آموزش خلاق رویکرد مبتنی بر شواهد
نویسنده:
دنیس سال
مترجم:
سارا بهادر
سال نشر:
۱۴۰۳
صفحه:
۲۸۰
نوبت چاپ:
۱

 مقدمه مترجم ۹

پیشگفتار ۱۵

قدردانی ۱۹

درباره‌ی نویسنده ۲۱

درباره‌ی نویسنده ۲۱

چکیده ۲۲

کلید واژه ها: ۲۲

فصل ۱/ ایجاد حس تدریس ۲۳

۱-۱ آنچه که من در مدرسه یادگرفتم: خوب، بد و زشت ۲۳

۱-۲  گشتی کوتاه در پارک ژوراسیک آموزشی ۳۰

۱-۳ خروج از پارک ژوراسیک آموزشی ۳۶

۱-۴ خلاصه: حرکت از رمز و راز به سوی اکتشاف ۴۰

منابع ۴۳

فصل ۲/ اکتشافات تدریس مؤثر ۴۷

۲-۱ ایجاد یک چارچوب مفید در آموزش: اصول اصلی یادگیری ۴۷

۲-۱-۱ اصول اصلی ۱ :راهبردهای انگیزشی‌ای که در طراحی تجربیات یادگیری گنجانده شده است جدایی ناپذیر است. ۵۱

۲-۱-۲ اصول اصلی(اهداف یادگیری) ۲:اهداف و انتظارات مهارت به وضوح برای یادگیرندگان قابل مشاهده است. ۶۵

۲-۱-۳ اصول اصلی ۳: دانش قبلی فراگیران فعال می‌شود و به یادگیری جدید متصل میشود ۷۱

۲-۱-۴ اصول اصلی ۴: اصل محتوا حول مفاهیم کلیدی و اصولی که برای درک ساختار یک موضوع اساسی هستند، سازماندهی شده است ۷۵

۲-۱-۵ اصول اصلی ۵: خوب فکر کردن باعث ایجاد تفاهم می‌شود ۸۳

۲-۱-۶ اصول اصلی ۶ : روش‌های آموزشی و رسانه‌های ارائه طیف حواس انسانی را در برابر کسالت درگیر می‌کند . ۹۷

۲-۱-۷ اصول اصلی ۷: طراحی یادگیری کار سیستم‌های حافظه را در نظر می‌گیرد ۱۰۰

۲-۱-۸ اصل اصولی ۸: توسعه تخصص نیاز به تمرین عمدی دارد ۱۰۸

۲-۱-۹ اصل اصلی۹: یک جو روانشناختی ایجاد می‌شود که هم موفقیت محور و هم سرگرم کننده ۱۱۳

۲-۱-۱۰ اصل اصلی ۱۰: شیوه‌های ارزیابی در طراحی ۱۲۲

یادگیری ادغام شده اند تا نتایج مطلوب یادگیری را ارتقا دهند و بازخورد با کیفیت ارائه دهند. ۱۲۲

۲-۲ استفاده اندیشمندانه از اصول اصلی یک کار، تکنیک ماهیگیری فلای ۱۲۷

منابع ۱۳۳

فصل ۳ / نحو تدریس خلاق ۱۳۹

۳-۱ درک خلاقیت در زمینه تدریس ۱۳۹

آیا آموزش خلاق با آموزش موثر متفاوت است؟ ۱۴۰

۳-۲ آموزش به عنوان یک رویکرد سیستماتیک با قوانین مبتنی بر شواهد ۱۴۱

۳-۳ تدریس به عنوان مجموعه‌ای از شیوه‌های متنی سازگاری مداوم با شرایط ۱۴۳

۳-۴ آموزش به عنوان فعالیت خلاقانه‌ی ناشی از استعداد ۱۴۵

۳-۵ آموزش می‌تواند با بازتاب و بورس تحصیلی ارتقا یابد ۱۶۰

۳-۶ خلاصه ۱۶۱

منابع ۱۶۲

فصل ۴/ ارتقای صلاحیت آموزش خلاقانه: قالب آموزش خلاقانه ۱۶۵

۴-۱ جادوی تخصص ۱۶۵

۴-۲ بافتن عروسک‌های روسی خلاقانه ۱۶۷

۴-۳ اجزای عروسک‌های خلاق روسی ۱۷۶

۴-۳-۱ داستانها ۱۷۷

۴-۳-۲ طنز ۱۸۰

۴-۳-۳ فعالیتها ۱۹۲

مرحله یک حوزه‌های محتوای فنی کلیدی، انواع تفکر و سایر مهارت‌های فرآیندی را که باید در فعالیت یادگیری گنجانده شوند، ۱۹۷

۴-۳-۴ سبک ارائه ۱۹۹

۴-۳-۵ مثالها ۲۰۳

۴-۴ خلاصه: عملکرد به شکلی عالی ۲۰۵

منابع ۲۰۶

فصل ۵ / رسیدن به سطح تخصصی با یادگیری ترکیبی ۲۰۹

۵-۱ چارچوب بندی ژانرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ۲۱۲

۵- ۲ راهبرد انگیزشی ۲۱۴

۵- ۳ یک چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی ۲۱۶

۵-۴-۱ طراحی یادگیری خوب همیشه مبتنی بر تمرین مبتنی بر شواهد است و اصول اصلی یادگیری را در بر می‌گیرد. ۲۱۷

۵-۴-۲ فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تقویت استراتژیک و خلاقانه جنبه‌های فرآیند یادگیری استفاده می‌شود. ۲۱۸

چارچوب طراحی برای یادگیری ترکیبی ۲۱۹

ابزارهای نرم افزاری توسعه سریع محتوا ۲۲۱

ابزارهای ارتباطی و همکاری ۲۲۵

ایجاد حضور در محیط یادگیری آنلاین ۲۳۲

۵-۴-۳ طراحی کامل یادگیری ترکیبی، توانایی طیف وسیعی از حالتها و رسانه‌های یادگیری را به حداکثر می‌رساند ۲۳۷

۵-۵ خلاصه ۲۳۸

منابع ۲۳۸

فصل ۶ / توسعه معلمان خلاق: چارچوبی مبتنی بر شواهد در توسعه حرفه ای ۲۴۱

۶-۱ بستن دروازه در پارک ژوراسیک آموزشی ۲۴۱

۶-۲ توسعه‌ی حرفه‌ای که چندان خوب عمل نمیکند ۲۴۴

۶-۳ توسعه حرفه‌ای که به خوبی عمل می‌کند ۲۴۹

۶-۳ رویکرد توسعه حرفه‌ای متخصصان آموزش خلاق ۲۴۹

۶-۳-۱ اهداف و محتوای یادگیری حرفه ای ۲۵۳

۶-۳-۲ فرآیند توسعه حرفه ای ۲۵۵

۶-۴ رویکردی عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان ۲۵۹

۶-۴-۱ آزمایش‌های پشتیبانی شده ۲۶۰

۶-۴ یک رویکرد عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان ۲۶۴

۶-۴ رویکردی عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان ۲۶۷

طرح‌های فعال کار ۲۶۸

آیا تمرین بازتابی می‌تواند آموزش خلاق را تقویت کند؟ ۲۷۰

۶-۴ رویکردی عملی برای رشد حرفه‌ای معلمان ۲۷۶

۶-۵ خلاصه ۲۷۷

منابع ۲۷۸

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©۲۰۲۵ Iranian Students Booking Agency. All rights reserved