مقدمه مترجم ۹
پیشگفتار ۱۵
قدردانی ۱۹
دربارهی نویسنده ۲۱
دربارهی نویسنده ۲۱
چکیده ۲۲
کلید واژه ها: ۲۲
فصل ۱/ ایجاد حس تدریس ۲۳
۱-۱ آنچه که من در مدرسه یادگرفتم: خوب، بد و زشت ۲۳
۱-۲ گشتی کوتاه در پارک ژوراسیک آموزشی ۳۰
۱-۳ خروج از پارک ژوراسیک آموزشی ۳۶
۱-۴ خلاصه: حرکت از رمز و راز به سوی اکتشاف ۴۰
منابع ۴۳
فصل ۲/ اکتشافات تدریس مؤثر ۴۷
۲-۱ ایجاد یک چارچوب مفید در آموزش: اصول اصلی یادگیری ۴۷
۲-۱-۱ اصول اصلی ۱ :راهبردهای انگیزشیای که در طراحی تجربیات یادگیری گنجانده شده است جدایی ناپذیر است. ۵۱
۲-۱-۲ اصول اصلی(اهداف یادگیری) ۲:اهداف و انتظارات مهارت به وضوح برای یادگیرندگان قابل مشاهده است. ۶۵
۲-۱-۳ اصول اصلی ۳: دانش قبلی فراگیران فعال میشود و به یادگیری جدید متصل میشود ۷۱
۲-۱-۴ اصول اصلی ۴: اصل محتوا حول مفاهیم کلیدی و اصولی که برای درک ساختار یک موضوع اساسی هستند، سازماندهی شده است ۷۵
۲-۱-۵ اصول اصلی ۵: خوب فکر کردن باعث ایجاد تفاهم میشود ۸۳
۲-۱-۶ اصول اصلی ۶ : روشهای آموزشی و رسانههای ارائه طیف حواس انسانی را در برابر کسالت درگیر میکند . ۹۷
۲-۱-۷ اصول اصلی ۷: طراحی یادگیری کار سیستمهای حافظه را در نظر میگیرد ۱۰۰
۲-۱-۸ اصل اصولی ۸: توسعه تخصص نیاز به تمرین عمدی دارد ۱۰۸
۲-۱-۹ اصل اصلی۹: یک جو روانشناختی ایجاد میشود که هم موفقیت محور و هم سرگرم کننده ۱۱۳
۲-۱-۱۰ اصل اصلی ۱۰: شیوههای ارزیابی در طراحی ۱۲۲
یادگیری ادغام شده اند تا نتایج مطلوب یادگیری را ارتقا دهند و بازخورد با کیفیت ارائه دهند. ۱۲۲
۲-۲ استفاده اندیشمندانه از اصول اصلی یک کار، تکنیک ماهیگیری فلای ۱۲۷
منابع ۱۳۳
فصل ۳ / نحو تدریس خلاق ۱۳۹
۳-۱ درک خلاقیت در زمینه تدریس ۱۳۹
آیا آموزش خلاق با آموزش موثر متفاوت است؟ ۱۴۰
۳-۲ آموزش به عنوان یک رویکرد سیستماتیک با قوانین مبتنی بر شواهد ۱۴۱
۳-۳ تدریس به عنوان مجموعهای از شیوههای متنی سازگاری مداوم با شرایط ۱۴۳
۳-۴ آموزش به عنوان فعالیت خلاقانهی ناشی از استعداد ۱۴۵
۳-۵ آموزش میتواند با بازتاب و بورس تحصیلی ارتقا یابد ۱۶۰
۳-۶ خلاصه ۱۶۱
منابع ۱۶۲
فصل ۴/ ارتقای صلاحیت آموزش خلاقانه: قالب آموزش خلاقانه ۱۶۵
۴-۱ جادوی تخصص ۱۶۵
۴-۲ بافتن عروسکهای روسی خلاقانه ۱۶۷
۴-۳ اجزای عروسکهای خلاق روسی ۱۷۶
۴-۳-۱ داستانها ۱۷۷
۴-۳-۲ طنز ۱۸۰
۴-۳-۳ فعالیتها ۱۹۲
مرحله یک حوزههای محتوای فنی کلیدی، انواع تفکر و سایر مهارتهای فرآیندی را که باید در فعالیت یادگیری گنجانده شوند، ۱۹۷
۴-۳-۴ سبک ارائه ۱۹۹
۴-۳-۵ مثالها ۲۰۳
۴-۴ خلاصه: عملکرد به شکلی عالی ۲۰۵
منابع ۲۰۶
فصل ۵ / رسیدن به سطح تخصصی با یادگیری ترکیبی ۲۰۹
۵-۱ چارچوب بندی ژانرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ۲۱۲
۵- ۲ راهبرد انگیزشی ۲۱۴
۵- ۳ یک چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی ۲۱۶
۵-۴-۱ طراحی یادگیری خوب همیشه مبتنی بر تمرین مبتنی بر شواهد است و اصول اصلی یادگیری را در بر میگیرد. ۲۱۷
۵-۴-۲ فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تقویت استراتژیک و خلاقانه جنبههای فرآیند یادگیری استفاده میشود. ۲۱۸
چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی ۲۱۹
ابزارهای نرم افزاری توسعه سریع محتوا ۲۲۱
ابزارهای ارتباطی و همکاری ۲۲۵
ایجاد حضور در محیط یادگیری آنلاین ۲۳۲
۵-۴-۳ طراحی کامل یادگیری ترکیبی، توانایی طیف وسیعی از حالتها و رسانههای یادگیری را به حداکثر میرساند ۲۳۷
۵-۵ خلاصه ۲۳۸
منابع ۲۳۸
فصل ۶ / توسعه معلمان خلاق: چارچوبی مبتنی بر شواهد در توسعه حرفه ای ۲۴۱
۶-۱ بستن دروازه در پارک ژوراسیک آموزشی ۲۴۱
۶-۲ توسعهی حرفهای که چندان خوب عمل نمیکند ۲۴۴
۶-۳ توسعه حرفهای که به خوبی عمل میکند ۲۴۹
۶-۳ رویکرد توسعه حرفهای متخصصان آموزش خلاق ۲۴۹
۶-۳-۱ اهداف و محتوای یادگیری حرفه ای ۲۵۳
۶-۳-۲ فرآیند توسعه حرفه ای ۲۵۵
۶-۴ رویکردی عملی برای رشد حرفهای معلمان ۲۵۹
۶-۴-۱ آزمایشهای پشتیبانی شده ۲۶۰
۶-۴ یک رویکرد عملی برای رشد حرفهای معلمان ۲۶۴
۶-۴ رویکردی عملی برای رشد حرفهای معلمان ۲۶۷
طرحهای فعال کار ۲۶۸
آیا تمرین بازتابی میتواند آموزش خلاق را تقویت کند؟ ۲۷۰
۶-۴ رویکردی عملی برای رشد حرفهای معلمان ۲۷۶
۶-۵ خلاصه ۲۷۷
منابع ۲۷۸
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|