همواره یکی از دغدغه هایم به عنوان یک روانشناس، این بوده که بتوانم آموزه ها و یافته های علم روانشناسی را به ساده ترین و ملموس ترین شکل ممکن به عموم مردم – یعنی اصلی ترین مخاطبان یافته های علم روانشناسی- ارائه کنم. در راه رسیدن به این هدف، بزرگترین چالشی که همواره در مسیر خود دیده ام، حفظ فاصله و مرز خود با «روانشناسی زرد» و اجتناب از تبدیل شدن به یک چهره بازاری و همایشی بوده است.
مانند بسیاری از کشورهای دیگر، از وقتی روانشناسی به عنوان یک رشته علمی در ایران وارد شده و گسترش پیدا کرده تاکنون، در اغلب اوقات ادبیات و سبک تعامل «روانشناسان علمی(دانشگاهی)» با مخاطبان عام جامعه به گونه ای بوده که چندان جذابیت و اشتیاقی در بین مردم برای توجه به گفته ها و توصیه هایشان به وجود نیاورده است. بیشتر روانشناسان علمی در اتاق های دانشکده های روانشناسی، سال های عمر حرف های خود را میگذرانند بی آنکه بیشتر مردم جامعه متوجه حضور و فعالیت های ایشان در جامعه شوند و از دانش و تخصص شان بهره ای ببرند!
پیشگفتار/9
خانه آرزوها/21
رضایت جنسی/83
تمرینات کاربردی/101
منابع/131
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|