-۴-۷-۲. متغیر وابسته /۱۰۳

۳-۴-۷-۲. متغیر تعدیل کننده/ ۱۰۳

۴-۴-۷-۲. متغیرکنترل /۱۰۵

۵-۴-۷-۲. متغیر مداخله گر/ ۱۰۵

۵-۷-۲. نمونه نگارش متغیرهای تحقیق/ ۱۰۷

۶-۷-۲. تمرین‌های عملی /۱۰۷

۷-۷-۲. خود‌آزمایی /۱۰۸

۸-۲. مرحله هشتم: تعریف مفهومی و عملیاتی/ ۱۰۹

۱-۸-۲. تعریف مفهومی /۱۱۰

۲-۸-۲. تعریف عملیاتی/ ۱۱۰

۳-۸-۲. کلید واژه‌ها /۱۱۱

۴-۸-۲. نمونه نگارش کلید واژه‌ها /۱۱۱

۵-۸-۲. نمونه نگارش تعریف مفهومی و عملیاتی/ ۱۱۲

۶-۸-۲. تمرین‌های عملی /۱۱۳

۷-۸-۲. خود‌آزمایی/ ۱۱۴

۹-۲. مرحله نهم: انتخاب روش تحقیق /۱۱۵

۱-۹-۲. تعیین روش تحقیق و علت انتخاب آن/ ۱۱۵

۲-۹-۲. انواع روش‌های تحقیق براساس هدف/ ۱۱۵

۱-۲-۹-۲. تحقیق بنیادی /: ۱۱۵

۱-۲-۹-۲. تحقیق کاربردی /: ۱۱۶

۱-۲-۹-۲. تحقیق توسعه‌ای:/ ۱۱۶

۳-۹-۲. انواع روش‌های تحقیق براساس شیوۀ گردآوری داده‌ها /۱۱۷

۱-۳-۹-۲. روش تحقیق توصیفی/: ۱۱۷

۱-۱-۳-۹-۲. تحقیق پیمایشی (زمینه‌یابی) /۱۱۸

۲-۱-۳-۹-۲. روش تحقیق همبستگی /۱۲۰

۳-۱-۳-۹-۲. تحقیق پس‌رویدادی /۱۲۱

۴-۱-۳-۹-۲. بررسی موردی/ ۱۲۱

۵-۱-۳-۹-۲. اقدام پژوهی /۱۲۲

۲-۳-۹-۲. تحقیق آزمایشی:/ ۱۲۳

۱-۲-۳-۹-۲. روش‌های تحقیق نیمه تجربی و تمام تجربی /۱۲۳

۴-۹-۲. نمونه نگارش روش تحقیق /۱۲۵

۵-۹-۲. تمرین‌های عملی/ ۱۲۵

۶-۹-۲. خودآزمایی/ ۱۲۶

۱۰-۲. مرحله دهم: ابزار اندازه‌گیری /۱۲۷

۱-۱۰-۲. انواع ابزار اندازه‌گیری/ ۱۲۷

۱-۱-۱۰-۲. مشاهده/ ۱۲۷

۲-۱-۱۰-۲. مصاحبه/ ۱۲۹

۳-۱-۱۰-۲. پرسشنامه /۱۳۶

۴-۱-۱۰-۲. آزمون‌های/۱۳۹

۲-۱۰-۲. نمونه نگارش ابزار پژوهش/ ۱۴۳

۳-۱۰-۲. تمرین‌های عملی /۱۴۷

۴-۱۰-۲. خود‌آزمایی/ ۱۴۹

۱۱-۲. مرحله یازدهم: جامعه، نمونه و روش‌های نمونه‌گیری /۱۵۰

۱-۱۱-۲. جامعه /۱۵۰

۲-۱۱-۲. جامعه آماری/ ۱۵۰

۳-۱۱-۲. نمونه /۱۵۰

۴-۱۱-۲. نمونه‌گیری /۱۵۱

۵-۱۱-۲. روش‌های نمونه‌گیری/ ۱۵۲

۱-۵-۱۱-۲. روش‌های نمونه‌گیری احتمالی(تصادفی)/ ۱۵۳

۱-۱-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری تصادفی ساده /۱۵۳

۲-۱-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری منظم(سیستماتیک) /۱۵۵

۳-۱-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری طبقه‌ای /۱۵۶

۴-۱-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری خوشه‌ای/ ۱۵۶

۵-۱-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری چند مرحله‌ای /۱۵۷

۲-۵-۱۱-۲. روش‌هاینمونه‌گیری غیر احتمالی(غیرتصادفی)/ ۱۵۸

۱-۲-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری در دسترس /۱۵۹

۲-۲-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری هدفمند(قضاوتی) /۱۵۹

۳-۲-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری سهمیه‌ای /۱۶۰

۴-۲-۵-۱۱-۲. نمونه‌گیری شبکه‌ای(گلوله برفی)/ ۱۶۱

۶-۱۱-۲. تعیین حجم نمونه/۱۶۱

۷-۱۱-۲. روش‌های تعیین حجم‌نمونه/۱۶۲

۸-۱۱-۲. نمونه نگارش جامعه‌آماری و روش نمونه‌گیری/ ۱۶۲

۹-۱۱-۲. تمرین‌های عملی/ ۱۶۲

۱۰-۱۱-۲. خود‌آزمایی /۱۶۳

۱۲-۳. مرحله دوازدهم: روش‌های تجزیه و تحلیل دادهها/ ۱۶۴

۱-۱۲-۲. انواع روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها /۱۶۴

۱-۱-۱۲-۲. روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌های‌کمّی/ ۱۶۴

۲-۱-۱۲-۲. روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی/ ۱۶۵

۲-۱۲-۲. روش‌های آماری تحلیل داده‌ها /۱۶۷

۱-۲-۱۲-۲. آمار توصیفی /۱۶۸

۲-۲-۱۲-۲. آمـار استنباطی/۱۷۲

۳-۱۲-۲. نمونه نگارش روش‌های آماری/ ۱۷۸

۴-۱۲-۲. تمرین‌های عملی /۱۷۹

۵-۱۲-۲. خود‌آزمایی/ ۱۸۰

۱۳-۳. مرحلۀ سیزدهم: محدودیت‌های پژوهش /۱۸۱

فصل ۳ | نمونه عملی از پروپوزال با فرمت دانشگاه فرهنگیان /۱۸۳

اهداف آموزشی /۱۸۳

۳. آشنایی با ساختار کلی طرح پژوهشی /۱۸۴

۱-۳. قسمت اول- اطلاعات مربوط به پیشنهاد دهنده و همکاران/ ۱۸۴

۲-۳. قسمت دوم- اطلاعات مربوط به طرح پژوهشی/ ۱۸۴

۳-۳. قسمت سوم- اطلاعات مربوط به هزینه‌های اجرای طرح/ ۱۸۵

۴-۳. معرفی نمونه فرم پروپوزال دانشگاه فرهنگیان /۱۸۶

۳-۵. نمونه عملی از پروپوزال تکمیل شده با فرمت دانشگاه فرهنگیان /۱۹۳

۶-۳. خود‌آزمایی/ ۲۲۸

فصل ۴  | تدوین گزارش نهایی تحقیق/ ۲۲۹

اهداف آموزشی/ ۲۲۹

۱-۴. ضرورت تدوین گزارش تحقیق/ ۲۳۰

۲-۴. اهداف گزارش تحقیق/ ۲۳۰

۳-۴. انواع تدوین گزارش‌های تحقیق /۲۳۱

۱-۳-۴. تدوین نهایی گزارش طرح پژوهشی/ ۲۳۲

۲-۳-۴. تدوین گزارش نهایی تحقیق به‌صورت پایان‌نامه /۲۳۳

۳-۳-۴. تدوین گزارش نهایی یافته‌های تحقیق به‌صورت مقالۀ علمی /۲۳۸

۱-۳-۴-۴. عنوان مقاله/۲۳۹

۲-۳-۴-۴. نام پژوهشگر و همکاران و نیز وابستگی سازمانی آنان/ ۲۳۹

۳-۳-۴-۴. چکیده /۲۳۹

۴-۳-۴-۴. مقدمه /۲۴۰

۵-۳-۴-۴. روش تحقیق/ ۲۴۰

۶-۳-۴-۴. یافته ها /۲۴۰

۷-۳-۴-۴. بحث و نتیجه گیری/ ۲۴۱

۸-۳-۴-۴. فهرست منابع /۲۴۱

۴-۳-۵. تدوین گزارش تحقیق در همایش علمی /۲۴۲

فهرست منابع /۲۴۵

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved