کاربرد علوم اعصاب یادگیری در آموزش برخط (راهنمای عملی مربیان و متخصصان)
نویسنده:
تریسی توکوهاما، اسپینوزا
مترجم:
دکتر مریم رجبیان‌ده‌زیره ، دکتر حمیدرضا مقامی ، دکتر حمیدرضا جنگی‌زهی‌شستان
سال نشر:
1403
صفحه:
267
نوبت چاپ:
1

تریسی توکوهاما اسپینوزا یکی از پیشگامان تحقیقات درباره روش‌های نوین آموزش، به‌ویژه در زمینه یادگیری عمیق از طریق دوره‌های برخط، بوده است. تاریخچه نوآوری مملو از داستان‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه ایده‌های مختلف با یکدیگر ترکیب شده و به بینش‌ها و فرصت‌های جدیدی منجر می‌شوند. ترکیب علوم اعصاب یادگیری با فناوری، نمونه‌ای از تلفیق دو دانش متفاوت است که به‌طور همزمان و مستقل در حال پیشرفت هستند. تریسی، با تجربه کار در هر دو حوزه، موقعیتی منحصربه‌فرد برای بهره‌برداری از این ترکیب قدرتمند دارد.

 پیشگفتار/ 11

نحوه استفاده از این کتاب/ 19

مقدمه/ 23

مهاجرت به آموزش برخط/ 25

فصل اول: آموزش برخط با استفاده از علم ذهن، مغز و تربیت/ 41

1-1. آموزش برخط با استفاده از علم ذهن، مغز و تربیت/ 41

1-1-1. توسعه حرفه‌ای جدید معلمان/ 41

فصل دوم: ارتباط اهداف تدریس و یادگیری با علوم اعصاب:  40 روش آموزشی مبتنی بر شواهد/ 63

1-2. ارتباط اهداف تدریس و یادگیری با علوم اعصاب: 40 روش آموزشی مبتنی بر شواهد/ 63

 فصل سوم: انتخاب ابزار/ 149

1-3-انتخاب ابزار/ 149

1-1-3. مثال‌های عملی/ 150

2-1-3. درک از طریق طراحی/ 152

3-1-3.فعالیت‌ها و منابع آموزشی/ 159

فصل چهارم: بازاندیشی زمان و مکان/ 191

1-4. بازاندیشی زمان و مکان/ 191

1-1-4. زمان مدرسه: تقویم تحصیلی/ 192

فصل پنجم: طراحی یادگیری و آموزش/ 217

1-5. طراحی یادگیری و آموزش/ 217

فصل ششم: از خانه برخط جدیدمان لذت ببریم/ 239

6-1. جشن: از خانه برخط جدیدمان لذت ببریم/ 239

منابع/ 251

درباره نویسنده/ 267

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved