برنامه ریزی درسی در حوزه استم برای معلمان
نویسنده:
انتشارات فونیکس سان
مترجم:
ادیبه قربانی سلطانیه
سال نشر:
1403
صفحه:
301
نوبت چاپ:
1

این کتاب به مفهوم برنامه‌ریزی درسی در حوزه‌ی استم (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) می‌پردازد. استم، رویکردی میان‌رشته‌ای است که در دهه‌های اخیر به‌عنوان یکی از محورهای اصلی آموزش در بسیاری از کشورهای پیشرفته شناخته شده است. در این کتاب، نویسندگان تلاش کرده‌اند تا اصول، روش‌ها و کاربردهای این رویکرد را به شکلی جامع و همراه با مثال‌های عملی بیان کنند. محتوای کتاب نه‌تنها به تبیین اهمیت استم در آموزش می‌پردازد، بلکه ابزارها و استراتژی‌هایی را نیز معرفی می‌کند که به معلمان کمک می‌کند تا این روش‌ها را در کلاس‌های درس خود پیاده‌سازی کنند.  

 فصل 1:معرفی استم/ 1

فصل 2: درک مبانی /5

فصل 3: باز کردن پتانسیل استم برنامه‌ریزی درسی برای معلمان /9

فصل 4: پیاده‌سازی استم در آموزش /15

فصل 6: استراتژی‌های مؤثر برای ادغام فناوری در آموزش استم/ 23

فصل 7: آموزش علوم در کلاس درس استم /31 

فصل 8: ادغام فناوری در آموزش استم /37

فصل 9: قدرت کار تیمی و همکاری در پروژه‌های مهندسی /43

فصل 10:گنجاندن تسلط بر ریاضی در آموزش استم/49

فصل 11:یادگیری عملی: پرورش علاقه به استم از طریق پروژه‌های جذاب /55

فصل 12:پرداختن به کلیشه‌های جنسیتی و توانمندسازی دختران در استم /59

فصل 13:رفع نیازهای فراگیران متنوع/ 65

فصل 14:ارزیابی یادگیری استم /73

فصل 15:غلبه بر موانع در آموزش استم /79

فصل 16:قدرت ذهنیت رشد در آموزش استم/ 85

فصل 17:توانمندسازی تغییر /89

فصل 18:ایجاد مشارکت‌های قوی/ 95 

فصل 19:پرورش فرهنگ استم /101

فصل 20:فراتر از کلاس درس: گسترش فرصت‌های یادگیری استم /108

فصل 21:حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه /113

فصل 22:آموزش والدین در استم /119

فصل 23:کاوش در مشاغل استم /125

فصل 24:آموزش زیست‌محیطی در استم/ 131

فصل 25:رویکردهای جایگزین برای آموزش استم /135

فصل 26:قدرت تنوع فرهنگی در استم /139

فصل 27:ایجاد حس داده‌ها /145

فصل 28:اهمیت سواد دیجیتال، ایمنی و مسئولیت در استم /149

فصل 29:مرتبط ساختن استم /153

فصل 30: ذهن‌آگاهی در استم /157

فصل 31: ارزیابی مهارت‌های نرم و بازتاب از طریق نمونه‌کارهای دانش‌آموزان در آموزش استم /163

فصل 32: تأثیر هنر و طراحی در آموزش استم /169

فصل 33: آینده استم /175

فصل 34 :استم و چالش‌های جهانی/ 181

فصل 35: تنوع، شمول و توانمندسازی در استم /187

فصل 36 :یادگیری پروژه‌محور رویکردی جدید به آموزش بنیادی /191

فصل 37: استم و سلامت /197

فصل 38: راه‌حل‌های پایدار برای کشاورزی/ 201

فصل 39: کاوش در جهان /207

فصل 40 :نظارت بر محیط‌زیست از طریق استم /213

فصل 41 :قدرت رسانه‌های اجتماعی در عصر دیجیتال /219

فصل 42 :ذهن‌آگاهی در عصر دیجیتال /225

فصل 43 :واقعیت مجازی و افزوده: افزایش تجارب یادگیری/ 231

فصل 44: نقش استم در حل بحران‌های جهانی/237

فصل 45 :رهبری، ابتکار و توانمندسازی در آموزش استم/ 243

فصل 46: پرورش مهارت‌های رهبری در استم /249

فصل 47: پرداختن به تنوع در بازنمایی استم /253

فصل 48: آموزش استم فراتر از کلاس درس/ 259

فصل 49: ایجاد مشاغل و محصولات /263

واژه‌نامه انگلیسی به فارسی/ 269

منابع/ 285

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved