مقدمه/ ۱۵
فصل ۱ | مفاهیم و مبانی پژوهش/ ۱۷
اهداف آموزشی/ ۱۷
۱-۱. ماهیت علم/ ۱۸
۲-۱. ماهیت روش علمی/ ۱۹
۳-۱. مراحل روش علمی/ ۲۰
۴-۱. تعریف نظریه/ ۲۱
۵-۱. تعریف تحقیق/ ۲۱
۶-۱. تعریف طرح تحقیق/ ۲۲
۷-۱. اهمیت و ضرورت طرح تحقیق/ ۲۳
۸-۱. اهداف پژوهش علمی/ ۲۴
۹-۱. مراحل طرح تحقیق علمی /۲۹
۱۰-۱. تمرینهای عملی/ ۳۱
۱۱-۱. خود آزمایی/ ۳۳
فصل ۲ | مراحل اجرای طرح تحقیق علمی/ ۳۵
اهداف آموزشی/ ۳۵
۱-۲. مرحلۀ اول: انتخاب موضوع تحقیق و شیوۀ نگارشآن /۳۶
۱-۱-۲. عوامل مؤثر در انتخاب موضوع تحقیق/ ۳۷
۲-۱-۲. ویژگیهای موضوع تحقیق /۳۸
۳-۱-۲. قواعد تنظیم موضوع تحقیق /۳۸
۴-۱-۲. اشتباهات رایج در انتخاب و تنظیم موضوع تحقیق/ ۴۰
۵-۱-۲. ملاکهای ارزشیابی موضوع تحقیق/ ۴۱
۶-۱-۲. منابع انتخاب موضوع تحقیق /۴۲
۷-۱-۲. نمونه نگارش عنوان پژوهش/ ۴۲
۸-۱-۲. تمرینهای عملی/ ۴۳
۹-۱-۲. خودآزمایی/ ۴۴
۲-۲. مرحلۀ دوم: بیان مسئله/ ۴۵
۱-۲-۲. تعریف و تشریح مسئله تحقیق/ ۴۶
۲-۲-۲. اهمیت بیان مسئله تحقیق/ ۴۶
۳-۲-۲. دلایل انتخاب موضوع تحقیق/ ۴۷
۴-۲-۲. بیان چارچوب نظری/ ۴۸
۵-۲-۲. هدف نهایی و کاربردی تحقیق/ ۴۹
۶-۲-۲. نمونه نگارش بیان مسئله/ ۴۹
۷-۲-۲. تمرینهای عملی/ ۵۷
۸-۲-۲. خودآزمایی/ ۶۰
۳-۲. مرحلۀ سوم: پیشینۀ تحقیق/ ۶۱
۱-۳-۲. اهمیت بررسی پیشینۀ تحقیق/ ۶۱
۲-۳-۲. اهداف بررسی پیشینۀ تحقیق /۶۲
۳-۳-۲. منابع اطلاعاتی برای برررسی پیشینۀ تحقیق/ ۶۳
۴-۳-۲. فرایند و نحوۀ نگارش پیشینۀ تحقیق/ ۶۴
۵-۳-۲. نمونه نگارش پیشینۀ پژوهش/ ۶۵
۶-۳-۲. تمرینهای عملی/ ۷۴
۷-۳-۲. خودآزمایی/ ۷۵
۴-۲. مرحلۀ چهارم: اهمیت و ضرورت پژوهش /۷۶
۱-۴-۲. ارائه دلایل متقن و ضروری از انجام این پژوهش/ ۷۶
۲-۴-۲. نمونه نگارش اهمیت و ضرورت انجام پژوهش/ ۷۶
۳-۴-۲. تمرینهای عملی /۷۹
۴-۴-۲.خودآزمایی/ ۷۹
۵-۲. مرحلۀ پنجم: اهداف تحقیق/ ۸۰
۱-۵-۲. اهداف کلی/ ۸۰
۲-۵-۲. اهداف اختصاصی /۸۱
۳-۵-۲. نمونه نگارش هدف کلی/ ۸۲
۴-۵-۲. نمونه نگارش اهداف اختصاصی/ ۸۳
۵-۵-۲. تمرینهای عملی/ ۸۴
۶-۵-۲. خودآزمایی/ ۸۵
۶-۲. مرحلۀ ششم: سئوالها یا فرضیههای تحقیق/ ۸۶
۱-۶-۲. سؤالهای تحقیق /۸۷
۱-۱-۶-۲. سؤالات توصیفی /۸۷
۲-۱-۶-۲. سؤالات رابطهای/ ۸۷
۳-۱-۶-۲. سؤالات تفاوتی:/ ۸۷
۲-۶-۲. فرضیههای تحقیق/ ۸۸
۱-۲-۶-۲. تفاوت فرضیه با نظریه/ ۸۹
۳-۲-۶-۲. ویژگیهای فرضیه/ ۹۰
۴-۲-۶-۲. انواع فرضیه/ ۹۲
۵-۲-۶-۲. چگونگی بیان فرضیهها/ ۹۳
۶-۲-۶-۲. اهمیت فرضیه ها/ ۹۵
۳-۶-۲. نمونه نگارش سؤال پژوهشی/ ۹۷
۴-۶-۲. نمونه نگارش فرضیههای پژوهش/ ۹۷
۵-۶-۲. تمرینهای عملی/ ۹۸
۶-۶-۲. خودآزمایی/ ۹۹
۷-۲. مرحۀ هفتم: متغیرهای تحقیق/ ۱۰۰
۱-۷-۲. تعریف مفهوم، سازه و متغیر/ ۱۰۰
۲-۷-۲. متغیرهای کمّی و کیفی/ ۱۰۰
۳-۷-۲. متغیرهای دو ارزشی و چند ارزشی /۱۰۱
۴-۷-۲. تشخیص و تعیین متغیرها در تحقیق /۱۰۲
۱-۴-۷-۲. متغیرمستقل/ ۱۰۲
۲-۴-۷-۲. متغیر وابسته /۱۰۳
۳-۴-۷-۲. متغیر تعدیل کننده/ ۱۰۳
۴-۴-۷-۲. متغیرکنترل /۱۰۵
۵-۴-۷-۲. متغیر مداخله گر/ ۱۰۵
۵-۷-۲. نمونه نگارش متغیرهای تحقیق/ ۱۰۷
۶-۷-۲. تمرینهای عملی /۱۰۷
۷-۷-۲. خودآزمایی /۱۰۸
۸-۲. مرحله هشتم: تعریف مفهومی و عملیاتی/ ۱۰۹
۱-۸-۲. تعریف مفهومی /۱۱۰
۲-۸-۲. تعریف عملیاتی/ ۱۱۰
۳-۸-۲. کلید واژهها /۱۱۱
۴-۸-۲. نمونه نگارش کلید واژهها /۱۱۱
۵-۸-۲. نمونه نگارش تعریف مفهومی و عملیاتی/ ۱۱۲
۶-۸-۲. تمرینهای عملی /۱۱۳
۷-۸-۲. خودآزمایی/ ۱۱۴
۹-۲. مرحله نهم: انتخاب روش تحقیق /۱۱۵
۱-۹-۲. تعیین روش تحقیق و علت انتخاب آن/ ۱۱۵
۲-۹-۲. انواع روشهای تحقیق براساس هدف/ ۱۱۵
۱-۲-۹-۲. تحقیق بنیادی /: ۱۱۵
۱-۲-۹-۲. تحقیق کاربردی /: ۱۱۶
۱-۲-۹-۲. تحقیق توسعهای:/ ۱۱۶
۳-۹-۲. انواع روشهای تحقیق براساس شیوۀ گردآوری دادهها /۱۱۷
۱-۳-۹-۲. روش تحقیق توصیفی/: ۱۱۷
۱-۱-۳-۹-۲. تحقیق پیمایشی (زمینهیابی) /۱۱۸
۲-۱-۳-۹-۲. روش تحقیق همبستگی /۱۲۰
۳-۱-۳-۹-۲. تحقیق پسرویدادی /۱۲۱
۴-۱-۳-۹-۲. بررسی موردی/ ۱۲۱
۵-۱-۳-۹-۲. اقدام پژوهی /۱۲۲
۲-۳-۹-۲. تحقیق آزمایشی:/ ۱۲۳
۱-۲-۳-۹-۲. روشهای تحقیق نیمه تجربی و تمام تجربی /۱۲۳
۴-۹-۲. نمونه نگارش روش تحقیق /۱۲۵
۵-۹-۲. تمرینهای عملی/ ۱۲۵
۶-۹-۲. خودآزمایی/ ۱۲۶
۱۰-۲. مرحله دهم: ابزار اندازهگیری /۱۲۷
۱-۱۰-۲. انواع ابزار اندازهگیری/ ۱۲۷
۱-۱-۱۰-۲. مشاهده/ ۱۲۷
۲-۱-۱۰-۲. مصاحبه/ ۱۲۹
۳-۱-۱۰-۲. پرسشنامه /۱۳۶
۴-۱-۱۰-۲. آزمونهای/۱۳۹
۲-۱۰-۲. نمونه نگارش ابزار پژوهش/ ۱۴۳
۳-۱۰-۲. تمرینهای عملی /۱۴۷
۴-۱۰-۲. خودآزمایی/ ۱۴۹
۱۱-۲. مرحله یازدهم: جامعه، نمونه و روشهای نمونهگیری /۱۵۰
۱-۱۱-۲. جامعه /۱۵۰
۲-۱۱-۲. جامعه آماری/ ۱۵۰
۳-۱۱-۲. نمونه /۱۵۰
۴-۱۱-۲. نمونهگیری /۱۵۱
۵-۱۱-۲. روشهای نمونهگیری/ ۱۵۲
۱-۵-۱۱-۲. روشهای نمونهگیری احتمالی(تصادفی)/ ۱۵۳
۱-۱-۵-۱۱-۲. نمونهگیری تصادفی ساده /۱۵۳
۲-۱-۵-۱۱-۲. نمونهگیری منظم(سیستماتیک) /۱۵۵
۳-۱-۵-۱۱-۲. نمونهگیری طبقهای /۱۵۶
۴-۱-۵-۱۱-۲. نمونهگیری خوشهای/ ۱۵۶
۵-۱-۵-۱۱-۲. نمونهگیری چند مرحلهای /۱۵۷
۲-۵-۱۱-۲. روشهاینمونهگیری غیر احتمالی(غیرتصادفی)/ ۱۵۸
۱-۲-۵-۱۱-۲. نمونهگیری در دسترس /۱۵۹
۲-۲-۵-۱۱-۲. نمونهگیری هدفمند(قضاوتی) /۱۵۹
۳-۲-۵-۱۱-۲. نمونهگیری سهمیهای /۱۶۰
۴-۲-۵-۱۱-۲. نمونهگیری شبکهای(گلوله برفی)/ ۱۶۱
۶-۱۱-۲. تعیین حجم نمونه/۱۶۱
۷-۱۱-۲. روشهای تعیین حجمنمونه/۱۶۲
۸-۱۱-۲. نمونه نگارش جامعهآماری و روش نمونهگیری/ ۱۶۲
۹-۱۱-۲. تمرینهای عملی/ ۱۶۲
۱۰-۱۱-۲. خودآزمایی /۱۶۳
۱۲-۳. مرحله دوازدهم: روشهای تجزیه و تحلیل دادهها/ ۱۶۴
۱-۱۲-۲. انواع روشهای تجزیه و تحلیل دادهها /۱۶۴
۱-۱-۱۲-۲. روشهای تجزیه و تحلیل دادههایکمّی/ ۱۶۴
۲-۱-۱۲-۲. روشهای تجزیه و تحلیل دادههای کیفی/ ۱۶۵
۲-۱۲-۲. روشهای آماری تحلیل دادهها /۱۶۷
۱-۲-۱۲-۲. آمار توصیفی /۱۶۸
۲-۲-۱۲-۲. آمـار استنباطی/۱۷۲
۳-۱۲-۲. نمونه نگارش روشهای آماری/ ۱۷۸
۴-۱۲-۲. تمرینهای عملی /۱۷۹
۵-۱۲-۲. خودآزمایی/ ۱۸۰
۱۳-۳. مرحلۀ سیزدهم: محدودیتهای پژوهش /۱۸۱
فصل ۳ | نمونه عملی از پروپوزال با فرمت دانشگاه فرهنگیان /۱۸۳
اهداف آموزشی /۱۸۳
۳. آشنایی با ساختار کلی طرح پژوهشی /۱۸۴
۱-۳. قسمت اول- اطلاعات مربوط به پیشنهاد دهنده و همکاران/ ۱۸۴
۲-۳. قسمت دوم- اطلاعات مربوط به طرح پژوهشی/ ۱۸۴
۳-۳. قسمت سوم- اطلاعات مربوط به هزینههای اجرای طرح/ ۱۸۵
۴-۳. معرفی نمونه فرم پروپوزال دانشگاه فرهنگیان /۱۸۶
۳-۵. نمونه عملی از پروپوزال تکمیل شده با فرمت دانشگاه فرهنگیان /۱۹۳
۶-۳. خودآزمایی/ ۲۲۸
فصل ۴ | تدوین گزارش نهایی تحقیق/ ۲۲۹
اهداف آموزشی/ ۲۲۹
۱-۴. ضرورت تدوین گزارش تحقیق/ ۲۳۰
۲-۴. اهداف گزارش تحقیق/ ۲۳۰
۳-۴. انواع تدوین گزارشهای تحقیق /۲۳۱
۱-۳-۴. تدوین نهایی گزارش طرح پژوهشی/ ۲۳۲
۲-۳-۴. تدوین گزارش نهایی تحقیق بهصورت پایاننامه /۲۳۳
۳-۳-۴. تدوین گزارش نهایی یافتههای تحقیق بهصورت مقالۀ علمی /۲۳۸
۱-۳-۴-۴. عنوان مقاله/۲۳۹
۲-۳-۴-۴. نام پژوهشگر و همکاران و نیز وابستگی سازمانی آنان/ ۲۳۹
۳-۳-۴-۴. چکیده /۲۳۹
۴-۳-۴-۴. مقدمه /۲۴۰
۵-۳-۴-۴. روش تحقیق/ ۲۴۰
۶-۳-۴-۴. یافته ها /۲۴۰
۷-۳-۴-۴. بحث و نتیجه گیری/ ۲۴۱
۸-۳-۴-۴. فهرست منابع /۲۴۱
۴-۳-۵. تدوین گزارش تحقیق در همایش علمی /۲۴۲
فهرست منابع /۲۴۵
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
|