گفتوشنود اساس یک رابطه سالم است و تعلیم و تربیت بنا به ماهیت خود یک فرآیند تعاملی و نیازمند برقراری رابطهای سالم میان مشارکتکنندگان در امر یادگیری است. رویکرد گفتوشنودی که در کتاب حاضر مدنظر است، بر پایه نظریات جین ولا استوار است. این رویکرد نهتنها نگاه ما را به امر تعلیم و تربیت بلکه نگاه ما را به جهان هستی نیز دگرگون میکند.
در فصل اول این کتاب اشارهای به آموزش بزرگسالان شده است.
در فصل دوم کلیاتی درباره تعلیم و تربیت گفتوشنودی ارائه شده و سپس رویکرد خاص ولا و مفروضات و مبانی بنیادین آن معرفی میشوند.
در فصل سوم ارکان تعلیم و تربیت گفتوشنودی ولا ارائه شده است
و نهایتاً در فصل چهارم جایگاه رویکرد گفتوشنودی ولا در رشته مطالعات برنامه درسی تعیین شده است.
کتاب حاضر حاصل رساله دکترای اینجانب شیرین داوری است که در سال 1401 در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس به راهنمایی جناب آقای دکتر محمود مهرمحمدی و جناب آقای دکتر ابراهیم طلایی و مشاوره جناب آقای دکتر محسن ایمانی از آن دفاع شده است.
فهر ست مطالب
پیشگفتار دکتر محمود مهرمحمدی
مقدمه
معرفی جین ولا
فصل اول: آموزش بزرگسالان
فصل دوم: تعلیم و تربیت گفتوشنودی
فصل سوم: ارکان رویکرد گفتوشنودی جین ولا
فصل چهارم: جایگاه رویکرد ولا در رشته مطالعات برنامه درسی
فهرست منابع
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
علوم تربیتی |