با توجه به اهمیت اثرات رسانهای؛ تلاش بیشتری برای توسعه نظریههایی لازم است که بتوانند فرآیندها و مکانیسمهای اساسی را شناسایی کنند؛ که تأثیر رسانهها را با نتایج مرتبط میکند. نتایج به نوبه خود ابزارهایی را میطلبد که میتوانند اندازهگیری، ارزیابی و توضیح دهند که چگونه تجارب رسانهای خاص بر عوامل سلامتی و رفتاری و همچنین فرآیندهای شناختی و رشدی تأثیر میگذارند
و تحت تأثیر آنها قـرار میگیـرند. روششناسیهایی از رشتههای مختلف (ارتباطات، اقتصاد، عصبشناسی، اطفال و روانشناسی) برای این پرسشها به کار گرفته شده و مجموعهای قوی از تحقیقات و یافتههای ارزشمند پدید آمده است.
مقدمه/ 19
فصل اول: مطالعات رسانهای: میان رشتهای حال و آینده/ 21
مطالعات رسانهای در دنیای امروز/ 24
نظریههای هنجاری و تاریخی/ 26
تأثیرات رسانهای و روانشناسی رسانه/ 31
فصل دوم: نظریههای تأثیرات رسانهای/ 35
ویژگیهای نظریههای تأثیرات رسانهای/ 46
نتیجهگیری درباره نظریههای قدیمی تأثیر رسانه /55
فصل سوم: اثرات روایی/ 57
مدل احتمال پیچیدگی بسط یافته E-ELM))/ 59
نتیجهگیری درباره اثررسانه برنگرش/ 71
فصل چهارم: روانشناسی رسانه و علوم اعصاب/ 75
روانشناسی و رویکردهای علوم مغزی/ 77
عصر رفتارگرایی در روانشناسی/ 77
فصل پنجم: اثرات روانشناختی فناوریهای تعاملی/95
دیدگاه تعامل انسان و کامپیوتر HCI)) / 96
تحقیقات آینده درحوزه تعامل انسان وکامپیوتر/ 113
فصل ششم: رسانه آموزشی برای کودکان/ 115
تأثیررسانه بر رشد و یادگیری کودک از رسانه /118
محدودیتهای یادگیری کودک خردسال از رسانه/ 119
فصل هفتم:خوش روانی(یودایمونیا) به عنوان اثر رسانهای/ 135
پیشبینیکنندههای تجربیات رسانهای یودایمونیک /139
تجربههای رسانهای یودایمونیک/ 140
فصل هشتم: هوش مصنوعی در رسانه/ 155
چالشهای پیش روی هوش مصنوعی و رسانه/ 156
مفاهیم مرتبط میان هوش مصنوعی و رسانه/ 156
فصل نهم: پژوهش در حوزه رسانه و رشدشناختی کودک/ 163
ارتباط بین تماشای تلویزیون و کارکردهای اجرایی/ 178
نحوه پردازش و درک برنامههای آموزشی تلویزیون/ 185
فصل دهم: روش سنتزپژوهی در رسانه و علومشناختی/ 193
روش تحقیق سنتزپژوهی/ 194
واحد تجزیهوتحلیل/ 207
فهرست منابع و مآخذ/ 211
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|