بیش از ۵۰ سال، شناخت درمان به مدلی درمانی برای دامنه گستردهای از اختلالات و عوامل استرسآور در بین دانشآموزان تبدیل شده است.
نویسندگان، این کتاب را برای فراهم سازی چارچوبی کاربردی برای شناختدرمانی در محیط مدرسه آماده کردهاند. آنها به منظور \رداختن به چالشها و مزیتهای منحصر به فرد کار کردن با نوجوانان در بطن واقعیتهای روزمره محیط مدرسه از بارخوردهای اراپه شده از سوی متخصصان سلامت روان در مدارس بهره جستهاند.
این کتاب برای خوانندگانی که در محیط مدرسه با نوجوانان سروکار دارند بسیار مفید است. روانشناسان و مددکارن اجتماعی مدرسه، روانشناسان بالینی، متخصصان بالینی مدرسه، معلمان و کلیه افراد دستاندر کار در مدارس که میتوانند تغییرات معنادار و مهمی را در زندگی دانشآموزان رقم بزنند، از دیگر مخاطبان این کتاباند.
فصل۱: مروری بر شناخت درمانی/۱۳
فصل۲: مفهوم سازی موردی شناختی/۵۵
فصل۳: تکنیک های شناختی/۸۹
فصل۴: تکنیک های رفتاری/۱۴۵
فصل۵: تحقق شناخت درمانی مدارس/۱۷۷
ضمیمه/۲۰۷
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|