کمک به درمان اضطراب نواجوانان و جوانان ساختاری بیبدیل برای یک برنامۀ کامل دههفتهای فراهم میآورد، و ابزار لازم را برای کمک به دانشآموزان مبتلا به اضطراب در اختیار کارکنان مدارس متوسطه و دانشگاه قرار میدهد.
کتاب حاضر با نیازهای پیچیدۀ نوجوانان و جوانان منطبق شده است، و برنامهای فراهم میآورد که مستقلاً قابل اجراست. این مداخله از پیشینۀ کار نظری و مدلهای عملی بهره میگیرد و پیشرفتهای اخیر در حوزۀ نوروسایکولوژی استرس و اضطراب و تاثیرات تروما بر بدن و ذهن را منعکس میسازد. کمک به درمان اضطراب جوانان و نوجوان نوعی رویکرد التقاطی به مدیریت اضطراب است، و استفاده از این کتاب برای متخصصان آموزش در بخشهای آکادمیک و غیرآکادمیک برای کار با نوجوانان و جوانان حائز اهمیت است.
جلسۀ 2: راهبردهای مقابلهای سودمند/غیرسودمند. 17
2-2 تفکر دربارۀ بهترین راهبردهای شخصی 28
2-3 اندیشیدن دربارۀ راهبردهای جدید. 29
جلسۀ 3 : اضطراب چه احساسی در بدن ما ایجاد میکند. 30
1-3 واکنشهای فیزیکی متداول به استرس... 40
3-3 دفتر خاطرات واکنشهای فیزیکی.. 43
جلسۀ 4: شناخت و مدیریت هیجانات.. 44
2-4 کارت هیجانات برای بازی.. 56
3-7 گامهای کوچک به سمت هدف.. 99
1-8 یک سبک زندگی سالم چگونه است؟. 113
3-8 یادداشتهای مربیگری سبک زندگی.. 116
9- 2 یادداشتی برای خوداندیشی.. 136
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|