شاكله شهرهای امروزی گواه آن است که کودکان در سیاستگذاریهای معماری و شهری نادیده انگاشته شدهاند. در این کتاب ضرورت بازشناسی مسئله کودکان در محیطهای انسان ساخت مورد بحث و تفحص فرا گرفته است و به دنبال آن مطالب به گونهای تدوین شده است. تا بتواند خلا پژوهشهای در این باب را به مثابه ابزاری نظری برای معماران و شهرسازان پر کند. معمار یک مربی است، او بعد از پدر و مادر اولین مربی است؛ زیرا تعلیم و تربیت او، از طریق اشکال ساخته شده به دست او منتقل می شود که محیط اطراف کودک را تشکیل میدهند. به همین دلیل ارتباط بین کودک، معماری و فضا در بطن مسئله انسانی کردن تمدنها قرار دارد.
فصل اول: حقوق، کودک وشهر/17
فصل دوم: کودک، روانشناسی وشهر/61
فصل سوم: فضا، کودک وشهر/105
فصل چهارم: بازی، کودک وشهر/167
فصل پنجم: کودک، شهر و استانداردهای طراحی/215
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
هنر و معماری |
معماري و شهرسازی
|