کیفیت محیط زندگی سالمندان(به‌واسطۀ زیست‌مبنا)
نویسنده:
مریم شاه‌محمدیان، فهیمه معتضدیان، علی شرقی، غزال صفدریان
مترجم:
سال نشر:
1402
صفحه:
208
نوبت چاپ:
1

در قرن بیست و یکم، عصر جدیدی از مراقبت سالمندان آغاز شده و نگاه جامع‌تر و درعین‌حال ریزبینانه‌تری معطوف به این قشر در زمینۀ بوم‌شناختی، فرهنگ و جامعه است. تمرکز این کتاب بر یک استراتژی طراحی برای بهبود کیفیت زندگی و محیط‌زیست سالمندان و تغییر در خط‌مشی و مبانی نظری آن برنامه‌های مبتنی بر شواهد و شیوه‌های مؤثر برای افزایش فرصت‌ها جهت شکوفایی و تعامل بیشتر آن‌ها با جامعه است. همچنین به تقویت آموزش نیروی کار در سالمندی و مراقبت‌های بهداشتی که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت و رفاه سالمندان در دهه‌های آینده داشته باشد، می‌پردازد.

در این کتاب یک دیدگاه اجتماعی- اکولوژیکی با جهت‌گیری‌های تعامل و مشارکت اجتماعی توأم با پویایی و سرزندگی، مطرح می‌شود. برای اطلاع‌رسانی و راهنمایی درک مشکلات پیچیدۀ سالمندان ما به‌دنبال ایجاد تعادل میان‌رشته‌ای در زمینه‌های طراحی برای سالمند و محیط‌زیست هستیم و همچنین طراحی محیط‌هایی برای دوران سالمندی بهتر و بی‌دغدغه‌تری توسط چارچوب نظری-مدنظرمان است.

کتاب حاضر، در نظر دارد به ایجاد رویه‌ای مناسب با توجه به کشاورزی شهری که دارای زیست‌مبنا است، بپردازد و به نقش مؤلفه‌های تأثیرگذار در ارتقا و بهبود کیفیت محیط‌زیست بیرونی خانۀ سالمندان، توجه نماید. همچنین بررسی قرار گرفتن سالمند در معرض طبیعت و محیط‌زیست و تعامل با آن محیط و تأکید بر تنوع فعالیت سالمندان، به‌عنوان یک عضو مفید در جامعه را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب در سه فصل نگاشته شده است. فصل اول شامل مبحث زیست‌مبنا، اصول و مبانی آن، فصل دوم شامل سالمندان، ویژگی‌های جسمانی و روانی آنان و ضوابط و استانداردهای موردنظر و فصل سوم شامل مؤلفه‌های تأثیرگذار زیست‌مبنا، بر بهبود کیفیت محیط زندگی سالمندان است.

فصل اول:زیست‌مبنا

فصل دوم: سالمندان

فصل سوم: مؤلفه‌های تأثیرگذار زیست‌مبنا، بر بهبود کیفیت محیط زندگی سالمندان

منابع


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved