مقدمه مترجم 9
پیشگفتار 15
قدردانی 19
دربارهی نویسنده 21
دربارهی نویسنده 21
چکیده 22
کلید واژه ها: 22
فصل ۱/ ایجاد حس تدریس 23
1-1 آنچه که من در مدرسه یادگرفتم: خوب، بد و زشت 23
1-2 گشتی کوتاه در پارک ژوراسیک آموزشی 30
1-3 خروج از پارک ژوراسیک آموزشی 36
1-4 خلاصه: حرکت از رمز و راز به سوی اکتشاف 40
منابع 43
فصل 2/ اکتشافات تدریس مؤثر 47
2-1 ایجاد یک چارچوب مفید در آموزش: اصول اصلی یادگیری 47
2-1-1 اصول اصلی ۱ :راهبردهای انگیزشیای که در طراحی تجربیات یادگیری گنجانده شده است جدایی ناپذیر است. 51
2-1-2 اصول اصلی(اهداف یادگیری) ۲:اهداف و انتظارات مهارت به وضوح برای یادگیرندگان قابل مشاهده است. 65
2-1-3 اصول اصلی ۳: دانش قبلی فراگیران فعال میشود و به یادگیری جدید متصل میشود 71
2-1-4 اصول اصلی ۴: اصل محتوا حول مفاهیم کلیدی و اصولی که برای درک ساختار یک موضوع اساسی هستند، سازماندهی شده است 75
2-1-5 اصول اصلی ۵: خوب فکر کردن باعث ایجاد تفاهم میشود 83
2-1-6 اصول اصلی 6 : روشهای آموزشی و رسانههای ارائه طیف حواس انسانی را در برابر کسالت درگیر میکند . 97
2-1-7 اصول اصلی 7: طراحی یادگیری کار سیستمهای حافظه را در نظر میگیرد 100
2-1-8 اصل اصولی ۸: توسعه تخصص نیاز به تمرین عمدی دارد 108
2-1-9 اصل اصلی۹: یک جو روانشناختی ایجاد میشود که هم موفقیت محور و هم سرگرم کننده 113
2-1-10 اصل اصلی ۱۰: شیوههای ارزیابی در طراحی 122
یادگیری ادغام شده اند تا نتایج مطلوب یادگیری را ارتقا دهند و بازخورد با کیفیت ارائه دهند. 122
2-2 استفاده اندیشمندانه از اصول اصلی یک کار، تکنیک ماهیگیری فلای 127
منابع 133
فصل 3 / نحو تدریس خلاق 139
3-1 درک خلاقیت در زمینه تدریس 139
آیا آموزش خلاق با آموزش موثر متفاوت است؟ 140
3-2 آموزش به عنوان یک رویکرد سیستماتیک با قوانین مبتنی بر شواهد 141
3-3 تدریس به عنوان مجموعهای از شیوههای متنی سازگاری مداوم با شرایط 143
3-4 آموزش به عنوان فعالیت خلاقانهی ناشی از استعداد 145
3-5 آموزش میتواند با بازتاب و بورس تحصیلی ارتقا یابد 160
3-6 خلاصه 161
منابع 162
فصل ۴/ ارتقای صلاحیت آموزش خلاقانه: قالب آموزش خلاقانه 165
4-1 جادوی تخصص 165
4-2 بافتن عروسکهای روسی خلاقانه 167
4-3 اجزای عروسکهای خلاق روسی 176
4-3-1 داستانها 177
4-3-2 طنز 180
4-3-3 فعالیتها 192
مرحله یک حوزههای محتوای فنی کلیدی، انواع تفکر و سایر مهارتهای فرآیندی را که باید در فعالیت یادگیری گنجانده شوند، 197
4-3-4 سبک ارائه 199
4-3-5 مثالها 203
4-4 خلاصه: عملکرد به شکلی عالی 205
منابع 206
فصل ۵ / رسیدن به سطح تخصصی با یادگیری ترکیبی 209
5-1 چارچوب بندی ژانرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 212
5- 2 راهبرد انگیزشی 214
5- 3 یک چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی 216
5-4-1 طراحی یادگیری خوب همیشه مبتنی بر تمرین مبتنی بر شواهد است و اصول اصلی یادگیری را در بر میگیرد. 217
5-4-2 فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تقویت استراتژیک و خلاقانه جنبههای فرآیند یادگیری استفاده میشود. 218
چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی 219
ابزارهای نرم افزاری توسعه سریع محتوا 221
ابزارهای ارتباطی و همکاری 225
ایجاد حضور در محیط یادگیری آنلاین 232
5-4-3 طراحی کامل یادگیری ترکیبی، توانایی طیف وسیعی از حالتها و رسانههای یادگیری را به حداکثر میرساند 237
5-5 خلاصه 238
منابع 238
فصل ۶ / توسعه معلمان خلاق: چارچوبی مبتنی بر شواهد در توسعه حرفه ای 241
6-1 بستن دروازه در پارک ژوراسیک آموزشی 241
6-2 توسعهی حرفهای که چندان خوب عمل نمیکند 244
6-3 توسعه حرفهای که به خوبی عمل میکند 249
6-3 رویکرد توسعه حرفهای متخصصان آموزش خلاق 249
6-3-1 اهداف و محتوای یادگیری حرفه ای 253
6-3-2 فرآیند توسعه حرفه ای 255
6-4 رویکردی عملی برای رشد حرفهای معلمان 259
6-4-1 آزمایشهای پشتیبانی شده 260
6-4 یک رویکرد عملی برای رشد حرفهای معلمان 264
6-4 رویکردی عملی برای رشد حرفهای معلمان 267
طرحهای فعال کار 268
آیا تمرین بازتابی میتواند آموزش خلاق را تقویت کند؟ 270
6-4 رویکردی عملی برای رشد حرفهای معلمان 276
6-5 خلاصه 277
منابع 278
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|