آموزش خلاق رویکرد مبتنی بر شواهد
نویسنده:
دنیس سال
مترجم:
سارا بهادر
سال نشر:
1403
صفحه:
280
نوبت چاپ:
1

 مقدمه مترجم 9

پیشگفتار 15

قدردانی 19

درباره‌ی نویسنده 21

درباره‌ی نویسنده 21

چکیده 22

کلید واژه ها: 22

فصل ۱/ ایجاد حس تدریس 23

1-1 آنچه که من در مدرسه یادگرفتم: خوب، بد و زشت 23

1-2  گشتی کوتاه در پارک ژوراسیک آموزشی 30

1-3 خروج از پارک ژوراسیک آموزشی 36

1-4 خلاصه: حرکت از رمز و راز به سوی اکتشاف 40

منابع 43

فصل 2/ اکتشافات تدریس مؤثر 47

2-1 ایجاد یک چارچوب مفید در آموزش: اصول اصلی یادگیری 47

2-1-1 اصول اصلی ۱ :راهبردهای انگیزشی‌ای که در طراحی تجربیات یادگیری گنجانده شده است جدایی ناپذیر است. 51

2-1-2 اصول اصلی(اهداف یادگیری) ۲:اهداف و انتظارات مهارت به وضوح برای یادگیرندگان قابل مشاهده است. 65

2-1-3 اصول اصلی ۳: دانش قبلی فراگیران فعال می‌شود و به یادگیری جدید متصل میشود 71

2-1-4 اصول اصلی ۴: اصل محتوا حول مفاهیم کلیدی و اصولی که برای درک ساختار یک موضوع اساسی هستند، سازماندهی شده است 75

2-1-5 اصول اصلی ۵: خوب فکر کردن باعث ایجاد تفاهم می‌شود 83

2-1-6 اصول اصلی 6 : روش‌های آموزشی و رسانه‌های ارائه طیف حواس انسانی را در برابر کسالت درگیر می‌کند . 97

2-1-7 اصول اصلی 7: طراحی یادگیری کار سیستم‌های حافظه را در نظر می‌گیرد 100

2-1-8 اصل اصولی ۸: توسعه تخصص نیاز به تمرین عمدی دارد 108

2-1-9 اصل اصلی۹: یک جو روانشناختی ایجاد می‌شود که هم موفقیت محور و هم سرگرم کننده 113

2-1-10 اصل اصلی ۱۰: شیوه‌های ارزیابی در طراحی 122

یادگیری ادغام شده اند تا نتایج مطلوب یادگیری را ارتقا دهند و بازخورد با کیفیت ارائه دهند. 122

2-2 استفاده اندیشمندانه از اصول اصلی یک کار، تکنیک ماهیگیری فلای 127

منابع 133

فصل 3 / نحو تدریس خلاق 139

3-1 درک خلاقیت در زمینه تدریس 139

آیا آموزش خلاق با آموزش موثر متفاوت است؟ 140

3-2 آموزش به عنوان یک رویکرد سیستماتیک با قوانین مبتنی بر شواهد 141

3-3 تدریس به عنوان مجموعه‌ای از شیوه‌های متنی سازگاری مداوم با شرایط 143

3-4 آموزش به عنوان فعالیت خلاقانه‌ی ناشی از استعداد 145

3-5 آموزش می‌تواند با بازتاب و بورس تحصیلی ارتقا یابد 160

3-6 خلاصه 161

منابع 162

فصل ۴/ ارتقای صلاحیت آموزش خلاقانه: قالب آموزش خلاقانه 165

4-1 جادوی تخصص 165

4-2 بافتن عروسک‌های روسی خلاقانه 167

4-3 اجزای عروسک‌های خلاق روسی 176

4-3-1 داستانها 177

4-3-2 طنز 180

4-3-3 فعالیتها 192

مرحله یک حوزه‌های محتوای فنی کلیدی، انواع تفکر و سایر مهارت‌های فرآیندی را که باید در فعالیت یادگیری گنجانده شوند، 197

4-3-4 سبک ارائه 199

4-3-5 مثالها 203

4-4 خلاصه: عملکرد به شکلی عالی 205

منابع 206

فصل ۵ / رسیدن به سطح تخصصی با یادگیری ترکیبی 209

5-1 چارچوب بندی ژانرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 212

5- 2 راهبرد انگیزشی 214

5- 3 یک چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی 216

5-4-1 طراحی یادگیری خوب همیشه مبتنی بر تمرین مبتنی بر شواهد است و اصول اصلی یادگیری را در بر می‌گیرد. 217

5-4-2 فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تقویت استراتژیک و خلاقانه جنبه‌های فرآیند یادگیری استفاده می‌شود. 218

چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی 219

ابزارهای نرم افزاری توسعه سریع محتوا 221

ابزارهای ارتباطی و همکاری 225

ایجاد حضور در محیط یادگیری آنلاین 232

5-4-3 طراحی کامل یادگیری ترکیبی، توانایی طیف وسیعی از حالتها و رسانه‌های یادگیری را به حداکثر می‌رساند 237

5-5 خلاصه 238

منابع 238

فصل ۶ / توسعه معلمان خلاق: چارچوبی مبتنی بر شواهد در توسعه حرفه ای 241

6-1 بستن دروازه در پارک ژوراسیک آموزشی 241

6-2 توسعه‌ی حرفه‌ای که چندان خوب عمل نمیکند 244

6-3 توسعه حرفه‌ای که به خوبی عمل می‌کند 249

6-3 رویکرد توسعه حرفه‌ای متخصصان آموزش خلاق 249

6-3-1 اهداف و محتوای یادگیری حرفه ای 253

6-3-2 فرآیند توسعه حرفه ای 255

6-4 رویکردی عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان 259

6-4-1 آزمایش‌های پشتیبانی شده 260

6-4 یک رویکرد عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان 264

6-4 رویکردی عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان 267

طرح‌های فعال کار 268

آیا تمرین بازتابی می‌تواند آموزش خلاق را تقویت کند؟ 270

6-4 رویکردی عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان 276

6-5 خلاصه 277

منابع 278

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved